شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۶۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۲
نماینده مردم آبادان:
محمدسعید انصاری در واکنش به اظهارات آقای نعمت زاده وزیر صنعت مبنی بر غیرقانونی بودن تردد خودروهای پلاک اروند در سطح استان، بیان داشت: در حالی تردد آزادانه خودروهای پلاک اروند در سطح استان در حال انجام است که عالی ترین نماینده دولت در استان این دستور را داده است و دولت نباید تصمیم استاندار خود را نقض کند.
نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات وزیر صنعت، معدن و تجارت، تاکید کرد: مردم استان خوزستان مانند دیگر مردم استان های کشور حق برخورداری دارند.

محمدسعید انصاری در واکنش به اظهارات آقای نعمت زاده وزیر صنعت مبنی بر غیرقانونی بودن تردد خودروهای پلاک اروند در سطح استان، بیان داشت: در حالی تردد آزادانه خودروهای پلاک اروند در سطح استان در حال انجام است که عالی ترین نماینده دولت در استان این دستور را داده است و دولت نباید تصمیم استاندار خود را نقض کند.

وی ادامه داد: نقض کردن چنین تصمیمی برای دولت هزینه بر خواهد بود و به نظر می آید هیئت دولت و آقای نعمت زاده باید در این زمینه تجدید نظر کنند.

عضو مجمع نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: درست است که منطقه آزاد اروند دارای محدوده است ولی در حال حاضر تمام مناطق آزاد کشور اتومبیل های آنها تردد آزادانه دارند.

انصاری با تاکید بر اینکه مردم برای استفاده از این خودروها هزینه کرده اند و خریداری نموده اند، گفت: اینکه تردد اتومبیل های اروندی در سطح استان ممنوع شود، کار سختی است و به نظر می رسد دولت است که باید نظر خود را تغییر دهد.

 فکر نمی کنم استاندار بدون نظر هیئت دولت، دستور تردد آزادانه خودروهای اروندی را صادر کرده باشد

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبنی بر اینکه آقای استاندار بدون هماهنگی با هیئت دولت دست چگونه چنین تصمیمی گرفته تا اعلام کند که تردد این خودروها در سطح استان آزاد است، پاسخ داد: فکر نمی کنم استاندار بدون نظر هیئت دولت، دستور تردد آزادانه خودروهای اروندی را صادر کرده باشد.

انصاری در بخش دیگری از این گفت وگو و در پاسخ به این سوال کارون پرس که آقای استاندار در مصاحبه تلوزیونی اسفند ماه سال گذشته به مردم قول داده است تا پایان سال 93، استان را متحول شده خواهیم دید و از آنجایی که تمام وقت خود را بر روی این خودروها گذاشته است، فکر می کنید تردد آزادانه خودروهای پلاک اروند به عنوان یک کالای لوکس، می تواند بخشی از هزینه توسعه و در راستای تحول استان باشد، بیان داشت: در همین جا باید تاکید کنم که به نظر نمی رسد این خودروها به عنوان کالای لوکس محسوب شوند و این در حالی است که مردم استان با توجه به شرایط جوی و آب و هوای نامناسب و فقر و بیچارگی در همه امور این استان، به چنین خودروهایی که می توانند در این شرایط جوابگو باشند، نیاز دارند.

وی ادامه داد: تصمیم استاندار در خصوص این خودروها اقدامی شیرین بوده که خوشحالی مردم را در پی داشته است. مردم استان خوزستان نیز مانند دیگر استان های کشور، حق برخورداری دارند و در این زمینه باید دولت فکری اساسی کند.

سهمیه سوخت در استان خوزستان باید نسبت به استان های سردسیر متفاوت باشد
عضو و نائب رئیس کمیسیون انرژی مجلس، همچنین در پاسخ به سوال دیگر پایگاه خبری تحلیلی کارون پرس، که آیا سهمیه بنزین مردم خوزستان که در ماه های مختلف سال با پدیده گرمی آب و هوا دست و پنجه نرم می کنند باید با سهمیه بنزین استان های سردسیر کشور یکسان باشد، عنوان کرد: مطمئنا باید سهمیه سوخت مردم استان با دیگر استان ها تفاوت داشته باشد؛ به این دلیل که مردم استان های گرمسیر باید از کولر خودروی خود استفاده کنند و نیاز به سوخت بیشتری دارند.

وی با تاکید بر اینکه تا کنون چنین نگاهی به سهمیه بندی سوخت نداشته ام، بیان داشت: با همکاری کارشناسان طرحی آماده خواهیم کرد و به دولت پیشنهاد خواهد شد تا در این زمینه نیز تصمیم جدی اتخاذ شود.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: وزارت نفت باید در این زمینه اقدامات کارشناسی شده ای صورت دهد و درخواست می شود در سهمیه سوخت استان خوزستان تجدید نظر شود.

مرجع/کارون پرس

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار