اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۳۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۶
فرماندار ویژه آبادان:
معاون استاندار خوزستان افزود: انسجام و همکاری بین بخشی میان مسئولان اداره‌ها، همراهی و مساعدت روحانیون و تلاش عامران به معروف و ناهیان از منکر از دیگر موارد قابل تقدیر در آبادان است.

فرماندار ویژه آبادان، انسجام، تعاون و همکاری میان مردم در ایام محرم را ستود. عزیزالله شهبازی  اظهار کرد: عاشورا مکتب انسان‌سازی است که باید از آن درس‌های زیادی بیاموزیم.

وی با اشاره به برگزاری آئین‌های ویژه عزاداری در آبادان افزود: برگزاری آئین‌ها سبب انسجام لایه‌های مختلف جامعه می‌شود و این وحدت و تعاون نه تنها در میان مردم آبادان که در میان مسئولان نیز به شکل بسیار خوب و مناسبی وجود دارد.

شهبازی با بیان اینکه آبادان بهترین شهر فرهنگی کشور است، اظهار کرد: فرهنگ عاشورا همواره در طول تاریخ برای جوامع اسلامی الهام بخش بوده است، گرمایی که عاشورا در دل‌های مومنان ایجاد می‌کند، هیچ گاه سرد نمی‌شود.

فرماندار ویژه آبادان تصریح کرد: جلوه‌هایی از این الهام‌بخشی را ما در دوران هشت سال دفاع مقدس، پیروزی انقلاب اسلامی، جنگ 33 روزه لبنان و غیره به وضوح دیده‌ایم. شهبازی با اشاره به خیر و برکات فراوانی که فرهنگ عاشورایی نصیب ما کرده است، بر ضرورت توجه به موضوع مهندسی عاشورا تاکید کرد و یادآور شد: مهندسی فرهنگ عاشورا می‌تواند مانعی در برابر تلاش دشمنان اسلام برای کوچک شمردن قدرت حقیقی و نقش سازنده مجالس و آئین‌های عزاداری باشد و توطئه‌های دشمنان را در این زمینه خنثی کند.

معاون استاندار خوزستان با اشاره به ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر در شهرستان آبادان عنوان کرد: این فریضه الهی در آبادان نه تنها تعطیل نشده بلکه همواره در جریان بوده است. وی تصریح کرد: مردم ولایتمدار، دینی و دوستدار ائمه اطهار و اهل بیت(ع) آبادان با پیروی وصف‌العین قرار دادن فرهنگ عاشورا، بر رهروی از راه امام شهدا حسین بن علی (ع) تاکید دارند.

شهبازی از مفاهیمی چون، سخنان، اهداف و انگیزه‌ها، شیوه های عملی، روحیه و اخلاق به عنوان برخی از مفاهیم فرهنگ عاشورا نام برد و یادآور شد: در نهضت کربلا تمام این موارد گفته، عمل شده و یا در حوادث آن نهضت، تجسم یافته است. فرماندار ویژه آبادان ادامه داد: فرهنگ عاشورا همان زیربنای عقیدتی و فکری است که در امام حسین(ع) و شهدای کربلا و اسرای اهل بیت(ع) بود که سبب پیدایش آن قیام خونین و ماندگاری آن شد. 

معاون استاندار خوزستان با قدردانی از دختران و زنان عفیف آبادانی، گفت: تاکنون گزارشی از بدحجابی و یا تعطیلی امر به معروف و نهی از منکر در آبادان نداشته‌ایم و این نشان از ولایتمدار و توسل مردم آبادان به ائمه اطهار و پیروی از فرهنگ عاشورایی آنان دارد. وی افزود: انسجام و همکاری بین بخشی میان مسئولان اداره‌ها، همراهی و مساعدت روحانیون و تلاش عامران به معروف و ناهیان از منکر از دیگر موارد قابل تقدیر در آبادان است.

فرماندار ویژه آبادان در پایان بر روح روحانیون بزرگ آبادان همچون آیت‌الله جمی و دهدشتی اظهار کرد: از تمام مسئولان و روسای اداره‌های شهرستان که با ایثار و از خود گذشتگی سبب انجام کارهای بزرگ و ارزشمند در حوزه فرهنگ و نشاط اجتماعی، کار و اشتغال شده اند قدردانی می‌کنم. 

f

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
عساکره
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
comment
0
1
comment آقای فرماندار محترم، لطفاً فکری به حال اداره ... نمایید که سالهاست فردی که ...بوده و از دولت سابق منصوب شده بر آن حکمفرمایی می کند و این اداره را به پادگان نظامی تبدیل کرده است خواهشمند است بازرسین خود را به اداره ...بفرستید و متوجه خواهید شده که چگونه این مدیر در خصوصی ترین زوایای زندگی کارمندان تجسس می کند و این اداره مهم را به ملک شخصی خود تبدیل کرده
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار