اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۲۶۰
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۰
بازتاب اعلام آمادگی آیت الله هاشمی رفسنجانی برای کاندیداتوری ریاست مجلس خبرگان رهبری/ 1




به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی، اين منبع همچنین گفت: آيت‌الله هاشمي رفسنجاني درباره كانديدا شدن براي رياست مجلس خبرگان رهبري نه تنها چنين مطلبي نگفته‌اند، بلكه در پاسخ به سؤالي در همين زمينه گفته‌اند درصورتي كه بعضي افراد كه آنها را براي رياست خبرگان صالح نمي‌دانم قصد كانديدا شدن داشته باشند، آمادگي خود را براي كانديداتوري رياست اين مجلس اعلام خواهم كرد.


به گزارش انتخاب خبر، در پی اعلام مخالفت و واکنش آیت الله هاشمی رفسنجانی به کاندیداتوری افراد ناصالح برای ریاست مجلس خبرگان رهبری، اظهارنظرهای متفاوتی در این رابطه شده است. 

اکنون کشور در شرایط حساس و سرنوشت ساز سیاسی قرار دارد، و لزوم یک انتخاب صحیح، بیشتر احساس می شود و شکی نیست که با درایت علما، آیات عظام و نمایندگان کنونی مردم در مجلس خبرگان رهبری، بهترین گزینه معرفی و انتخاب خواهد شد.

در همین راستا خبرنگار انتخاب خبر، پای صحبت چند تن از صاحب نظران و کارشناسان سیاسی و مذهبی نشسته که در ادامه، بخش نخست آن را می خوانید.

ایت الله حسین انصاری رادرییس اسبق کمیسیون اصل نود مجلس ششم با اشاره به انتخابات مجلس خبرگان رهبری برای ریاست این مجلس گفت: اگر از گروه های معتدل و مستقل بگذریم، در مجلس خبرگان رهبری دو جناح وجود دارند که از نظر نوع تفکر، چندان با هم سازگار نیستند؛ در یک سو آقایان مصباح یزدی، محمد یزدی و جنتی قرار دارند که در مجلس خبرگان، جناح و طرفداران خود را دارند. در سوی دیگر نیز آقای هاشمی رفسنجانی و برخی دیگر که نوع تفکرشان درباره مسایل کشور و اداره آن با جناح قبل، اختلاف دارد.

آیت الله حسین انصاری راد در گفتگو با خبرنگار انتخاب خبر بیان داشت: اگر آقایان مصباح یزدی یا جنتی بخواهند ریاست این مجلس را به عهده بگیرند، سیاست هایی که آقای هاشمی رفسنجانی از نظر فکری معتقدند که به مصلحت کشور است را در تضاد با تفکر خود می دانند که طبیعی و درست است که این دو نوع تفکر وجود داشته باشد.

تأکید آقای هاشمی رفسنجانی بر فردی میانه رو برای ریاست خبرگان رهبری است
وی افزود: از سوی دیگر آقای هاشمی مایل هستند فردی معتدل و میانه رو که جانب هیچ یک از دو جناح را نگیرد و بتواند با جناح های موجود، همراهی و همکاری کند، انتخاب شود؛ بنابراین اگر چنین فردی کاندیدا شود که ظاهرا آقای هاشمی شاهرودی است، آقای هاشمی رفسنجانی نیز به ریاست وی تن می دهند، اما اگر قرار شود که آقای جنتی یا مصباح یزدی کاندیدا شوند آقای هاشمی آن را به مصلحت نمی دانند زیرا مخالف رویه و مصلحت اندیشی هایی است که آقای هاشمی رفسنجانی دارد.

با توجه به شرایط فعلی جامعه، هاشمی رفسنجانی بهترین گزینه برای ریاست خبرگان رهبری است
این روحانی شاخص اصلاح طلب و رییس اسبق کمیسیون اصل نود در مجلس ششم تاکید کرد: به نظرمن آنچه مصلحت، ایجاب می کند ریاست خود آقای هاشمی رفسنجانی است؛ البته موانعی در کار ریاست هاشمی رفسنجانی است و ممکن است نیروهایی از درون و بیرون مجلس خبرگان با سیاست های وی هماهنگ و منطبق نباشند؛ از این رو آقای رفسنجانی ترجیح می دهند که فرد واسطی بیاید؛ هرچند به اعتقاد من با توجه به شرایط فعلی جامعه، بهترین فرد برای ریاست مجلس خبرگان رهبری خود آقای هاشمی رفسنجانی است.

مجلس خبرگان رهبری باید در مسیر اعتدال حرکت کند
یک عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم هم در رابطه با موضوع انتخاب رییس مجلس خبرگان رهبری گفت: اعلام کاندیداتوری آقای هاشمی رفسنجانی از آن جهت بوده است که ایشان به عنوان فردی که از بنیانگذاران انقلاب و در کنار امام(ره) بوده و مسوولیت های مهمی در کشور داشته، احساس مسوولیت کرده اند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی فاضل میبدی حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی فاضل میبدی در گفتگو با خبرنگار انتخاب خبر تصریح کرد: به نظر من اظهارنظر آقای هاشمی رفسنجانی درست است و به اعتقاد من هیچ کس بهتر از هاشمی رفسنجانی نیست و به اندازه وی صلاحیت ریاست مجلس خبرگان رهبری را ندارد زیرا هاشمی رفسنجانی انسان معتدلی است و از سوی دیگر سوابق درخشانی دارد و شخصی است که در همه جریان ها تاثیرگذار بوده است و همواره مورد حمایت حضرت امام قرار داشتند و نسبت به مقام معظم رهبری نیز آشناتر است و اگر علمای محترم مجلس خبرگان رهبری به آقای رفسنجانی رای دهند این مجلس در مسیر اعتدال قرار می گیرد.

وی افزود: اگر همانگونه که آقای رفسنجانی احساس خطر کرده اشخاص دیگری برای این پست کاندیدا شوند برای کشور خطر دارد و طبیعی است نمایندگانی که در حال حاضر در مجلس خبرگان قرار دارند به افرادی که وجهه افراطی دارند رای نمی دهند زیرا افراد معتدل و خردمندی هستند؛ ضمن این که آقای هاشمی رفسنجانی نیز نمی خواهند کشور در دست افراد خاصی بیفتد و این نهاد، تخریب شود. 

مهم است که مجلس خبرگان در مسیری که برای آن تعریف شده، حرکت کند
این عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که مهم است مجلس خبرگان رهبری در مسیری که برای آن تعریف شده حرکت کند، تاکید کرد: به نظر من مجلس خبرگان رهبری برای مدتی آن گونه که باید در مسیر خود نبود و گاهی در مسایل اجرایی وارد می شد و یا گاهی قطعنامه هایی صادر می کرد که در حوزه کاری آنها نبود؛ بنابراین اگر اکنون فردی رئیس مجلس خبرگان شود و آن را در مسیر واقعی خود قرار دهد برای آن بسیار بهتر خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار