اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۵
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز:
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: روغن جامد هیدروژنه که میزان اسیدهای چرب اشباع آن بیش از 25 درصد و اسیدهای ترانس آن بیش از 10 درصد باشد خطر ابتلا به امراض قلبی و عروقی را افزایش می‌دهد.

سیدسعید سیدیان  در همایش روز جهانی غذا که در تالار شهدای دانشگاه علوم پزشکی اهواز برگزار شد، با بیان اینکه افراد چاق حتما باید روغن جامد را از برنامه غذایی خود حذف کنید، اظهار کرد: روغن جامد هیدروژنه که میزان اسیدهای چرب اشباع آن بیش از 25 درصد و اسیدهای ترانس آن بیش از 10 درصد باشد خطر ابتلا به امراض قلبی و عروقی را افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه شهروندان خوزستانی حتی‌الامکان از مصرف زیاد از حد روغن پرهیز کنند، افزود: مصرف زیاد ازحد روغن باعث ایجاد چاقی می‌شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: همچنین امکان افزایش کلسترول بد (LDL)، افزایش فشار خون و در نتیجه خطر ابتلا به امراض قلبی عروقی را فراهم می‌آورد.

سیدیان با تاکید بر اینکه مصرف مواد لبنی چرب و گوشت پرچربی به دلیل دارا بودن چربی‌های اشباع باعث افزایش کلسترول خون و بروز بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود، خاطر نشان کرد: بنابراین حتی‌الامکان باید از مواد لبنی کم‌چرب و گوشت کم‌چربی استفاده شود.

وی با بیان اینکه چاقی و اضافه وزن جدی‌ترین عامل تهدیدکننده سلامت است، تصریح کرد: چاقی و اضافه وزن به افزایش بیش از حد بافت چربی در بدن گفته می‌شود و به‌صورت کلی زمانی ایجاد می‌شود که میزان انرژی دریافتی بیش از میزان انرژی مصرفی باشد.

سیدیان مهم‌ترین دلیل ایجاد چاقی را در سال‌های اخیر کاهش فعالیت فیزیکی عنوان کرد و افزود: فعالیت فیزیکی و ورزش باعث افزایش سوخت و ساز بدن و افزایش مصرف انرژی می‌شود.

وی تصریح کرد: سبک زندگی و تغذیه نامناسب از جمله دریافت بالای کربوهیدرات ساده مثل برنج و نان‌های بدون سبوس و مصرف بالای چربی به خصوص چربی‌های اشباع و کم تحرکی باعث ایجاد چاقی، اضافه وزن و بیماری‌های مزمن مثل دیابت و بیماری‌های قلبی - عروقی شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار