شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۷۹۶
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۹
ندا عزیزیه کارگردان نمایش در صحبت پایانی اش گفت: به پایان آمد این دفتر حکایت همچنان باقیست و امیدوارم حکایت شما تماشاگران عزیز در سالن های تاتر نیز باقی بماند.اگر قرار باشد هنرمندان برای مردم کار بکنند طبیعی است که مردم باید از آنها حمایت کنند. یک شخص با خرید یک بلیط می تواند حامی یک کار هنری باشد.
 نمايش صورت حساب پرداخت نمي شه. نوشته داريوفو و به كارگرداني ندا عزيزيه به مدت يك هفته در تالار مهتاب به روي صحنه رفت. اين نمايش با استقبال خوب تاتر دوستان خوزستاني همراه بود. دیروز  هفدهم مهر ماه با حضور مردم ، هنرمندان و برخی از مسئولین در تالار مهتاب اهواز این نمایش در روز پایانی خود به روی پرده رفت.
 قبل از اجرای نمایش ندا عزیزیه در پیامی از تمام کسانی که در تولید کار مشارکت داشتند تشکر کرد و گفت: به من به وجود عوامل و بازیگران این نمایش می بالم و از همه کسانی که تولید این کار مشارکت داشتند تشکر می کنم و با اطمینان می گویم نمایش حاضر حاصل تلاش تمامی آنهاست.
مدت نمایش یک ساعت و نیم بود با این حال به دلیل موضوع و جنبه کمدی کار تماشاگران به هیچ وجه احساس خستگی نکردند بعد از پایان کار بازیگران و کارگردان به روی سن امدند و خانم عزیزیه از تماشاگران خواست بمانند و در مراسم اختتامیه کار حضور داشته باشند.

ندا عزیزیه کارگردان نمایش در صحبت پایانی اش گفت: به پایان آمد این دفتر حکایت همچنان باقیست و امیدوارم حکایت شما تماشاگران عزیز در سالن های تاتر نیز باقی بماند.
کارگردان نمایش صورتحساب پرداخت نمیشه بیان داشت: اگر قرار باشد هنرمندان برای مردم کار بکنند طبیعی است که مردم باید از آنها حمایت کنند. یک شخص با خرید یک بلیط می تواند حامی یک کار هنری باشد.

این هنرمند عرصه تاتر  اضافه کرد: خوشحالم امشب میزبان دوستانم در بنیاد خوزستان شناسی بودم. وی اضافه کرد بنیاد خوزستان شناسی به شکل های مختلف این کار را حمایت کرده و خوشحالم من و دیگر دوستانم می توانیم دغدغه های فرهنگی خود را در بنیاد پیگیری کنیم.
در ادامه  نیما باغبانی یکی از تهیه کننده های نمایش صورت حساب پرداخت نمیشه  به روی سن آمد و گفت : بسیاری از من می پرسن چقدر سود کردی؟ و آیا ارزش داشت پولت را در این کار سرمایه گذاری کنی؟ ... اما من چند شب پیش جواب خودم را گرفتم.

 وی گفت ما به شخصی پول دادیم تراکت های مارا پخش کند آن شخص آمد و ده دقیقه از نمایش ما را دید و گفت من اولین بار است که تاتر می بینم و الان دلم می خواد بروم و همه این تراکت ها رو پخش کنم تا مردم بیایند این کار را ببینند.باغبانی افزود: همین حرف برای من کافیست که خوشحال باشم پولم را در جای درست سرمایه گذاری کردم.

تهیه کننده نمایش صورتحساب پرداخت نمیشه  از مسئولین خواست برای جا و مکان گروه های تاتری چاره ای بیاندیشند. باغبانی همچنین از اداره کل فرهنگ و  ارشاداسلامی خوزستان و موزه هنرهای معاصر ، نهاد کتابخانه های خوزستان نیز تشکر کرد.بعد از آن برنامه با معرفی عوامل نمایش و پخش کلیپ ادامه پیدا کرد و گرفتن عکس یادگاری به پایان رسید.


گفتنی است داستان این نمایش در خصوص «آنتونیا» زنی که برای خرید روزانه به سوپرمارکت رفته و متوجه می شود که قیمت ها نسبت به ماه قبل چند برابر شده، در برخورد با مدیر سوپرمارکت مردم عصبانی شده و سوپرمارکت را غارت می کنند، مدیر سوپرمارکت شکایت کرده و پلیس وارد عمل می شود… این نمایش نوشته داریو فو نویسنده و کارگردان سرشناس ایتالیایی است که توسط گروه «خانه به دوش ها» و به تهیه کنندگی نیما باغبانی به اجرای عمومی درآمد.
 
ندا عزیزیه کارگردان نمایش می افزاید : داریو فو از مردمی ترین نویسنده گان دنیا در این اثر با به تصویر کشیدن دو خانواده ایتالیایی و مواجه آنها با پلیس به بررسی معضلات ناشی از بیکاری و گرانی پرداخته است.
 
این کارگردان اهوازی اظهار کرد: تاکنون این کار با استقبال خوبی مواجه شده و مخاطب اصلی ما یعنی مردم از کار راضی بودند و توانستیم آنها را بخندانیم.
عزیزیه با بیان اینکه بخش زیادی از فروش صرف هزینه های مختلف اجرای تئاتر می شود، گفت: هزینه های تئاتر بسیار زیاد است و متاسفانه مسئولان حمایت خوبی از ما نمی کنند.

وی یادآور شد: انجمن نمایش استان حتی اجازه نداد به تالار آفتاب فکر کنیم و رئیس انجمن صریحا گفت که این کار متعلق به انجمن نیست و از نظر ما رد شده است.

این کارگردان افزود: نمی خواستم این کار قربانی برخی تنگ نظری ها شود و هدف اصلی ما که بیان مشکلات مردم و به خنده آودن آنها بود که خوشبختانه به وقوع پیوست.
 
وی یادآور شد: در این نمایش نریمان باغبانی، احسان مشلچی، رعنا فرموسوی، علی آشوردن، سپیده شمالی، ابراهیم آشوردن، نگار اعطا و الناز ناصری به ایفای نقش می پردازند.

کارگردان نمایش کمدی «صورت حساب پرداخت نمیشه» همچنین افزود: گلشن عراری منشی صحنه، نیما داوودی، مدیر صحنه، جواد صباغ زاده طراح صحنه و سعید شهبازی موسیقی این نمایش را بر عهده دارند.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
comment
comment
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
comment
0
0
comment جا دارد از دکتر حضور گرم دکتر کیانوش راد در این برنامه تشکر کنیم و یادآور بشیم سرکار خانم ندا عزیزیه تشکر ویزه ای از دکتر کیانوش راد کردند
comment
علی کمون زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
comment
0
0
comment سلام
باعث مسرت و خوشحالی است که جوانان این مرز وبوم با کمترین امکانات از نگاه تیزبین طنز به بیان مشکلات جامعه می پردازند.
ارزوی موفقیت برای همه مردم ایران زمین ویژه گروه خانه بدوش ها
comment
علی کمون زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
comment
0
0
comment سلام
باعث مسرت و خوشحالی است که جوانان این مرز وبوم با کمترین امکانات از نگاه تیزبین طنز به بیان مشکلات جامعه می پردازند.
ارزوی موفقیت برای همه مردم ایران زمین ویژه گروه خانه بدوش ها
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار