اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰
با حضور آیت اله موسوی جزایری:
نماینده ولی فقیه در استان خوزستان اظهار کرد: قطعا اگر کارها بر اساس اخلاق اسلامی و شرع انجام پذیرد هیچ گاه مغلوب نخواهیم شد و کلیه امور با موفقیت سپری می شوند. این در حالی است که این مهم در میادین سیاسی و اقتصادی و در میدان تربیتی و فرهنگی در برابر دشمن نیز موثر خواهد بود.
شوشان- مجتبی حلالی : پیرو اقدامات شایسته و موثر شرکت شهرکهای صنعتی استان خوزستان در بحث توجه و رونق بخشی به سایر شهرک ها و ناحیه های صنعتی خوزستان اینبار دست به اقدامی ارزشی و ماندگار زدند که طی آن به کنگ زنی احداث یک مسجد در شهرک صنعتی شماره 4 اهواز پرداختند، این در حالی است که در حاشیه این مراسم تعداد 20 واحد کارگاهی با اعتبار 48 میلیارد ریال به متراژ 216 متر مرع فضای کارگاهی و 54 متر مربع فضای اداری افتتاح شد. 

آیت اله سید محمدعلی موسوی جزایری با اشاره به ایام سوگواری محرم گفت: اصل قیام امام حسین(ع) برای زنده نگاه داشتن اسلام و دینداری بود. در واقع نمی توان حرف از عزاداری امام حسین(ع) زد اما به اصل اسلام و دینداری نپرداخت. امام جمعه اهواز ادامه داد: زنجیر زنی ها، سینه زنی ها و عزاداری ها با همه کیفیتی که برگزار می شود امری پسندیده و خوب است، اما کافی نیست، چراکه پیام عاشورا جهاد در راه خدا و دین می باشد که اصل آن نیز به برپایی نماز بر می گردد.

وی با اشاره به اینکه اسلام یک مجموعه از صفات و عبادات حسنه است، گفت: یک سمت اسلام عبادت است و سمت دیگر آن صفات حسنه که به یکدیگر پیوسته اند و جدا نمی شوند. آیت اله جزایری از صداقت، امانت، عدالت، شهامت، غیرت و فتوت بعنوان صفات حسنه انسان نام برد.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان اظهار کرد: قطعا اگر کارها بر اساس اخلاق اسلامی و شرع انجام پذیرد هیچ گاه مغلوب نخواهیم شد و کلیه امور با موفقیت سپری می شوند. این در حالی است که این مهم در میادین سیاسی و اقتصادی و در میدان تربیتی و فرهنگی در برابر دشمن نیز موثر خواهد بود. آیت اله جزایری با بیان اینکه تاسیس مسجد باید به قصد توسل به امام حسین (ع) انجام شود، گفت: مساجد خانه های خدا می باشند و امیدوارم این الگو با قصد توسل به امام حسین(ع) و پایبندی به مکتب تربیتی ایشان همراه باشد.

در ادامه رییس ستاد اقامه نماز استان خوزستان با اشاره به اهمیت برپایی نماز و ساخت مسجد گفت: پس از آنکه پیامبر اکرم در مکه امنیتی نداشت و به مدینه مهاجرت کرد، اولین اقدامی که صورت داد ساخت مسجد بود.

سید موسی بلادیان ادامه داد: تفاوت پیامبر ما با پادشاهان در این بود که پیامبر به فکر نماز و مسجد بود، اما پادشاهان برای خود کاخ های بزرگ در شهرهای مختلف می ساختند. وی با اشاره به اینکه فرهنگ حسین(ع) نیاز به بخشنامه و دستور ندارد، گفت: وقتی محرم می آید حتا دور افتاده ترین نقاط هم به سوگ می نشینند و عزدارای می کنند. اینها به عشق امام حسن(ع) و یاران وفادارش می باشد.

بلادیان افزود : واسطه های ما و خدا ائمه معصومین(ع) هستند، اگر این واسطه ها را نشناسیم قطعا خدا را نیز نخواهیم شناخت. این امکان وجود ندارد که بدون شناخت معصومین به خدا نزدیک شد. این در حالی است که اگر معصومین عظمت پیدا کردند به دلیل بندگی خالص نسبت به خدا بوده است. وی با اشاره به برپایی نماز از سوی وهابیان و داعش و... گفت: نماز آنها نماز نیست، نمازی که همراه با خون و ظلم و قتل همراه است قطعا نماز نخواهد بود. نماز واقعی را شیعیان برپا می کنند که نشات گرفته از عشق، زیبایی، محبت و صفا است.

بلادیان اظهار کرد : برپایی نماز هیچ گاه تعطیل بردار نبوده و نیست، حتا قبل از مرگ هم باید به اقامه نماز پرداخت، شاید خیلی از واجبات مانند روزه بدلیل مریضی یا ناتوانی بلامانع باشد اما نماز تعطیل بردار نیست و دائم الاجراست. وی با اشاره به اهمیت ساخت مسجد در سایر مناطق شهر گفت: بیشترین کمک و همراهی با امام حسین(ع) فرهنگ کمک به زیردستان و اقامه نماز می باشد، بنابراین ساخت مسجد با هدف برپایی نماز قطعا ادامه دادن راه اوست. 

در ادامه مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان خوزستان اظهار کرد: امید است با راه اندازی این مسجد از این پس ضمن شندن صدای چرخش چرخ تولید کارگاه ها و شرکت ها شاهد صدای بانگ الله اکبر از مسجد شهرک صنعتی شماره 4 اهواز نیز باشیم. 

اخلاق محمديان اظهار داشت: هر كسب و كاري كه به ايمان و اعتقاد ديني آميخته باشد داراي ارزش، خير و بركت خواهد بود. وي با اشاره به اينكه در شهرستان اهواز 5 شهرك و يك ناحيه صنعتي با مساحت 1112 هكتار قرار دارد و تا كنون 874 فقره قرارداد منعقد گرديده است گفت: از اين تعداد 489 واحد آن به بهره برداري رسيده اند كه اشتغالي بالغ بر 7 هزار نفر را بر اساس پروانه بهره برداري در بر داشته است. 

محمدیان بيان داشت: شهرك صنعتي شماره 4 اهواز يك شهرك كارگاهي است كه به منظور تسريع در امر سرمايه گذاري ايجاد شده و تاكنون 96 واحد كارگاهي در آن احداث شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار