اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۷۸۷
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰
غلامرضا نجفی سولاری 
یکی از مشاغل مهم در هر کشوری بالاخص کشور عزیزمان ایران شغل شریف سردفتری است .
حقیر که حدود 6 سال است توفیق داشته ام تا در این کسوت به مردم عزیز شهر بزرگ و زیبای اهواز خدمتگزاری نمایم .
شغلی که علیرغم اینکه بشدت علاقمند به آن هستم لکن شغلی است پر از استرس و سختی و دقت همه جانبه ، که کوچکترین اشتباه یا غفلت می تواند فاجعه ای ببار بیاورد که غیرقابل جبران باشد .
هر روز صبح بهنگام خروج از خانه با دهها ذکر و توسل به سوی دفترم حرکت می کنم و کلا خودم را به دست خدای عزیز می سپارم چرا که چاره ای جز این ندارم و از خدای بزرگم شاکرم که همراه و یاور این کمترین بوده و هست .
بر این باورند که در قوه قضائیه شغل بااهمیت سردفتری با جایگاه مهم قضاوت یک شان هست لکن مشکلات خاص دفتراسناد رسمی بنظر حقیر بیش از قضاوت است .


روز ششم دی نزدیک است و ما سردفتران باهزاران زور و گاهی التماس سالهاست تلاش کرده ایم تا روزی در تقویم تاریخ کشورمان داشته باشیم که البته هنوز موفق نشده ایم و دوستان عزیز وبلاگ نویس سردفتر تلاشهای مضاعفی برای این مهم بکارگرفته اند که انشاالله به این مهم دست یابیم .

روز ششم دی روز سند رسمی است و دفاتر اسناد رسمی دو مشکل بسیار مهم و بااهمیت دارند لکن هرچه پیگیری می کنند هیچکس پاسخگو نیست و در حقیقت امید چندانی نیز به انجام آن حداقل به موقع ندارم .
اول ) مشکل بیمه سران دفاتر و دفتریاران است که بیش از 8000 سردفتر و حدودا 8000 دفتریار باضافه خانواده هایشان که رقم نسبتا بزرگی را تشکیل میدهند قریب یکسال است فاقد هرگونه بیمه درمانی می باشند و با کمال تاسف و عصبانیت شدید خود و هم صنفی هایم متاسفانه هنوز مشکل باقیست و بنظر می رسد با بی نظمی عجیبی که در کانون صنفی ما حاکم هست بزودی نیز مشکل رفع نشود !
این در حالی است که سران دفاتر ماهانه 10 درصد کل درآمد خود را به حساب کانون سردفتران و دفتریاران مرکز ! واریز می کنند که واقعا هیچ توجیهی وجود ندارد که اولا چرا باید 10 درصد بی زبان از درآمدناخالص خود را مفت مسلم بحساب کانون مرکز واریز کنیم که واقعا فقط مصروف هزینه های عده ای در کانون و سران دفاتر مرکز بشود !
یکی از دوستان سردفتر مرکز نشین می گفت : همه هزینه های درمانی ما حتی ویزیت پزشک هم پرداخت میشود ! این تبعض در حالی صورت میگیرد که حقیر در چند نوبت فاکتور هزینه های خود را به واحد درمان کانون ارسال کردم و بدلایل واهی برگشت خورد و با وقاهت تمام گفته شد به خدمات درمانی مراجعه کنید !
وتاکنون که حدود 6 سال است 10 درصد درآمد خود را تقدیم کانون سردفتران میکنم حتی یک ریال از بابت هزینه درمان دریافت نکرده ام و امیدی هم به دریافت آن ندارم .

دوم ) از سال 89 تاکنون و با تمام تورمی که برکشور و ملت ما در دولتین نهم و دهم به واسطه ی مدیریت نادرست تحمیل گردید هنوز درآمد حق التحریر دفاتر اسناد رسمی افزایش نیافته است ! آخر مگر سران دفاتر در کشور دیگری زندگی میکنند یا درآمدشان به دلار است که نباید دستمزدشان افزایش یابد ؟ در خالی که در دوسال گذشته و بدلیل تورم وحشتناک دوبار حقوق کارگران و کارمندان افزایش یافت !

متاسفانه هیچ نظارت دقیقی بر عملکرد کانون سردفتران و دفتریاران وجود ندارد و مشخص نیست این مقدار درآمد بسیار کلان دفاتر کشور تاکنون چگونه هزینه شده است که حقیر پیگیر هستم تا از طریق مجلس شورای اسلامی تحقیق و تفحصی از این کانون بعمل آید تا در صورت وجود تخلف رسیدگی های لازم صورت پذیرد .
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱۱
comment
comment
کردانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
comment
0
1
comment ولله درونش ما را کشته و بیرونش مردم را ...
comment
عبدالله زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
comment
0
1
comment هیچ فریادرس و حامی نداریم
comment
آل طیب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
comment
1
1
comment شغل سردفتری از مشاغل سخت و پراسترس است
ایکاش کسی بدرد ما رسیدگی میکرد
comment
سردفتر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۶
comment
0
1
comment ممنون آقای نجفی عزیز
حتی کسی جرات نوشتن ندارد
comment
احمد على قاسمى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۷
comment
2
0
comment همكار گرامى ، اولا از بيان مشكلات حرفه بينهايت سپاسگزارم، بعنوان يك سردفتر دلسوز و فعال با بيش از ٢٠ سال سابقه پاك و تنظيم ٥٠ هزار سند قانونى بدون محكوميت انتظامى در تهران و حداقل ١٤ سال رفت و آمد فعال در كانون مركز ونفر سوم دومين دوره انتخابات كانون وعضو فعلى هيات مديره كانون ، با قطع و يقين به شما و تمامى همكارانم در سراسر كشور اطمينان ميدهم كه نه اين دوره بلكه هيچ دوره اى سؤاستفاده مالى نشده است . اين سخن را همكارى صادقانه ميگويد كه خدمات بى اجر و مزد فراوانئ چه با سمت چه بى سمت انجام داده است و هزينه هاى مالى و بازرسى هاى دستورى و از بالاى زيادى را در دوره هاى قبل از سر گذرانده است. ضعف مديريت كه همه ما مشابه و همتراز هم داريم را به حساب بى خيالى و بى دغدغه گى مسؤلين كانون نگذاريد، بقول معروف يك سوزن به خود و يك جوالدوز به ديگران بزنيم . سال ٦٧ را بازنشستگان ما كه صندوق كانون يك ريال براى پرداخت حقوقشان نداشت ديده اند ، تمام خست كانون براى جلوگيرى از چنان روزهائى است والا بيمه كامل مورد درخواست منه سردفتر تهران كه هيچ مزيتى نسبت به شهرستانيها ندارم بالغ بر ٧٠ ميليارد تومان بودجه لازم دارد در سال . چطور بقول شما همكار محترم ١٦٠٠٠ سردفتر و دفترياردر كشور تا كنون يك پيشنهاد كارشناسى شده قابل اجراء در كشور با توجه به بودجه موجود و قابل اجراء توسط كانونها و جوامع استانى ارائه نداده اند ، ايراد گرفتن و شعار دادن شايسته ما تحصيلكردگان و فرهيختگان نيست . بارها كانون در همايشهاى كشورى اعلام كرده كه گر توانى بستان بزن ولى با قبول تمامى عواقب و مسؤليتهاى آن . دست و رو شما همكار دلسوزم را ميبوسم . احمد على قاسمى سردفتر ٢٩٩ تهران
comment
محضری کوفکا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
comment
0
2
comment همدلی از همزبانی بهتره ، دلمو گذاشتم کنار دلت
comment
محمد
|
United States
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
comment
0
0
comment چگونه است که بسياري از شرکتهای بيمه اي با در يافت مبالغی کمتر از ده درصد مبلغی که دفاتر به کانون میپردازند مبلغ تضمینی بازنشستگی بیشتر از کانون به بیمه گذاران خود پرداخت میکنند بعلاوه خدمات درمانی نظیر بیمه پاسارگاد و غیره تا وقتیکه حساب کانون در بانک ملی بدون سود سپرده معقول باشد و برنامه ای و شاید اذني برای سرمایه گذاری وجود نداشته باشد وضعیت همین ميباشد کدام صندوق بازنشستگی غیر دولتی سرمایه راکدي به این حجم در کشور دارد? مقایسه وضعیت ما با صندوق بازنشستگی کانون وکلا (که وضعیت ایده آلی هم ندارد) اسفناکی وضعیت سردفتران ،را روشن میکند.
comment
یک همکار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
comment
0
1
comment کو گوش شنوا ؟
اصلا کسی وقعی ننهاد !
و هیچ آبی از آب تکان نخورد !
ای بابا ...
comment
آرین نژاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
comment
0
2
comment سلام
ظاهرا که وضع سردفتران خوبست
چظور نباید بیمه داشته باشند
این ضعف مدیریت شان است
comment
موسوی زاده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۶
comment
0
0
comment سلام
ششم دی روز سند رسمی
و روز سرفتر بر شما مبارک باد
comment
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۱/۱۴
comment
0
1
comment آقای سردفتر عزیز
وقاهت نه!!!
وقاحت درسته!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار