اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۰
اسحاقی عنوان کرد:
فرمانده نيروي انتظامي خوزستان با اشاره به برنامه ها و اقدامات حوزه امنيت عمومي در استان در دو زمينه سلبي و ايجابي،‌ بر لزوم تعريف نقش هر دستگاه و بخش در زمینه توليد و حفظ امنيت در استان تاكيد كرد.
فرمانده نيروي انتظامي خوزستان با اشاره به برنامه ها و اقدامات حوزه امنيت عمومي در استان در دو زمينه سلبي و ايجابي،‌ بر لزوم تعريف نقش هر دستگاه و بخش در زمینه توليد و حفظ امنيت در استان تاكيد كرد.
 
 سردار محمدرضا اسحاقي در نشست شوراي اداري استان كه بعد ازظهر چهارم آبان ماه در سالن جلسات شهيد هاشمی استانداري خوزستان برگزار شد، با ابراز مسرت از ايجاد فضاي وفاق، همدلي و همكاري جدي، عملي و ميداني در شوراي تامين و اداري استان، اظهاركرد: ‌در خوزستان در حوزه امنیت عمومي موضوعي تحت عنوان جرايم سازمان يافته كه براي مردم آزار دهنده باشد و مشكلاتی براي آحاد جامعه ايجاد كند، وجود ندارد.
 
وي سرقت را يكي از مباحث آزار دهنده در حوزه امنيت عمومي و عاملي چالش زا و مسبب دغدغه خاطر براي آحاد مردم عنوان كرد و با اشاره به در دستور كار قرار گرفتن اين موضوع به طور ويژه از ماه هاي قبل، تصريح كرد:‌ تاكنون اين برنامه نتايج و محصول خوبي داشته است؛ قرارگاهي تحت عنوان تشديد مبارزه با سرقت تشكيل شد و در يك همكاري تنگاتنگ ميان استاندار، معاونان، حوزه قضايي، اداره اطلاعات، بسيج و سپاه پاسداران، اقدامات خوبي در حوزه سلبي انجام شد.
 
فرمانده نيروي انتظامي خوزستان با بيان اين كه البته اقدامات سلبي به تنهايي كفايت نمي كند و حتما بايد اقدامات ايجابي در دستور باشد، افزود: وقتي سارقين را دستگير و سپس انگيزه و نيات آن ها را مورد بررسي قرار مي دهيم، بسياري از آن ها به دلیل تامين قوت لايموت دست به اين اقدام مي زنند و بخشي نيز به علت آسيب ديگري تحت عنوان اعتياد به مواد مخدر، سرقت مي كنند. البته در هر دو حوزه برخورد با سارقين و توسعه فضاي كسب و كار موردنياز در استان و همچنين در حوزه برخورد با مواد مخدر، اقدامات خوبي در ماه هاي اخير انجام شده است و هم اكنون نيز طرحي با عنوان استان پاک در حال تدوين است كه به صورت پايلوت در سطح كشور، در خوزستان اجرايي خواهد شد.
 
اسحاقي با درخواست از 38 دستگاه عضو اين ستاد در به كاربستن نهايت همت خود در اين بخش براي تهيه و تدوين برنامه ها به صورت متقن و دقيق، افزود: ‌همچنين دستگاه هاي مربوطه بايد در اين زمينه فضاسازي كنند تا بتوان در بودجه 94 آن را ارائه دهيم و براي اجراي آن آماده شويم؛ اگر اين دو موضوع محقق شود، در حوزه سرقت نيز موفقيت‌هاي بسيار خوبي حاصل می شود.
 
وي در حوزه اقدامات ايجابي آموزش همگاني، مسئول سازي، استفاده از ظرفيت سامانه پيامكي نيروي انتظامي، ساماندهي پاركينگ هاي جوار مراكز خريد و موضوع دوربين‌هاي مدار بسته، را از اهم موضوعات قابل توجه عنوان كرد و افزود:‌ در زمينه مسئول سازي بايد نقش هر دستگاه و بخش در توليد و حفظ امنيت و يا احيانا لطمه زدن به فضاي امنيتي در اثر سوء مديريت و تبعات آن در حوزه امنيت عمومي مشخص شود كه اين موضوع نيز در دستور كار قرار دارد و مجدانه پيگيري مي شود.
 
فرمانده نيروي انتظامي خوزستان هدفمند كردن اقدامات با هدف كند كردن سرقت و از بين بردن و محدود كردن بستر ايجاد سرقت را از ديگر موضوعات در دستور كار برشمرد و تصريح كرد:‌ برخي از خانه ها به انباري از طلا و ارز تبديل شده است و گاهي رقم هاي قريب به ميليارد طلاجات و ارز در منازل نگهداري مي شود كه طعمه اي براي سارقين است.
 
اسحاقي همچنين با اشاره به لزوم ساماندهي پاركينگ های مجاور مراكز خريد، خاطرنشان كرد:‌ طي سه ماه دوم سال، 44 پاركينگ در سطح استان افزوده شد كه آغاز خوبي است؛ البته هم چنان فاصله زيادي با نقطه مطلوب وجود دارد. به همين دليل انتظار مي رود دستگاه هاي دولتي كه با مراجعه شمار زيادي از مردم مواجه اند، فضايي را به منظور پاركينگ براي ارباب رجوع اختصاص دهند كه در كاهش سرقت هاي موتوري موثر است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار