اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۸۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۸
شهردار اهواز:
كارون سرمايه بين نسلي و تاريخي در شهر اهواز، استان و بلكه كشور است
 سيد خلف موسوي شهردار اهواز گفت:كارون سرمايه بين نسلي و تاريخي در شهر اهواز، استان و بلكه كشور است

شهردار اهواز از پروژه هاي عمراني، خدماتي و رفاهي در سطح  مناطق  بازديد كرد.

سيد خلف موسوي در ابتدا از شهرک انديشه( انديكا) که از سال 73 در قالب طرح تعاوني معلمان شهر انديكا احداث گردید بازدید کرد.
  در این بازدید ساکنان این شهرک از اینکه برای نخستین بار شهردار اهواز در اين مكان حضور پيدا كرده اظهار خوشحالي کرده و از زحمات سید خلف موسوی قدردانی نمودند.

شهردار اهواز در این بازدید گفت: شهرک 25 هکتاری اندیشه مربوط به تعاونی مسکن فرهنگیان شهر اندیکا و مسجدسلیمان در منتهی الیه ضلع شمالی حوزه خدماتی منطقه 3و اولین منطقه مسکونی یکی از مبادی کلان شهر اهواز با بیش از 430 قطعه زمین تفکیک شده مسکونی است که در حال حاضر دارای بیش از 230 خانوار است  است.

سید خلف موسوی ادامه داد: طبق طرح اجرایی و نقشه تفصیلی، این زمینها  دارای کاربریهایی بعنوان محل احداث فضاهای آموزشی (2قطعه)  پارک(3قطعه)، مسجد ، امور فرهنگی ،کتابخانه ، ورزشی ، آتشنشانی ، ناحیه خدمات شهری ، انتظامی ، درمانگاه ، بازارچه، پست و مخابرات است.

وی افزود: سطح کل خیابانهای شهرک  اندیکا طبق طرح اجرایی شهرسازی بالغ بر28000 مترمربع بوده که در فاز اول 3500 مترمکعب خاکبرداری،6500 مترمکعب خاکریزی، 2500 مترمکعب لجن برداری،2500مترمکعب تثبیت بستر با سرباره،3000 مترمکعب اجرای یک لایه سرباره،120 مورد حفاری جهت پایین بردن انشعابات عرضی لوله آب و ترمیم شکستگی های آن به همت شهرداری اهواز انجام شد.

سید خلف موسوی همچنین تهیه و نصب دو عدد تابلوی نام شهرک در دو سوی اتوبان اصلی مسیر اهواز به شیبان، تهیه و نصب دو عدد تابلوی هشدار دهنده چراغ چشمک زن قبل و ابتدای ورودی شهرک و عملیات پوشش روی سرباره با مصالح مرغوب  را از دیگر اقدامات شهرداری اهواز در این شهرک عنوان کرد.
وی از مشکلات مهم شهرک اندیشه (اندیکا) را نداشتن سیستم فاضلاب شهری و گاز عنوان کرد و گفت: با پیگیریهای ساکنان، عملیات گاز رسانی شهرک در حال اجرا و اقدام است.همچنین با برنامه ریزی انجام شده پس از پایان زیرسازی سطحی خیابانها، شهرداری ابتدا اقدام به تهیه و نصب چند مخزن زباله در سطح شهرک نموده و سپس به جمع آوری زباله تخلیه شده خواهد پرداخت.

در ادامه سيد خلف موسوي از باغ موزه ايران و پارك بانوان در پارك شهروند منطقه 3 بازديد كرد و خواستار رسيدگي به وضعيت پارك بانوان شد و گفت: توجه به خواسته های بانوان از اولويت هاي مهم و در دستور كار شهرداري است.زيرا اين قشر بخش عمده اي از ساكنان شهر اهواز را تشكيل مي دهند.

وي هدف از احداث پارك بانوان را ارتقاء توان فرهنگي،اجتماعي و مهارتهاي ورزشي بانوان در راستاي  حركتها و سياستگذاري هاي شهرداري اهواز در اين بخش عنوان کرد و گفت: اگر بخواهيم جامعه سالمي داشته باشيم. بايد به خانواده ها توجه اساسي شود. زيرا هيچ مسئوليتي و رسالتي براي بانوان مهم تر از نقش مادری نيست .

شهردار اهواز گفت: اگر بپذيريم خانواده مهمترين ركن و اساس جامعه است،در كنار اين رسالت عظيم نیز بايد به فكرايجاد اشتغال و پركردن اوقات فراغت آنان باشيم و به سلامت،نشاط و روحيه آنان توجه ويژه اي داشته باشيم.

شهردار اهواز ادامه داد: عمليات احداث پارك بانوان از شهريور امسال آغاز شده و تا پايان سال جاري نیز به بهره برداري ميرسد كه این امکانات شامل پيست دوچرخه سواري،پياده روي، زمين ورزشي، سرويس هاي بهداشتي، نمازخانه و غيره است.
سيد خلف موسوي در ادامه اين بازديد از ايستگاههاي قايقراني منطقه سه نيز بازديد و تصریح كرد: سه ايستگاه قايقراني حد فاصل پل سوم تا پل هفتم در ساحل شرقي (عامری)، ايستگاه قايقراني جنب پل طبيعت تا پل هفتم در ساحل غربي رودخانه و ایستگاه قایقرانی جاده ساحلي گلستان پشت دانشگاه شهيد چمران نیز در دست احداث است.

وي زير بناي هر كدام از اين ايستگاهها را حدوداً 1800 متر مربع شامل سالن هاي غذايي، فست فود، غذاهاي دريايي و كافي شاپ است كه هر كدام از این ایستگاهها، ظرفیت 50 قايق و 10 عدد جت اسكي را دارند.

شهرداراهواز همچنین در جريان بازديد از عمليات توسعه ايستگاههاي قايقراني گفت: با راه اندازي اين  ایستگاهها، امكان برگزاري مسابقات قايقراني و توسعه ورزش هاي آبي برای جوانان در محدوده رودخانه كارون فراهم مي شود.

وي ادامه داد: راه اندازی این ایستگاهها موجب می شود در بخش توسعه گردشگري نيز از كليه    ظرفيت ها و توانمندي هاي مختلف تاريخي،طبيعي و سياحتي استفاده شود و با بهره گيري از اين توانمندي ها، به توسعه اين صنعت و پويا شدن صنايع جانبي آن نيز كمك میشود.

سیدخلف موسوی همچنين از احداث 8 پلكان آبي جهت دسترسي مردم به رودخانه كارون خبر داد و گفت: این ایستگاهها به منظور ايجاد محیطی با نشاط، شاداب و فضاهاي تفريحي جهت گذراندن اوقات فراغت شهروندان در ساحل كارون بويژه در كليه فصول سال بويژه فصل گرما راه اندازی مي شود و اینگونه از چشم انداز ساحل كارون، پارك لاله و آبشار رنگين کمان استفاده مي شود.

در پایان شهردار اهواز خاطرنشان کرد: كارون سرمايه بين نسلي و تاريخي در شهر اهواز، استان و بلكه كشور است بنابر اين اغراق نيست اگر بگوييم نام، تاريخ و فرهنگ خوزستان با كارون عجين شده و اگر كارون را نماد خوزستان و محور وحدت در اين استان بدانيم، سخن بجايي گفته ايم.

وی افزود: با استفاده از ظرفيت هاي بي بديل كارون مي توانيم بسياري از مشكلات موجود در شهر اهواز را برطرف نماييم.

موسوی اظهار داشت: كارون بايد در خدمت توسعه شهر اهواز قرار بگيرد و دستيابي به اين مهم مستلزم  برنامه ريزي با محور توسعه و البته حفظ و صيانت از ارزش هاي زيست محيطي اين شريان حياتي است.

 موسوي گفت: جا دارد از تلاش ها، حمايت و مساعدت دكتر مقتدايي استاندار محترم خوزستان در جهت احياء كارون و بالفعل نمودن ظرفيت هاي بالقوه اين رودخانه تقدير و تشكر ويژه نمود.

 سيد خلف موسوي شهردار اهواز اقدامات گسترده سازمان عمران ساحل كارون را كه براي اولين بار با هدف احياء ظرفيت هاي رودخانه كارون در زمينه رفاهي، تفريحي، گردشگري و ايجاد نشاط و شادابي صورت مي گيرد، مورد اشاره قرار داد و ضمن قدرداني از زحمات مهندس مداري مديرعامل سازمان عمران ساحل كارون ادامه داد: ضمن بازديدي كه از پروژه هاي در دست اقدام اين سازمان در ساحل كارون داشتيم، پيشرفت فيزيكي پروژه ها را رضايت بخش ارزيابي كرديم و تاكيد داشتيم با همت و تلاش مضاعفي كه صورت خواهد گرفت در ايام نوروز سال جاري كارون با چهره اي متفاوت از گذشته در اختيار و بهره برداري مردم عزيز استان و گردشگراني كه از همه نقاط كشور به شهر اهواز سفر مي كنند، قرار گيرد.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
لفته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
comment
0
0
comment جناب شهردار منطقه 3 اهواز با عرض خسته نباشید به شما وهمکارانتون لطفا دررسیدگی به شهرک اندیشه بیشتر کوشا باشید واقعا اهالی اندیشه دیگر خسته شدن از این وضع شهرکی که در دل استان قرار داره ازبی امکاناتی بی رفاهی اخه تا کی مگه مردم چه گناهی دارن ویا بچه های خوردسال مگه اینها اینده سازان کشور نیستند پس اینجوری ازشون حمایت میشه به هرحال شهردار محترم لطفا پیگیر باشید ونگذارید این مردم شریف خوزستان از هر قشری که هستند بیشتر از این چشم به انتظار شما باشن من الله التوفیق موفق باشید
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار