شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۴
آیین بزرگداشت دوازدهمین اجلاس بین المللی تجلیل از پیرغلامان حسینی در محل تالار امام رضا (ع) شهرک نفت اهواز که روز چهارشنبه برگزار شد حاشیه هایی را به همراه داشت.

امسال خوزستان این افتخار را نصیب خود کرد و میزبانی دوازدهمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان حسینی را به خود اختصاص داد.

این مراسم که با شور و هیجان بسیار زیاد آغاز شد و از همان ابتدا با هجوم جمعیت زیادی به درون سالن همراه بود، شهروندانی که از کنار این تالار عبور می کردند با دیدین موضوع این جلسه با علاقه زیاد از حاضران می پرسیدند که امکان حضور در این اجلاس را دارند یا خیر.

در ابتدای این جلسه مداحانی که از استان های مختلف وارد سالن می شدند با خواندن مرثیه و مداحی در وصف امام حسین (ع) با صدای بلند و رسا ارادت خود را به امام حسین (ع) و اهمیت و جایگاه این اجلاس ابراز می کردند، خواندن این مرثیه های از سوی مداحان با لهجه های مختلف فضای اجلاس را بسیار پرشور تر کرده بود.

گروه های مختلف سرودخوانی با خواندن شعرهایی در وصف امام حسین(ع) و کربلا وارد سالن می شدند و هر گروه و یا فردی که فعال حوزه امام حسین (ع) بود با سکوت وارد سالن نمی شد.

در حین برگزاری مراسم گروهی برای خوش آمد گویی به پیرغلامان و حاضران این اجلاس که از خوزستان بودند با نواختن مراسم سنتی سنج زنی وارد سالن شدند و به روی صحنه رفتند و با نمایش دادن مراسم مختلف عزاداری عاشورایی در خوزستان اعم از سینه زنی بوشهری، مداحی با لهجه جنوبی و مرثیه خوانی به حاضران گوشه ای از مراسم های استان را نمایش دادند که مراسم سنتی سنج زنی روح تازه ای به اجلاس داد.

حضور چند تن از مداحان امام حسین (ع) از چند کشور مختلف دنیا اعم از هندوستان، اندونزی، تانزانیا و چند کشور دیگر دنیا که هر کدام با زبان کشور خود و با پوشش سنتی که داشتند ارادت و احساس خود را در قالب مداحی ابراز کردند شور خاصی به سالن داده بود. این اجلاس به مدت دوروز طی روزهای 23 و 24 مهر ماه در اهواز برگزار می شود که در این اجلاس یک هزار میهمان داخلی و خارجی شرکت دارند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار