اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۱۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۲
معاون عمرانی استانداری خوزستان:
بايد مسوولان متولي اجرا، اين طرح را فازبندي كنند تا طرح براساس فازهاي كوچكتري تقسيم و اعتبار مورد نياز آن تامين شود.
معاون عمراني استانداري خوزستان بر لزوم ادامه اجراي طرح جابه‌جايي مناطق آلوده به نفت مسجدسليمان از طریق ارائه يك برنامه يا مدل اجرايي و مالي دقيق تاكيد كرد.

احمد سياحي در نشستي كه امروز، چهارم آبان‌ماه با موضوع طرح جابه‌جايي مناطق آلوده به نفت مسجدسليمان در محل استانداري خوزستان برگزار شد، اظهاركرد: بايد مسوولان متولي اجرا، اين طرح را فازبندي كنند تا طرح براساس فازهاي كوچكتري تقسيم و اعتبار مورد نياز آن تامين شود.

 وي افزود: در حال حاضر با توجه به خانه‌هاي ساخته و تكميل شده مردم مسجدسليمان راغب هستند كه واحدهاي ديگر سريعتر تكميل و در آن‌ها ساكن شوند.

 سياحي تصریح‌كرد: اگر يك مدل اجرايي و مالي مناسبي براي اين طرح تعريف شود قطعا مي‌توان براي ادامه و تكميل واحدهاي باقي‌مانده تصميم‌هاي خوبي گرفت.

 وي عنوان‌كرد: ‌تعهد و برآورد اوليه براي اجرای بخشي از طرح، 120 ميليارد تومان بوده كه تاكنون 107 ميليارد تومان اعتبار توسط شركت نفت پرداخت شده است و 13 ميليارد تومان ديگر باقي‌مانده كه انتظار داريم اين مبلغ نیز تامين شود.

 سياحي ادامه‌داد: اگر طرح در قالب فازهاي كوچك و جزیی با اعتبار كمتر تعريف و مشخص شود قطعا مي‌توان به نحو بهتري براي تامين اعتبار چانه‌زني كرد. لازم است شركت نفت سریعا نسبت به پرداخت باقي‌مانده اعتبار اوليه طرح اقدام کند و انتظار داريم براي 13 ميليارد باقي مانده يك برنامه زمان‌بندي تعريف شود.

 معاون عمراني استانداري خوزستان گفت:‌ علاوه بر اين در عين حالي كه مردم را در خانه‌هاي جديد اسكان مي‌دهيم بايد از طرفي به فكر خانه‌هاي تخريب شده و قديمي نيز باشيم و شركت نفت بايد براي اين خانه‌ها و وضعيت آن‌ها تمهيداتي بيانديشد.

 وي افزود: ما از نظر پرداخت مبلغ تعهد شده از نفت هيچ گلايه‌اي نداريم زيرا 107 ميليارد تومان از 120 ميليارد تومان پرداخت شده و قرار است به همراه استاندار جلسه‌اي با وزير نفت داشته باشيم كه قطعا يكي از موارد قابل طرح در حضور وزير نفت موضوع تامين اعتبار ادامه طرح جابه‌جايي مناطق آلوده به نفت مسجدسليمان خواهد بود.

 سياحي تصريح‌كرد:‌ همچنين انتظار داريم بنياد مسكن وضعيت عملكرد پيمانكاران اين طرح را تا 25 آبان‌ماه مشخص و آن‌ها را تعيين تكليف كند.

 در ادامه اين نشست گروئي، فرماندار مسجدسليمان ضمن قدرداني از تلاش‌هاي بنياد مسكن، راه و شهرسازي، شهرداري و پيمانكاران اين پروژه اظهاركرد: اين پروژه بايد به سرانجام برسد. خوشبختانه پيمانكاران اين پروژه براي اجراي طرح دلسوزانه فعاليت مي‌كنند و به فكر اعتبار هزينه شده و رفاه حل مردم هستند.

 وي تصريح‌كرد: اعتبار و اجرای پروژه براساس دستور معاونت عمراني بايد تقسيم بندي شود و اعتبار مورد نياز هر فاز مشخص باشد؛ نياز است طرح با همكاري پيمانكاران، بنياد مسكن و شركت‌هاي خدمات‌رسان ادامه يابد و تمام شود.

 در ادامه نشست محمد خاني‌نوذري، مديركل بنياد مسكن خوزستان اظهاركرد: براي تكميل 1000 واحد فعلي در حال ساخت، 47 ميليارد تومان اعتبار مورد نياز است که انتظار داريم شركت نفت به عنوان كارفرما و تامين‌كننده اعتبار و سایر ارگان‌ها همچون راه و شهرسازي و معاونت عمراني كمك كنند تا پروژه به اتمام برسد.

وي افزود: ما علاقه نداريم سرمايه هزينه شده در اين طرح همين‌طور باقي بماند و هدر رود.

 در ادامه اين نشست يكي از پيمانكاران طرح با انتقاد از وضعيت تخصيص و تزريق اعتبار از سوي شركت مناطق نفت‌خيز جنوب، گفت: ‌اين پروژه كار كمي نبوده و از بهترين پروژه‌هاي سطح كشور  است اما انتظار داشتيم شركت نفت بهتر از اين‌ها همكاري مي‌كرد و به فكر زيان پيمانكاران اين پروژه مي‌بود.

 وي افزود: ‌اگر در پروژه‌اي اعتبار با تاخير پرداخت شود قطعا پيمانكارانی كه در بخش‌خصوصي هستند آسيب مي‌بينند؛ ما در اين پروژه همواره شاهد عدم تامين به موقع اعتبار بوده‌ايم كه اين مساله باعث مي‌شد پروژه را متوقف كرده و با تزريق دوباره اعتبار، مجددا شروع به‌كار كنيم.

  در پايان جلسه معاون عمراني استانداري خوزستان ضمن گلایه از تبدیل شدن خانه‌هاي تخريب شده و آلوده به نفت و گاز به محلي براي تجمع معتادان، از شركت نفت خواست به اين قضيه رسيدگي كند و ابراز امیدواری کرد اجرای مطلوب اين پروژه، به عنوان پايلوتي براي ساخت خانه‌هاي پاك، به‌جاي خانه‌هاي آلوده در كشور مد نظر قرار گیرد.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
comment
0
0
comment آلوده به نفت!!!!!!!!!!!!
از كي تاحالا نفت يك چيز آلوده شده؟!!!!
نفت وگاز آسمانهاي شهرهايي چون مسجد سليمان راسياه ميكند
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار