اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۳
استاندار خوزستان:
به جز مباحث تهاجم به نظام و حكومت و اركان اساسي، ساير مسايل بدون استثنا اجتماعي است كه بايد به آن توجه كنيم.
استاندار خوزستان با بيان اين كه امنيت در قالب يك موضوع، ايمن سازي در حوزه‌هاي راهنمايي و رانندگي، خريد از بازار، حفاظت از مسكن و خانواده و ايمني در مسيرهاي تردد، اعتياد و تعرضات ديگر را در بر مي‌گيرد، گفت:‌ همه اين مؤلفه‌ها فضايي ايجاد مي‌كند كه احساس آرامش را تشكيل مي‌دهد و به دنبال ايجاد اين احساس آرامش رونق اقتصاد، اشتغال، دوري از بزهكاري، فراهم‌كردن زمينه ازدواج و كاهش بخش اعظمي از مفاسد و دغدغه‌هاي امروز مسئولان را شاهد هستيم.
 
 دكتر عبدالحسن مقتدايي در نشست شوراي اداري استان كه بعدازظهر چهارم آبان ماه در سالن شهيد هاشمي استانداري خوزستان برگزار شد، با تسليت فرا رسيدن ايام محرم و سوگواري امام حسين(ع) و قدرداني از مشاركت و حضور همه اعضاي شوراي تامين استان در جلسات شورا، اظهاركرد: اگر همه دستگاه‌ها، شوراها، كارگروه ها و مجموعه هاي فعال در استان مي توانند به راحتي تصمیم‌سازي، برنامه ریزی و فعاليت كنند، ريشه در زحمات كساني دارد كه بخشي از كار را به صورت پنهانی انجام داده و زمينه كار و فعاليت را در استاني كه همه دشمنان به آن چشم طمع دارند، فراهم مي‌كنند.
 
وي خاطرنشان كرد: كسي كه اهل فن باشد و امنيت را به معناي واقعي آن بشناسد مي داند كه خوزستان با وجود وفور ثروت و تنوع فرصت ها نه اين كه يكي از بهترين‌ها، بلكه بهترين استان از نظر مسايل امنيتي است و اگر هر كجا هم حادثه اي رخ داده است ناشي از غفلت‌ها يا عدم تعامل با مردم بوده است.
 
استاندار خوزستان موضوع اين نشست را قدرداني از توليدكنندگان و حافظان امنيت و همچنين بازكردن فضا براي بيان بخش اعظمي از مسايل و موضوعات اجتماعي عنوان و تصريح كرد:‌ بخش اعظمی از موضوعات امنيتی، مسايل اجتماعي است و بخشي از كارهاي اداري اطلاعات و دادگستري هم قطعا به موضوعات اجتماعي مرتبط است كه اگر به آن توجه كافي نشود به مسايل امنيتي تبديل مي‌شوند.
 
مقتدايي با ياد آوري اقدامات انجام شده در استان در حوزه مبارزه با مواد مخدر و برخورد با آن به عنوان يك عارضه، نوع برخورد با مسايل اجتماعي را نيز از اين قبيل دانست و خاطرنشان كرد: ‌به جز مباحث تهاجم به نظام و حكومت و اركان اساسي، ساير مسايل بدون استثنا اجتماعي است كه بايد به آن توجه كنيم.
 
وي افزود:‌ امنيت در قالب يك موضوع ايمن سازي از فضاي راهنمايي و رانندگي تا آسودگي در خريد از بازار، حفاظت از مسكن و خانواده، احساس امنيت هنگام تردد و مسايل اعتياد و تعرضات را دربر مي‌گيرد و همه اين مولفه ها فضايي ايجاد مي كند كه در آن احساس آرامش كنيم و به دنبال ايجاد اين احساس آرامش رونق اقتصادي، اشتغال، دوري از بزهكاري، فراهم كردن زمينه ازدواج و كاهش بخش اعظمي از مفاسد كه دغدغه خاطر مسئولان است، محقق مي شود.
 
استاندار خوزستان با ابراز اميدواري نسبت به اين كه كارگروه ها و دستگاه هاي اجرايي در استان به طور داوطلبانه خواستار برعهده گرفتن بخشي از مباحث و مسايل اجتماعي مطرح در استان شوند، خاطرنشان كرد:‌ فرمانداران، بخشداران، مديران اقتصادي و اجتماعي مي‌توانند با گردهمايي و بحث و بررسي مسايل، كارهاي خوبي را در استان كليد بزنند كه به تبع آن آسايش و امنيت مردم برقرار شود .
 
مقتدايي همچنين با اشاره به افتتاح رسمي بندر شادگان در روز دوشنبه(5 آبان) با حضور وي، اين اقدام را در جهت ايجاد امنيت اقتصادي و پرجمعيت كردن مرزها عنوان و تصريح كرد:‌ مرزها بايد مركز فعاليت هاي اقتصادي شود. در مورد آبادان و خرمشهر كه خط شكسته شد؛ يك ميليارد تومان اعتبار نيز براي احداث جاده هنديجان به بستان اختصاص داده شد و با طرح هاي ديگر، در نهايت سعي مي كنيم طي يك ماه آينده اقتصاد بيمار هنديجان را به يك اقتصاد سالم تبديل كنيم.
 
وي افزود: مرزها را بايد پرجمعيت كرد؛ آن هم يك جمعیت مولد و فعال در بخش های كشاورزي و اقتصادي؛ اين موضوع رويكرد مجموعه شوراي تامين استان است و اين سياست ها به شوراي تامين استان منتقل خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار