اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۰۰۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۱
شهردار خبر داد:
سیدخلف موسوی اظهار کرد: لایحه‌ای از سوی شهرداری اهواز به شورای شهر ارایه شده مبنی بر این که از هر حلقه چاه نفت که در حوزه شهری اهواز احداث شده و پروانه ساخت اخذ نکرده، بابت عبور و استفاده از فضای شهری مبلغ 2 میلیارد تومان عوارض دریافت شود.
شهردار اهواز از طرح دریافت عوارض از چاه‌های نفت بدون پروانه ساخت در حوزه شهری اهواز خبر داد.
 
 سیدخلف موسوی در حاشیه بازدید استاندار خوزستان از پروژه‌های شهری اهواز، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: لایحه‌ای از سوی شهرداری اهواز به شورای شهر ارایه شده مبنی بر این که از هر حلقه چاه نفت که در حوزه شهری اهواز احداث شده و پروانه ساخت اخذ نکرده، بابت عبور و استفاده از فضای شهری مبلغ 2 میلیارد تومان عوارض دریافت شود.
 
وی ادامه داد: 201 حلقه چاه نفت در حوزه شهر اهواز احداث شده که در محاسبات انجام شده، عوارض این تعداد چاه نفت مبلغی حدود 400 میلیارد تومان برآورد شده است. علاوه بر این، مجموعه نفت باید حق عبور لوله‌های نفت از محدوده شهری را نیز به عنوان عوارض پایدار پرداخت کند که این طرح در شورای شهر اهواز تصویب و توسط استاندار خوزستان به نفت ابلاغ شده است.
 
شهردار اهواز با اشاره به بازدید از پروژه‌های پل سوم، زیرگذر خلیج فارس، پل نهم، تقاطع غیرهمسطح جوادالائمه(ع) و یادمان سرداران شهید در اهواز، در خصوص پروژه پل نهم نیز گفت: مجری احداث این پل، اداره‌کل راه و ترابری و متولی ساخت رمپ‌ها شهرداری است که این پروژه در حال اجرا است.
 
وی ادامه داد: پیمانکار پروژه پل شهید دقایقی (پل سوم) نیز متقاعد شده که تا دهه فجر امسال پروژه را تحویل دهد. برای این پروژه در مجموع 15 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته و به موجب یک تعهدنامه دو طرفه، پیمانکار به ازای هر روز تاخیر در اجرای پروژه 3 میلیون تومان جریمه می‌شود و شهرداری  نیز به ازای هر روز تعجیل در اجرای پروژه موظف به پرداخت 3 میلیون تومان به عنوان تشویقی به پیمانکار خواهد بود.
 
موسوی اظهار کرد: پروژه تقاطع غیرهمسطح جوادالائمه (ع) کریدور غرب به شرق اهواز است؛ مسیر این کریدور از سه راه خرمشهر شروع می‌شود و به سمت پل کوی علوی، میدان دانشگاه، زیرگذر شریعتی و میدان جواد الائمه (ع)، خیابان شریعتی، پل ولایت و تا فلکه فرودگاه ادامه دارد.
 
وی به اجرای پروژه احداث یادمان سردار شهید از جمله سردار شهید هاشمی اشاره کرد و گفت: همچنین در جوار پل نهم، زمینی به مساحت 10 هکتار برای احداث موزه دفاع مقدس اختصاص یافته است.
 
شهردار اهواز اظهار کرد: با حضور سردار شاهوارپور و سردار علی‌پور توافقنامه‌ای امضا شد و زمین را واگذار کردیم تا این مکان به موزه‌ای ارزشمند و ماندگار تبدیل شود.

مرجع/ایسنا 
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
شهروند اهوازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
comment
0
0
comment فقط امیدوارم که کیفیت اجرای پروژه ها فدای سرعت نشود؛ برای نمونه اسفالت پل هشتم اهواز(پل کابلی) بعنوان نوسازترین سازه رود کارون بسیار نامسطح و بی کیفیت اجرا شده است که اصلا زیبنده چنین پروژه بزرگی نیست.
comment
شهرداری چی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
comment
0
1
comment جناب شهردار لطفا کشتارگاه صنعتی دام را افتتاح کنید تمام کلانشهرها دارای کشتارگاه صنعتی هستند کشتارگاه فعلی در شان مردم اهواز نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار