شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۳
سیدموسی بلادیان:
دبیر ستاد اقامه نماز خوزستان گفت:اجلاس سراسری نماز دی ماه امسال با حضور رییس جمهوری و جمعی از مسئولان ارشد کشور دی ماه امسال در استان خوزستان برگزار می شود.
دبیر ستاد اقامه نماز خوزستان گفت:اجلاس سراسری نماز دی ماه امسال با حضور رییس جمهوری و جمعی از مسئولان ارشد کشور دی ماه امسال در استان خوزستان برگزار می شود.

به گزارش ایرنا 'سید موسی بلادیان ' روز شنبه در نشست هماهنگی برگزاری اجلاس سراسری نماز در استان خوزستان در محل فرمانداری دزفول زمان برگزاری این اجلاس را دهم و یازدهم دیماه اعلام کرد و اظهار داشت:تا زمان برگزاری این اجلاس سراسری که با حضور ریاست جمهوری ، وزرا و مسوولان ارشد کشور برگزار می شود 27 همایش نماز در سراسر شهرهای خوزستان برگزار و نتایج آن در اجلاس سراسری خوزستان ارائه خواهد شد.

وی افزود:تاکنون 23 اجلاس سراسری نماز در کشور برگزار شده که این همایش ها برکات زیادی به دنبال داشته و موجب شده تعداد کتابهای منتشر شده در حوزه نماز به بیش از یکهزار عنوان افزایش یابد.

دبیر ستاد اقامه نماز خوزستان گفت:در این اجلاس سراسری که با حضور بیش از 600 نفر از فعالان نماز سراسر کشور ،شخصیت های علمی ،فرهنگی و دینی برگزار می شود ادارات برتر ،موذن های فعال و نمازگزاران برتر معرفی خواهند شد.

وی در خصوص اثرات مثبت برگزاری این اجلاس ها گفت: در گذشته تعداد نمازخانه ادارات ، بوستانها و نمازخانه های بین راهی بسیار کم بود ولی با برگزاری این اجلاس ها این تعداد افزایش یافت و تحولاتی در این خصوص صورت گرفت ولی این امکانات در حد مطلوب نیست و باید در این حوزه بیشتر کار شود.

بلادیان با بیان بررسی وضعیت مساجد دزفول از نظر کمبودها افزود:برخی روستاهای دزفول مشکل کمبود روحانی دارد.

دبیر ستاد اقامه نماز خوزستان به امام جمعه دزفول توصیه کرد بخشی از خطبه های نماز جمعه را به فضایل نماز اختصاص داده ضمن اینکه در عاشورا نیز به اقامه نماز اول وقت توجه ویژه ای شود.

بلادیان در خاتمه بر نهادینه شدن فرهنگ اقامه نماز اول وقت توسط هیات های عزادار تاکید کرد.

امام جمعه دزفول نیز در این نشست گفت:ستاد اقامه نماز در مدارس،مساجد ،دانشگاه ها و دیگر اماکن فعال است و هشت کمیته در این ستاد تشکیل شده که کمیته امر به معروف و نماز یکی از این کمیته هاست.

حجت الاسلا م 'سید محمد علی قاضی دزفولی' با انتقاد از عدم تخصیص اعتبار در زمینه نماز گفت:در روستاها خانه عالم ، نمازخانه و مسجد احداث می شود اما برنامه ای برای نگهداری و استفاده صحیح از این اماکن نیست.

وی بر لزوم داشتن پیوست فرهنگی در پروژه های عمرانی تاکید کرد و گفت:فرهنگ اقامه نماز باید در جامعه نهادینه شود زیرا اگر مردم بدانند مسوولان به امر نماز توجه دارند تشویق می شوند و خیرین روی به مسجد سازی خواهند آورد.

فرماندار ویژه دزفول نیز گفت:اعتبار امسال این شهرستان کمتر از 300 میلیارد ریال است که با این اعتبار تا 20 سال آینده هم نمی توان پروژه های نیمه تمام را تکمیل کرد .

'حبیب اله آصفی' افزود:خوشبختانه صادرات محصولات کشاورزی دزفول به دیگر کشورها در حال افزایش است که امیدواریم با این صادرات تحولی در اعتبارات صورت گیرد.

رییس اداره تبلیغات اسلامی دزفول نیز در این نشست گفت:95درصد اعتبارات دینی حذف شده و در حالی که در 20 روستای دزفول زمین برای احداث خانه عالم در نظر گرفته شده ریالی برای احداث خانه عالم تامین نشده است.

حجت الاسلام 'مرتضی بیگدلی'افزود:در خصوص حوزه های علمیه نیز هیچگونه اعتباری تعریف نشده است.

حجت الاسلام سید حجت الله سبحانی دبیر ستاد اقامه نماز استانداری خوزستان نیز در این نشست گفت:در اجلاس سراسری نماز از نخبگان و فعالان امر نماز تجلیل خواهد شد.

محمدرضا عصاری رییس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول نیز در این نشست پیشنهاد کرد:با توجه به اینکه دانشجویان جامعه هدف برای تهاجم فرهنگی به شمار می آیند جوانان در اولویت برنامه های ویژه نماز باشند.

وی گفت:تعداد دانشجویان این واحد دانشگاهی حدود سه هزار نفر می باشد در حالی که نمازخانه این دانشگاه ظرفیت 100 نفر را دارد لذا باید از خیرین در این حوزه نیز استفاده کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار