اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۲۵۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۹
معاون استاندار در بازديد از شركت‌های دانش‌بنيان خوزستان:
خبیر كمك به فراهم‌كردن امكانات بيشتر براي توسعه فعاليت اين شركت‌ها را يكي از وظايف استانداري عنوان و خاطرنشان كرد: آنچه امروز در بازديد از اين شركت‌ها مشاهده كردم علاقه‌مندي، شور و نشاط موجود در اين مجموعه‌ها بسيار قابل توجه است
 معاون سياسي‌‌اجتماعي استانداري خوزستان با اشاره به تأكيد و توجه استاندار، معاونان استانداري و دستگاه‌هاي اجرايي به اهميت مراكز رشد، از برنامه‌هاي در دست اقدام براي حمايت از توسعه و گسترش مراكز رشد و استقرار شركت‌هاي دانش‌بنيان در استان خبر داد.
 
 فرج‌اله خبير در حاشيه بازديد از ساختمان در حال احداث پارك علم‌وفناوري استان و شركت‌هاي دانش‌بنيان مستقر در مركز رشد واحدهاي فناور دانشگاه شهيدچمران اهواز، با مفيد خواندن بازديد امروز و ابراز خرسندي از تنوع فعاليت اين واحدها، اظهار كرد: مجموعه پارك علم‌وفناوري و مراكز رشد وضعيت به نسبت مناسبي براي ايجاد اشتغال و فعاليت فارغ‌التحصيلان دانشگاهي و زمينه رشد استعدادها و به‌كارگيري دانش و تجربه فارغ‌التحصيلان در زمينه هاي مختلف را در قالب تأسيس اين شركت‌ها فراهم كرده‌است.
 
وي با ابراز اميدواري از اين‌كه اين شركت‌ها بتوانند در آينده نزديك رشد كنند و زمينه بهتر و بيشتري براي كار و فعاليت داشته باشند، تصريح كرد: با گسترش فعاليت اين شركت‌ها و تجاري‌شدن ايده‌هاي نوآورانه به‌طور طبيعي سطح مناسبي از اشتغال نيز در بين جوانان و جويندگان كار در حوزه فعاليت‌هاي دانش‌بنيان ايجاد مي‌شود.
 
معاون سياسي‌‌اجتماعي استانداري خوزستان با تأكيد بر ضرورت توجه ويژه در سطح استان به گسترش مراكز رشد، اظهار كرد: از اين نظر بايد تخصيص فضاهاي فيزيكي مناسب جهت استقرار شركت‌هاي دانش‌بنيان و همچنين فراهم‌كردن امكانات جنبي لازم براي رشد، توسعه و پيشرفت كار آن‌ها مدنظر قرار گيرد.
 
خبير با بيان اين‌كه در حال حاضر نيز اقداماتي در سطح شهرستان‌هاي مختلف استان كليد خورده‌است، خاطرنشان كرد: برنامه‌هايي در شهرستان‌هاي ماهشهر، آبادان و دزفول كه مراكز صنعتي مهم استان در آن مستقر هستند، آغاز شده‌است كه اميدواريم اين اقدامات در آينده نزديك به ثمر بنشيند و نتيجه دهد و در مجموع بتوان با تخصيص فضاهاي فيزيكي مناسب، گسترش مناسبي براي پارك علم‌وفناوري و مراكز رشد در استان ايجاد كرد.
 
وي با اشاره به فعاليت‌ها و خدمات تخصصي قابل ارائه از سوي اين شركت‌ها به دستگاه‌ها و مراكز مهم صنعتي و كشاورزي در استان، اين تنوع فعاليت‌ها را متناسب با ظرفيت‌هاي صنعتي، اقتصادي، كشاورزي و زيست‌محيطي استان دانست و با اشاره به نوپا بودن اين شركت‌ها افزود: البته تا زماني كه اين شركت‌ها تجربه كاري، امكانات لازم و توان مالي مطلوب براي ادامه كار را پيدا كنند تا حدودي زمان لازم است و شايد اكنون بسيار دور از انتظار باشد كه بتوانند در همين گام‌هاي اول بخش مهمي از بازار را به خود اختصاص دهند.
 
خبير ادامه‌داد: البته آنچه امروز در بازديد از اين شركت‌ها مشاهده كردم علاقه‌مندي، شور و نشاط موجود در اين مجموعه‌ها بسيار قابل توجه است و همين امر مي‌تواند مبنا و پايه خوبي براي رشد مجموعه شركت‌هاي مستقر و فعال در اين مركز باشد.
 
معاون سياسي‌‌اجتماعي استانداري خوزستان كمك به فراهم‌كردن امكانات بيشتر براي توسعه فعاليت اين شركت‌ها را يكي از وظايف استانداري عنوان و خاطرنشان كرد: اين حمايت هم از نظر تخصيص فضاي فيزيكي مناسب، فراهم‌كردن امكانات عمومي و پشتيباني در سطح استان در دستور كار است.
 
خبير با بيان اين‌كه يكي از تصميمات استانداري در دوره جديد تأكيد بر استفاده از خدمات و كالاهاي توليد و عرضه‌شده در سطح استان است، خاطرنشان كرد: اين كالاها و خدمات بايد توسط سازمان‌ها و دستگاه‌هاي مختلف اجرايي و مراكز صنعتي و كشاورزي مورد استفاده قرار گيرد و اين موضوع يكي از تأكيدات مجموعه استانداري است زيرا هر چه از خدمات و كالاهاي توليد و عرضه‌شده در استان استفاده شود زمينه رشد و شكوفايي بنگاه‌هاي اقتصادي در استان نيز بيشتر فراهم خواهد شد.
 
وي تصريح كرد: اهميت مراكز رشد هم در نگاه استاندار و ديگر معاونان استانداري و همچنين در ميان دستگاه‌هاي اجرايي بسيار مورد تأكيد و توجه است و به همين دليل برنامه‌هاي مدنظر در اين حوزه با جديت در حال پيگيري است. اميدواريم اين برنامه‌ها هر چه سريع‌تر اجرايي شود و به نتيجه برسد تا زمينه فعاليت هر چه بيشتر براي شركت‌ها وافراد علاقه‌مند به فعاليت در اين حوزه‌ها نسبت به وضعيت فعلي و گذشته فراهم شود.
 
معاون سياسي‌‌اجتماعي استانداري خوزستان با ابراز اميدواري از اين‌كه اين شركت‌ها به تدريج در آينده نزديك مستقل شوند و خارج از مراكز رشد به فعاليت خود ادامه دهند و بتوانند با تجربه، توان علمي و تجهيزات بيشتر در سطح استان بخش عمده‌اي از بازار استان را در اختبار بگيرند، خاطرنشان كرد: خوزستان استاني است كه فعاليت‌هاي اقتصادي وسيعي در آن جريان دارد ولي متأسفانه از سوي ديگر فقر هم در اين استان بيشتر است كه يكي از چالش‌هاي كنوني استان محسوب مي‌شود و شايد علت عمده اين معضل هم اين است كه اصولا در فعاليت‌هاي جاري استان زمينه لازم براي رشد بخش خصوصي فراهم نشده‌است.
 
خبير افزود: به‌طور عمده گرايش در سطح استان به استخدام در شركت‌ها و دستگاه‌هاي دولتي است و جوانان كمتر به اين فكر هستند كه مراكز، سازمان‌ها يا شركت‌هايي تأسيس كنند كه توليد‌كننده كالا و تجهيزات يا ارائه‌دهنده خدمات در استان باشند در حالي‌كه سود اصلي و توليد ثروت در اين بخش است و گردش مالي بسيار مناسبي در سطح استان ايجاد مي‌كند.
 
وي در خصوص ضرورت متمركزكردن واحدهاي فناور و مراكز رشد در استان نيز اظهار داشت: در حال حاضر زميني به مساحت 33 هكتار در جاده اهواز – انديمشك منطقه فولي‌آباد، به اين منظور اختصاص يافته‌است كه طرح آن در حال تدوين است و پس از تهيه طرح، تأمين اعتبار لازم از طريق استان و همچنين در سطح ملي پيگيري خواهد شد؛ استانداري نيز حمايت‌هاي لازم را انجام مي‌دهد تا اين مركز هر چه سريع‌تر به‌عنوان محل استقرار شركت‌هاي دانش‌بنيان به بهره‌برداري برسد.
 
معاون سياسي‌‌اجتماعي استانداري خوزستان درباره مشكل ساختمان در حال احداث مديريت پارك علم‌وفناوري استان نيز گفت: اين ساختمان تا حدودي محل اختلاف است كه اگر موضوع مورد اختلاف با دانشگاه شهيدچمران حل شود، مي‌تواند عمليات عمراني آن ادامه يابد و به پارك علم‌وفناوري استان تحويل شود.
 
به گزارش ايسنا در اين بازديد مسئولان شركت‌هاي مستقر در مركز رشد واحدهاي فناور دانشگاه شهيدچمران اهواز با ارائه گزارشي از وضعيت موجود شركت‌ها و فعاليت‌هاي آن‌ها در استان، به بيان ديدگاه‌ها، مسائل و مشكلات خود پرداختند.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
دکتر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۸
comment
0
0
comment لطفا نتایج آزمون استخدامی اسفند 91 را هر چه سریعتر اعلام کنید و خیل جوانان جویای کار را از بلاتکلیفی دربیاورید.لطفا
comment
ناشناس
|
United Kingdom
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۹
comment
0
0
comment من هم توی آزمون اسفند 91 شرکت کردم. اصلا خبری ازش نیست. تازه شنیدم کنسل شده
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار