اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۰
معاون عمرانی استاندار:
معاون امور عمرانی استاندار خوزستان در راستای تسهیل سفر زائرین اربعین حسینی، خواستار تشکیل کارگروهی با این مضمون و با دبیری سازمان حج و زیارت استان خوزستان شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان، احمد سیاحی عصرشنبه در نشستی که با مسوولان  ذیربط با محوریت  تسهیل سفر زائرین اربعین حسینی برگزار شد با اشاره به وجود دو پایانه چذابه و شلمچه در استان خوزستان اظهار کرد: تردد آسان و امن زائران اربعین حسینی خواست همگی ما در هر رده مسئولیتی که قرار داریم است، هرچند مسیرهای منتهی به این پایانه ها جزو راه های شریانی به شمار می روند و از اعتبارات ملی به آنها تخصیص داده می شود اما با دستور استاندار خوزستان از محل اعتبارات استانی برای این راه های شریانی سرانه ای تخصیص داده شد و در حال حاضر پیمانکاران در حال انجام و ایجاد قابلیت هایی که از این پایانه ها انتظار داریم هستند.

وی گفت : استان خوزستان دارای ظرفیت های بسیاری است که از این موارد می توان برای رفع مشکلات زائرین در سال های گذشته مانند کمبود سرویس بهداشتی، عدم فضای کافی برای استقرار زائرین، نقایص دستگاه های بازرسی و غیره بهره مند شد.

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان ادامه داد: مهم ترین نکته ای که باید مد نظر قرار بگیرد مواجه بودن ما با محدودیت زمان است و به همین دلیل تمامی پتانسیل ها اعم از منابع انسانی و مالی باید در راستای تامین زیرساخت های لازم و کاهش مشکلات موجود بسیج شوند.

سیاحی با اشاره به برخی از برنامه های کوتاه مدت گفت: نصب بیلیبوردها، بنرها و پرچم ها، نصب علائم راهنمایی و رانندگی، ممانعت از مسدود سازی مسیر تردد زائران توسط پیمانکاران از جمله اقداماتی هستند که اداره کل راه و شهرسازی استان باید اهتمامی ویژه در راستای انجام آنها از خود نشان دهد.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته به توجه به گزارشات واصله ، مشکلاتی جدی برای زائرین اربعین حسینی به دلیل کمبود امکانات رفاهی ایجاد شد به طوری که با وجود آن ازدحام , به 70 هزار نفر از زائرین اجازه خروج از منطقه داده شد، امسال نباید با این مشکلات مواجه شویم بنابراین تعداد اتوبوس های لازم برای جابجایی زائران، تعداد چادرهای مورد نیاز برای اسکان آنان ، تعداد سرویس های بهداشتی موقت که باید در مسیر تعبیه شوند و سایر موارد مهم بازبینی و مشخص شوند.

گفتنی است در سال گذشته آمار زائران درون استانی 70 درصد و برون استانی 30 درصد بود که پیش بینی می شود در اربعین امسال این آمار به تساوی 50 درصدی تغییر کرده و تعداد زائران اربعین حسینی بین 600 تا 700 هزار نفر تخمین زده می شود.

سیاحی با تاکید بر لزوم بسیج چندین شهرداری استان خوزستان در ایام اربعین حسینی عنوان کرد: ضرورت دارد عوامل شهرداری در مکان اسکان و تردد زائران اربعین حسینی حضور داشته باشند، تاکید می کنم که تجهیزات آتش نشانی، بالگرد، اورژانس به طور ویژه در این ایام و در آن مکان فعال باشند.

معاون عمرانی استاندار خوزستان برنامه ریزی برای این مراسم را تکلیف  دینی و اعتقادی قلبی دانست و افزود: این تکلیف فراتر از مقررات اداری و بخشنامه ها حکم می کند .مشکلات زائران اربعین حسینی را یک به یک طی یک برنامه زمان بندی شده توسط کارگروهی که در این راستا تشکیل می شود مرتفع نماییم تا با یک اهتمام جدی عملکرد مثبت و مطلوبی از خود بر جای بگذاریم. 


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار