شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۳ - ۰۲:۴۰
فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان:
سردار شاهوارپور گفت: مجموعه بسیج تشنه فرهنگ عاشورا بوده و مبنای فرهنگ خود را بر نگاه عاشورایی قرار داده و هر تلاشی که بتواند انجام دهد در راستای تضمین امنیت نظام و زیرساخت های آن است.
فرمانده سپاه ولی عصر(عج) خوزستان گفت: توجه به رهنمودهای مقام مظعم رهبری در مداحی ها یکی از ملاحظاتی است که مورد انتظار بوده و این توجه باید جدی باشد.

به گزارش ایرنا سردار 'حسن شاهوارپور' عصر جمعه در گردهمایی مداحان و شاعران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) خوزستان افزود: بعضی تندروی هایی به عنوان جامعه مداحی و وعظ خواسته یا ناخواسته انجام می شود و برخی افراد در حال ترویج آن هستند.

وی با انتقاد از این مساله اظهار کرد: برخی افراد خواسته یا ناخواسته مسیر فرهنگ عاشورا را به انحراف می کشانند.

سردار شاهوارپور گفت: مجموعه بسیج تشنه فرهنگ عاشورا بوده و مبنای فرهنگ خود را بر نگاه عاشورایی قرار داده و هر تلاشی که بتواند انجام دهد در راستای تضمین امنیت نظام و زیرساخت های آن است.

وی اضافه کرد: آنچه توانست دفاع مقدس را بارور کند و جوانان وارد صحنه های نبرد شوند برگرفته از فرهنگ عاشورا بود.

سردار شاهوارپور با اشاره به مقاومت رزمندگان اسلام در زندان های رژیم بعثی آن را برگرفته از فرهنگ عاشورایی دانست و افزود: این نشان دهنده کارآمدی فرهنگ عاشوراست که هر چقدر توسعه یابد جامعه ای پیشرفته خواهیم داشت که متناسب با باورهای دینی حرکت خواهد کرد.

وی تاکید کرد: توسعه فرهنگ عاشورا و کمک به ظرفیت های جوان و نوجوان می تواند جامعه را به سمت اهداف متعالی حرکت دهد.

فرمانده سپاه ولی عصر(عج) خوزستان گفت: امام حسین(ع) تنها برای زنده کردن امر به معروف و نهی از منکر به شهادت رسید و توجه به این موضوع و تاکید بر آن در مداحی ها بسیار مهم است.

وی در عین حال با اشاره به اقدام های داعش در منطقه گفت: این جریان جدیدی است که می خواهد چهره اسلام را به عنوان چهره خشن، آدمکش و سخیف نشان دهد.

سردار شاهوارپور گفت: فرقه گرایی که در عراق و برخی کشورهای اسلامی رشد و نمو می کند برای این است که لطافت و روح حاکم بر این جوامع را از بین ببرد که ضرورت دارد نگاهی که امام بر جامعه و خانواده داشت را توسعه داد.



*پژوهشگر عاشورا: مجلس امام حسین(ع) نباید فقط سوگ باشد

پژوهشگر عاشورا هم گفت: مجالس مداحی که برای امام حسین(ع) برگزار می شود نباید فقط سوگ باشد که فضاهای این مجالس باید زنده، زاینده، سیال، سازنده و در توضیح واژه 'کوثر' باشد.

'محمدرضا سنگری' خطاب به مداحان حاضر در آیین تاکید کرد: مجالس امام حسین(ع) و فضای مداحی ها را به جملات امام بیارایید تا با ذهن ها و دل های مردم ارتباط برقرار کند.

وی بر معرفت افزایی در مجالس سوگواری امام سوم شیعیان تاکید و اظهار کرد: از این زمان و فرصت عزیز باید استفاده کنید تا مردم گوش و دل به شما دهند.

در این آیین پرچم آستان مقدس حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به ستاد استانی دوازدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی تحویل شد.

این اجلاس روزهای 23 و 24مهر امسال در اهواز برگزار می شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار