اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۲
نخستین جلسه‌ شورای برگزاری جشنواره‌ بین‌المللی فیلم‌های علمی چهارم آبان ماه 93 در معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه در ابتدای این نشست ضمن معرفی جشنواره و ارائه‌ ماهیت و اهداف آن، اظهار داشت: یکی از اهداف مهم جشنواره این است که اخبار خوبی از استان طنین‌انداز شود.
دکتر خسرو نشان با اشاره به سابقه‌ موفق استان در برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری در سال‌های گذشته از جمله جشنواره فیلم‌های اجتماعی آبادان بیان کرد: خوزستان قابلیت‌های بسیاری در زمینه‌های مختلف دارد که یکی از آنها سینماست. سینمای ایران توانسته شهرت جهانی در این عرصه کسب کند. این ایده درخوزستان پرورش یافت که خوزستان به قطب سینمایی کشور تبدیل شود. در ابتدا هدف به اینگونه تعریف شد که خوزستان قطب ساخت فیلم‌های علمی در جایگاهی دانشگاهی شود.
وی در ادامه به موفقیت فیلم‌سازان و سینماگران خوزستانی در زمینه‌ی ساخت فیلم‌های کوتاه و مستند اشاره کرد و افزود: آموزش‌های رایج فیلم‌سازی در معاونت فرهنگی و هنری دانشگاه شهید چمران اهواز آغاز شده است. همچنین در این راستا تولید فیلم‌های علمی با توجه به زمینه موجود در دانشگاه در دستور کار قرار گرفت.
دکتر نشان با اشاره به برگزاری جشنواره‌های مشابه در دیگر کشورهای جهان، در تشریح سازوکار جشنواره گفت: این رویداد برای نخستین بار در ایران و متفاوت از سایر جشنواره‌ها، به شکل بین‌المللی مطرح شد و شورای سیاستگذاری، شورای برگزاری و دبیرخانه آن شکل گرفتند. تاکنون ارتباطات داخلی و بین‌المللی خوبی نیز برای برگزاری جشنواره برقرار شده است. در این جشنواره که از سوم تا هشتم اسفندماه سال جاری برگزار می‌شود، فیلم‌های تولید شده از سال 90 به بعد نمایش داده می‌شوند.
وی با تاکید بر ظرفیت‌های بین‌المللی شدن این جشنواره ادامه داد: جشنواره‌ بین المللی فیلم‌های علمی اهواز، در صورت فراهم شدن زمینه‌های لازم، می تواند نقش بسزایی در تولید فیلم‌های علمی داشته باشد.  
در ادامه‌ی این جلسه فرج ا... خبیر معاون سیاسی و اجتماعی استاندارخوزستان با تاکید بر جذب حمایت‌های مالی از شرکت‌های بزرگ خصوصی اظهار کرد: دبیرخانه و بخش اجرایی جشنواره کار خود را آغاز کنند و همزمان با آن حامیان مالی از سوی شرکت‌های بزرگ خصوصی و صنایع جذب شوند.
همچنین در ادامه جلسه نوری نماینده‌ صدا و سیمای مرکز خوزستان با اشاره به اینکه مستند مخاطبان زیادی در جامعه پیدا کرده است، بیان کرد: مراکز دانش‌بنیان می‌توانند در این بخش سرمایه‌گذاری کنند.
همایون قنواتی مدیرکل فرهنگ و ارشاد خوزستان نیز خاطرنشان کرد: باید شرکتی برای جذب حامیان مالی تعریف شود.  
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار