اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۹
 از مهر ماه سال 92 که تیم مدیریتی جدید سازمان منطقه آزاد اروند جایگزین شد تا کنون که بیش از یک سال می گذرد وعده های بسیاری از سوی مدیران سازمان داده شد که بعضی از آنها هیچگاه محقق نشد و اجرای برخی را باید سال دیگر بررسی کرد. در ذیل مروری بدون شرح داریم بر شماری از این وعده ها.


اولین اظهارنظر مدیرعامل جدید: دعوت از مشاوران بین المللی ( 20 مهر 92)

اسماعیل زمانی دعوت از مشاوران بین المللی و داخلی جهت طراحی منطقه آزاد اروند، برنامه ریزی و جذب سرمایه را از مهمترین اولویت های فعالیت در این سازمان اقتصادی دانست و گفت : مناطق آزاد می توانند دروازه رشد اقتصادی ایران شود.


تاسیس شیمی شهر (20 آذر 92)

اسماعیل زمانی گفت: پیرو حضور دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در منطقه آزاد اروند و بازدید ایشان از بخش های مختلف ، صنعتی ، تجاری و گردشگری منطقه و دستور ویژه در خصوص احداث شهرک " شیمی شهر" در منطقه آزاد اروند تفاهم نامه ای در در جهت استقرار صنایع نفت ، گاز و پتروشیمی بین سازمان منطقه آزاد اروند و پتروشیمی آبادان منعقد شد.


کنسرسیوم بین المللی برای تدوین طرح جامع آبادان و خرمشهر (7 بهمن 92 )

اسماعیل زمانی: با توجه به گسترش محدوده منطقه آزاد اروند به کل شهرهای آبادان و خرمشهر طرح جامع شهری آبادان و خرمشهر (منطقه آزاد اروند) در موقعیت جدید تدوین می شود . اسماعیل زمانی گفت: این کار منوط بر تدوین طرح جامع شهرهای آبادان و خرمشهر است که برای این منظور از یک مشاور توانمند بین المللی با همراهی و همکاری مشاوران داخلی بهره خواهیم برد.


ویلاشهر در مینوشهر ( 8 بهمن 92 )

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، گفت: موضوع توسعه گردشگری شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر در دستور این سازمان قرار گرفت. نعمت زاده اظهار کرد: به دنبال احیای این منطقه در قالب گردشگری هستیم برای این منظور در بخش هایی از آن ویلاهایی تحت عنوان شهر ویلا احداث می شود که می تواند مورد استفاده و حتی خرید توسط گروه های مختلف اعم از ورزشکار، هنرمند و سرمایه گذار قرار گیرد. به گفته وی ساخت بازارها و مراکز تجاری در این منطقه نیز دیده شده است.


حصارکشی (12 بهمن 92 )

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد از شروع عملیات فنس‌کشی، طراحی و تعیین گیت‌های گمرکی جدید و نقشه‌کشی تعیین خرمشهر و آبادان به‌عنوان منطقه آزاد خبر داد. ترکان افزود: این کار طبق تحقیقاتی که انجام دادیم شدنی است و طراحی‌های آن انجام شده است. من در فاصله مدت زمانی که رئیس‌جمهور قصد سفر به خوزستان را داشتند به‌همراه مسئولان منطقه آزاد در این استان حاضر شدم و از تمامی حدود جدید بازدید و مسیر فنس‌کشی جدید را مشخص کردیم.

خانه دار شدن مستاجرها در آبادان ( اول اسفند 92 )

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند از خانه‌دار شدن مستاجران شهرهای آبادان و خرمشهر با برنامه ریزی های صورت گرفته خبرداد. زمانی افزود: به منظور کاهش فشار ناشی از افزایش قیمت نرخ املاک به ویژه برای مستاجران در صددیم تا با برنامه ریزی، وارائه راهکاری مناسب (همچون اعطای تسهیلات) و البته طبق ضوابطی خاص، مستاجران در شهرهای آبادان و خرمشهر صاحب خانه شوند.


هتل شدن مجدد ساختمان منطقه آزاد اروند (6 اسفند 92 )

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: با توجه به برنامه جدی این سازمان برای گسترش گردشگری، ساختمان فعلی این سازمان که پیش از جنگ تحمیلی نوع کاربری آن هتل بوده مجدداً به عنوان هتل فعالیت خواهد کرد. وی خاطرنشان کرد: بنای ما در سازمان منطقه آزاد اروند کوچک کردن ساختار تشکیلاتی است به طوری که واگذاری مجدد ساختمان فعلی این سازمان برای استفاده به عنوان هتل در دستور کار جدی ماست.



اجرای قوانین مناطق آزاد (23 اسفند 93 )

معاون سرمایه گذاری و اقتصادی سازمان منطقه آزاد اروند گفت: از ابتدای سال آینده قوانین و مقررات مربوط به مناطق آزاد در شهرهای آبادان و خرمشهر جاری و ساری خواهد شد.


حصارکشی (4 اردیبهشت 93 )

مدیرکل حقوقی و قراردادهای منطقه آزاد اروند گفت: برای انجام کامل عملیات فنس کشی اطراف محدوده منطقه آزاد اروند به هشت ماه زمان نیاز است.



جزیره گردشگری مینو ( 16 اردیبهشت 93)

اکبر ترکان گفت: در مورد گردشگری در منطقه آزاد اروند قصد داریم جزیره مینو را به عنوان یك جزیره با امكانات مدرن‌تر برای ماندن تبدیل كنیم تا جریان اقتصادی آبادان و خرمشهر نیز تقویت شود .


کشف حوزه نفتی برای توسعه آبادان و خرمشهر (14 تیر 93 )

اسماعیل زمانی از شناسایی یک حوزه نفتی خبر داد و بیان کرد: منطقه نفتی جدید مشترک بین ایران و عراق شناسایی و قرار است تحت نظر منطقه آزاد بهره برداری شود. زمانی ادامه داد: بخشی از سود این حوزه نفتی در اختیار منطقه برای توسعه زیرساخت‌ها خرمشهر و آبادان قرار می‌گیرد. وی اذعان کرد: حوزه نفتی در حد شناسایی باقی مانده و مراحل اکتشاف آن توسط منطقه آزاد اروند اعلام می‌شود.


هواپیمایی اروند، بورس منطقه آزاد، بانک خارجی (24 تیر 93 )

عبداله کعبی عنوان کرد: در صدد هستیم که یک خط هوایی با نام اروند راه‌اندازی شود. سرمایه‌گذار راه‌اندازی شرکت هواپیمایی در منطقه آزاد اروند، آمادگی خود را اعلام کرده اما به دلیل تعهدی که نسبت به شرکت هواپیمایی قبلی وجود دارد تا زمانی که مجوز آن‌ها لغو نشود نسبت به شرکت دیگری تعهد ایجاد نمی‌شود. قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند گفت: طرح تشکیل بورس منطقه آزاد اروند در مراحل تکمیلی و امید است که به صورت مطلوبی اجرا شود. کعبی در خصوص ورود بانک‌های خارجی به این منطقه ابراز امیدواری کرد: مذاکراتی در این خصوص صورت گرفته که اولویت با بانک‌های کشور سوئیس است اما بانک‌های کشورهایی که با آن‌ها روابط دیپلماتیک در سطح عالی داریم نیز می‌توانند پس از طی کردن مراحل قانونی در این منطقه حضوری فعال داشته باشند.

طرح حمایتی زمین و مسکن (11 مرداد 93 )

قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند گفت: برای کاهش قیمت زمین و مسکن در آبادان و خرمشهر ، طرح های حمایتی اجرا می شود.
کعبی افزود: مردم هیچ نگرانی در زمینه تامین زمین و مسکن مورد نیاز خود نداشته باشند و باید بدانند سازمان منطقه آزاد اروند با اجرای برخی طرح‌‌های حمایتی جلوی افزایش کاذب قیمت مسکن در آبادان و خرمشهر را خواهد گرفت


کارت شهروندی ( 7 مهر 93 )

قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند در خصوص صدور کارت شهروندی تحت عنوان «کارت شهروند اروند» تصریح کرد: بر اساس توافق به عمل آمده با بانک ملی و بر پایه اطلاعاتی که در اختیار دارند کارت شهروندی صادر می‌شود .
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار