اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۸۸۹
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۵
قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اهواز:
قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: سرطان معده رتبه نخست در کشور و رتبه ششم در جهان ششمین سرطان را داراست که انگشت اتهام به سوی رژیم غذایی، نوع رژیم غذایی و اضافه وزن است.

با توجه به نگرش آکادمیکی که در بحث سلامت غذا در کشور وجود دارد، لازم است جایگاه غذایی کشور به سوی جایگاه مطلوب‌تر ارتقا یابد.

علی خدادادی ظهر امروز در همایش روز جهانی غذا که در تالار شهدای دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد، یا بیان این مطلب گفت: طرح تحول نظام سلامت از چند ماه گذشته با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، امیدی را در جامعه ما ایجاد کرده و به تدریج در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه در مرحله اول طرح، بحث درمان و در مرحله دوم، بحث بهداشت مطرح و پیگیری شد و مرحله سوم اجرای طرح، با ارایه کتاب جدید ارزش‌گذاری نسبی خدمات سلامت کلید خورد، افزود: این امر می‌تواند میثاقی برای جامعه پزشکی و سرمنشأ گام‌های مؤثری برای اجرای طرح باشد.

خدادادی گفت: بیش از دو دهه بحث بر سر تعرفه‌های خدمات سلامت مطرح بود که اکنون این مسئله با جدیت وزارت بهداشت، به سرانجام رسید و اجرایی شدن ارزش‌گذاری تعرفه‌های سلامت و اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت قطعا می‌تواند در اجرایی شدن سیاست کلی نظام سلامت ابلاغی توسط مقام معظم رهبری و تحقق اهداف برنامه‌های دولت در این زمینه، نقش اساسی داشته باشد.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی اهواز عنوان کرد: یکی از بندهای برنامه پنجم توسعه، تایید و بازنگری تعرفه‌هایی است که اکنون اعمال می‌شود که قطعا توسط مجموعه‌های تخصصی این امر انجام می‌شود و واحدهای بخش خصوصی و بخش دولتی باید به این بازنگری در تعرفه‌ها تن دهند.

خدادادی افزود: این امر می‌تواند باعث ایجاد توازن و تعادل در ارزش خدمات تخصصی شود.

این مقام مسئول اظهار کرد: سلامت می‌تواند محور توسعه پایدار باشد. تخصیص منابع دولتی به حوزه سلامت، صرف هزینه‌ها نیست بلکه نوعی سرمایه‌گذاری است که می‌تواند موجب توسعه پایدار جامعه شود.

وی تاکید کرد: یکی از بحث‌های مطرح در کشور که هزینه‌های بسیاری را صرف آن می‌کنیم، درمان انواع سرطان‌هاست که بسیاری به عنوان سونامی سرطان از آن یاد می‌کنند. این بحث هم از نظر تشخیص و هم از نظر درمان نیاز به توجه بیشتری دارد.

خدادادی تصریح کرد: در حال حاضر سرطان معده در کشور ما دارای رتبه نخست است و در جهان ششمین سرطان شایع به شمار می‌رود که انگشت اتهام به سوی رژیم غذایی، نوع رژیم غذایی و اضافه وزن است و نیاز است با ابداع روش‌های بیولوژیکی مناسب، شرایط سلامت تغذیه و افزایش کیفیت غذا را فراهم کنیم.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
comment
0
0
comment رییس انجمن جراحان ایران در خبری در خبرگزاری ایسنا اعلام نموده اند سرطان پوست و سرطان سینه همچون سایر نقاط دنیا شایع ترین سرطانها در ایران هستند که با این اعلام قائم مقام دانشگاه که سرطان معده شایع ترین سرطان ایران است همخوانی ندارد.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
comment
0
0
comment به نقل از خبر گزاری ایرنا 22 / 07 / 1393 : رییس هیات مدیره انجمن جراحان عمومی ایران گفت:سرطان پوست و سینه به ترتیب شایع ترین نوع سرطان در ایران هستند و البته این موضوع در دنیا هم صدق می کند.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
comment
0
0
comment مورخه 24 مهر 1393 : به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) ، دکتر صدیف درویش مقدم متخصص داخلی اظهار کرد: در بین زنان ایرانی سرطان پستان رتبه نخست و در مردان نیر سرطان پروستات جایگاه اول را دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار