شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۴
قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز:
خدادادی: اتخاذ وحدت رویه در سیاست های فرهنگی دانشگاه ها فارغ از دیدگاه های سیاسی متنوع حاکم بر جامعه از برنامه های مهم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری می باشد.
نشست مسئولین دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز صبح چهارشنبه 16 مهرماه 1393 در سالن اجتماعات امام رضا(ع) دانشگاه برگزار گردید.

دکتر علی خدادادی قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خوزستان در این نشست ضمن اشاره به ارتباط تنگاتنگ خود با دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دوران تصدی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه گفت: دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز شهدای دانشجوی بزرگی را تقدیم این نظام کرده است که همه عالمانی بودند که به اوج ایمان رسیدند و اگر الان در بین ما بودند قطعا" می توانستند خلاء های فرهنگی موجود را به خوبی پر کنند و اکنون نیز بعد از رفتنشان هنوز برکات معنوی آنها نصیب ما می گردد و این فرصتی طلایی برای همه ما است که میراث دار میراثی گرانبها هستیم که حاصل خون چندین هزار شهید است که حفظ و صیانت از آن به خصوص در حوزه فرهنگی باید به درستی صورت پذیرد.

قائم مقام رئیس دانشگاه افزود: در دوران گذشته و در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی تلاطمات و دل نگرانی های زیادی وجود داشته است که با درایت حضرت امام خمینی (ره) و همچنین درایت و هدایت مقام معظم رهبری توانستیم به خوبی از همه این ناملایمات عبور کنیم. در حال حاضر نیز با اجرای طرح تحول نظام سلامت افق و امید تازه ای در حوزه خطیر سلامت برای مردم ایجاد شده است که ان شاء الله بتوانیم به خوبی و کامل آن را اجرایی کنیم و شاهد به ثمر نشستن نتایج بارز آن برای نظام و کشور باشیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اظهار داشت: نهادهای نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها باید به گونه ای عمل کنند که بتوانند همواره حداکثر جاذبه را داشته باشد و برای تفکرات و سلایق دانشجویان مختلف در فضای دانشگاه پناهگاه و مامنی امن باشند تا دانشجویان از بیان دیدگاه های خود واهمه ای نداشته باشند و خود را کتمان نکنند چرا که لازم است نقش هدایتگری خود در قبال این جوانان را به خوبی ایفاء بکنیم.

خدادادی ادامه داد: اتخاذ وحدت رویه در سیاست های فرهنگی دانشگاه ها فارغ از دیدگاه های سیاسی متنوع حاکم بر جامعه از برنامه های مهم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری می باشد که حالت ولایی که خوشبختانه وجود دارد باید پررنگ تر خود را نمایان سازد تا دانشجویان در مواقع لزوم به این باور رسیده باشند که ماوایی جزء نهاد رهبری در دانشگاه ندارند و با خیال آسوده مسائل و مشکلات مختلف خانوادگی، تحصیلی، سیاسی و ... خود را مطرح کنند.

این مقام مسئول ضمن اشاره به مدیریت ارزنده حاج آقا شفیعی در زمان تصدی گری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به عنوان الگویی موفق که در آن دوران چتری فراگیر برای پوشش حمایتی همه دانشجویان ایجاد شده بود، بیان داشت: در دوران کنونی که به دوره تدبیر و اعتدال معروف است امیدواریم فضایی مطلوب برای همه دانشجویان ایجاد گردد که بتوانند مسائل خود را به راحتی مطرح کنند، همانگونه که کرسی های آزاد اندیشی که مقام معظم رهبری و فضای اعتدالی که دکتر روحانی همواره بر آن تاکید دارند می بایست ما را بر آن دارند تا از این فضای ایجاد شده نهایت استفاده را ببریم و امیدزایی بیشینه را با توجه به تهدیدات مختلف در جوانان ایجاد کنیم.

قائم مقام رئیس دانشگاه در پایان گفت: ان شاء الله انتظار می رود نظر به مسئولیت خطیر نهادهای نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و با توجه به اصول و تجربیات کسب شده گوناگون طی سالیان گذشته و استفاده بهینه از این اصول مدون علمی و تجربیات خود، حرکت های فرهنگی هدفمندی را در دانشگاه ها شروع و بتوانیم ارزش مدارانه به اهداف ترسیم شده مدنظر دستیابی پیدا کنیم و همه در قامت سربازانی مخلص، خدمتگزارانی واقعی برای این نظام باشیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار