شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۶۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۶
امام جمعه هندیجان:
امام جمعه شهرستان هندیجان در خطبه های نمازجمعه گفت: شهرستان هندیجان استعداد بسیار خوبی در تجارت کالا دارد و این یک مزیت و یک نعمت الهی برای مردم مؤمن و ولایت مدار هندیجان می باشد.
حجت الاسلام و المسلمین علی شمیل پور در ادامه افزود: شهرستان بندر هنذدیجان دارای دو بندر کوچک است که یکی از آنها بندر بحرکان که اسکله زیبایی در آن نصب شده ولی متأسفانه این بندر تعطیل و بهره برداری تجاری در آن صورت نمی گیرد و درحد ماهیگیری و صیادی می باشد.
شمیل پور تأکید کرد: اما بندر دوم،بندر سجافی است که گمرک در آن بندر قرار دارد و با هزاران مشکل کمی فعال تر است و کالاهایی وارد و خارج می شود این بندر در سالهای گذشته فعالیت خاصی نداشت ا ما در حال حاضر کمی فعال است ولی متأسفانه کمی فعال و بعد با کمی بگیر و ببندهای غیر ضرور تعطیل می شود و اهمیت شغلی مردم را به خطر می اندازد.
شمیل پور خاطر نشان کرد: بنده با تحقیق و بررسی بسیار از بنادر استان بوشهر مانند بندر گناوه و دیلم و بنادر استان خوزستان مانند بندرآبادان،خرمشهر و اروندکنار متوجه شدم که پاسگاه های دریابانی هر گونه بازرسی و گشت زنی قبل از گمرک آن بنادر را انجام می دهند و بازرسی کالاها قبل از گمرکات می باشد.
وی عنوان کرد: یعنی بعد از اینکه گمرک هر بندری مجوز خروج هر کالایی را صادر کرد آن مجوز و برگ سبزی که گمرک صادر می کند معتبر و قانونی است چرا که گمرک یکی از مراجع قانونی کشور است .
امام جمعه شهرستان هندیجان در ادامه گفت: اما متأسفانه در شهرستان هندیجان این موضوع برعکس است یعنی بعد از اینکه گمرک مجوز خروج صادر کرد دریابانی آن کالا را بازرسی می کند و موجب مشکلات فراوانی برای مردم و صاحبان کالا می شود که ما براساس این موضوع اعتراض داریم.
وی اظهار داشت : به علت اینکه مردم مشکلات فراوانی در این زمینه پیدا کرده اند و امنیت شغلی جمع کثیری از مردم را به خطر انداخته است.
شمیل پور بیان داشت:زیرا اجناسی که به هندیجان وارد می شود قیمت تمام شده آنها بسیار پایین است و همه مردم از شهرستان های اطراف به هندیجان سفر و اجناس را با قیمت پایین خریداری می کنند.
امام جمعه شهرستان هندیجان تشریح کرد: معمولاً بعد از گمرک بازرسی انجام نمی شود مگر اینکه جای شک و تردیدی وجود داشته باشد و ما همیشه مطیع قانون هستیم و هر کسی که بخواهد خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران عمل کند باید با او به اشد مجازات برخوردکنیم .
وی گفت: از مسئولین استدعا داریم که از سخت گیری های بی مورد بپرهیزند و سبب بریدن نان مردم نشوند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار