اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۰۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۲
شنیده های شوشان حکایت از آن دارد که ماجرای ایجاد معاونت اجرایی برای شورای شهر به سایر شهرهای استان هم سرایت کرده و این موضوع در حال تبدیل شدن به یک موضوع اختلافی در برخی از شهرهاست. همانطور که در شماره قبل اشاره کردیم یک مقام مسوول در فرمانداری اهواز تاکید کرده است که اساسا چنین چیزی در قانون مصوب نشده است و بر اساس قانون، چارت اداری و تفصیلی شوراها حتما باید به تصویب وزارت کشور برسد. ضمن آنکه ایجاد چنین معاونتی با وظایف خزانه دار شورا که مسوولیت مسایل مالی و حسابداری شورا را بعهده دارد و همینطور وظایف دبیرخانه شورا که بر اساس چارت مصوب شورا و قانون شوراها ایجاد شده تداخل خواهد داشت.

در حالی حاضر به جز تهران که آئین نامه خاص مصوب وزارت کشور و هیات وزیران دارد، سایر شهرهای کشور در ساختار اداری خود چنین تشکیلاتی ندارند و ضرورت دارد فرمانداری ها و اداره کل امور شهری استانداری برای جلوگیری از اختلافات بیهوده در شوراها، از چنین موضوعی که مهمل قانونی هم ندارد جلوگیری کنند. ضمن آنکه طبق نص صریح قانون و آیین نامه های اجرایی مصوب، چارت تفصیلی شوراها باید پس از تهیه در شهرداری و تصویب شورا، می بایست به تایید وزارت کشور نیز برسد.
هرچند گفته می شود در برخی شهرها ادعا شده که تلاش می کنیم اجازه مهدی چمران رئیس شورای عالی استانها را بگیریم اما باید گفت آنچه در قانون آمده صراحت دارد که تصویب چارت تفصیلی شورا و ساختار اداری آن با وزارت کشور است و نه شورای عالی استانها. بر همین اساس شورای عالی استانها نهایتا می تواند موضوع را بصورت پیشنهاد به هیات وزیران یا مجلس ارائه کند در غیراینصورت فرمانداری ها و اداره کل امور شهری استانداری مکلف به اعمال قانون هستند.
امیدواریم این موضوع با درایت مسوولان استانداری، فرمانداری و شوراها ختم به خیر شود و شاهد اختلافات جدید در درون شوراها نباشیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار