اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۷
امنیت در خوزستان با خبر ربوده شدن کودک هشت‌ساله تهدید شد اما خوشبختانه دیری نپایید که با دستگیری باند آدم‌ربایی در استان، شاهد ایجاد احساس رضایت در خانواده‌ها شدیم.
 خبرگزاری فارس: شدیدترین مجازات‌ها در انتظار آدم‌ربایان
به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، خبر آدم‌ربایی روزهای گذشته در استان به گوش رسید و موجب ایجاد رعب و وحشت در میان خانواده‌های خوزستانی شد؛ با این اتفاق که تقریبا چند سالی است در استان رخ نداده بود، مردم با شنیدن آن غافلگیر و وحشت‌زده شدند.

*کودک 8 ساله چهارم آذرماه ربوده شد...

فرماندار ویژه آبادان در همین ارتباط در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: چهارم آذرماه جاری گزارشی مبنی بر ربوده شدن کودک هشت ساله‌ای به نیروی انتظامی اعلام شد که بلافاصله نیروهای امنیتی و انتظامی وارد عمل شدند.

عزیزالله شهبازی با اشاره به تشکیل جلسه شورای تامین امنیت شهرستان عنوان کرد: با تشکیل جلسه‌ای فوری، برنامه‌ریزی برای شناسایی، یافتن و دستگیری کودک‌ربایان انجام شد.

وی تصریح کرد: در همین راستا از تمام امکانات شهری بهره بردیم و نیروهای امنیتی و انتظامی توانستند پس از انجام یک سری کارهای اطلاعاتی، تجسسی و عملیاتی عامل اصلی کودک‌ربایی را شناسایی و دستگیر کنند.

شهبازی عنوان کرد: این افراد که قصد اخاذی داشتند با تلاش نیروهای توانمند و غیور امنیتی و انتظامی دستگیر و تحویل دستگاه قضایی برای برقراری عدالت اسلامی شدند.

معاون استاندار خوزستان ابراز امیدواری کرد که دستگاه قضا نیز این افراد را متناسب با جرمی که بر این کودک و خانواده‌اش روا داشتند و همچنین سبب حاکمیت جو روانی نامناسب بر اجتماع شدند به اشد مجازات برساند.

وی همچنین از همراهی و کمک مردم برای گرفتار کردن این ویروس‌های نامطبوع اجتماعی قدردانی کرد.

فرماندار ویژه آبادان در پایان گفت: در زمان حاضر منتظر صدور رأی نهایی دستگاه قضایی در این زمینه هستیم تا به این ترتیب آن دسته از مردمی که از سوی این آدم‌رباها مورد تعرض قرار گرفته‌اند حلاوت اجرای عدالت اسلامی را در حق این آدم‌ربایان بچشند.

*دستگیری باند آدم‌ربایی در شهرستان آبادان

جانشین فرمانده انتظامی خوزستان از دستگیری اعضای باند آدم‌ربایی در شهرستان آبادان خبر داد.

سید محمد صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: به دنبال وقوع یک فقره آدم‌ربایی در شهرستان آبادان و درخواست 400 میلیون تومان پول برای رهاسازی پسر بچه هشت ساله از سوی آدم‌ربایان، این موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و نیروی انتظامی در عملیاتی ویژه وارد عمل شد.

وی افزود: این موضوع به طور ویژه در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت و یک تیم متشکل از کارآگاهان مجرب به آبادان اعزام شد.

جانشین فرمانده انتظامی خوزستان ادامه داد: پس از انجام عملیات اطلاعاتی و پلیسی، اعضای این باند در دو شهرستان از استان شناسایی و تحت کنترل و مراقبت ویژه پلیس قرار گرفتند.

صالحی گفت: با تلاش شبانه‌روزی کارآگاهان، پسربچه رهاسازی و به آغوش خانواده خود بازگشت و در نهایت در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه، کلیه اعضای باند که شامل هفت مرد بودند، دستگیر شدند.

وی افزود: از اعضای این باند چهار قبضه سلاح شکاری، یک جفت پلاک جعلی خودرو و تعداد بسیار زیادی گوشی‌های تلفن همراه، کشف شد.

صالحی با بیان اینکه این افراد گوشی‌های تلفن را برای اهداف شوم خود استفاده و بلافاصله تغییر رقم می‌دادند، خاطرنشان کرد: در تحقیقات انجام شده از آدم‌ربایان مشخص شد که این افراد سابقه جرائمی چون تهدید و تیراندازی شبانه با هدف ایجاد رعب و وحشت نیز داشته‌اند و به اعمال بزه خود اعتراف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی خوزستان عنوان کرد: پس از رهاسازی این کودک به دلیل قرار گرفتن این پرونده در مراحل تحقیقاتی، لازم بود جزئیات آن اطلاع‌رسانی نشود و به همین منظور امروز در شرایطی این خبر رسانه‌ای شده که اعضای باند کاملا دستگیر و تحویل مراجع قضایی شده‌اند.

وی تصریح کرد: در دستگیری این افراد از ظرفیت مردمی و مشارکت خوب مردم استفاده شد و اگر مشارکت مردم در این زمینه نبود، قطعا نمی‌توانستیم به این توفیقات دست پیدا کنیم.

صالحی تاکید کرد: همچنین لازم است در جریان این پرونده از اداره ‌کل اطلاعات و مجموعه سپاه قدردانی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، خوشبختانه با همکاری مردم با مسئولان شاهد موفقیت نیروی انتظامی در امر دستگیری باند آدم‌ربایان در استان شدیم که امیدواریم با استمرار این گونه همکاری‌ها از گسترش و یا ایجاد چنین باندهایی در استان خوزستان جلوگیری به عمل آید.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار