شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۱
چند روزی به اربعین حسینی نمانده و زائران کربلای معلی نیز برای حضور در آیین اربعین با پای پیاده برای عزاداری راهی عراق شدند تا در این آیین میلیونی حضور یابند.

با نزدیک شدن به اربعین حسینی خیل عظیم عاشقان ابا عبدا... الحسین (ع) با حضور در مرز شلمچه، برای شرکت در آیین سوگواری اربعین شهادت سالار شهیدان با پای پیاده راهی کربلای معلی هستند.

*هزاران زائر حسینی از سراسر ایران اسلامی به سمت خرمشهر روانه شدند تا با عبور از مرز بین المللی شلمچه در آیین های عزاداری اربعین سالار شهیدان امام حسین (ع) در کربلا شرکت کنند.

* در این بین مردم خونگرم و ولایتمدار خرمشهر با برپایی هیات هایی در راه های منتهی به شلمچه مستقر شده اند تا از زائران پذیرایی کنند.

* حضور ماموران انتظامی، راهور، بسیج و مرزبانی در طول مسیر خرمشهر به شلمچه برای برقراری نظم و امنیت چشمگیر است.

* صف طولانی کامیون های حامل کالا از ایران به عراق در میدان مقاومت و خیابان های منتهی به آن به دلیل ممنوعیت تردد خودروها، ترافیک ایجاد کرده است.

* تعداد زیادی از زائران حسینی از استان های کرمان، بوشهر،فارس، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، قم در طول مسیر از روستای پل نو با شلمچه پیاده عازم کربلا هستند.

*برخی که بصورت خانوادگی عازم این سفر هستند،کودکان خود را در کالسکه نوزاد قرار داده و از روستای پل نو به سمت شلمچه در حرکت بودند. 

* فرماندار خرمشهر به صورت میدانی در شلمچه حاضر شد و به کار عوامل خدمات رسان در مرز نظارت داشت.

*ماموران مرزبانی مستقر در نوار مرزی با روی گشاده زائران را به سمت مرز راهنمایی می کردند.

*عبور زائران کربلا از مرز شلمچه در دو روز گذشته روان، و زائران با کمترین مشکل از مرز عبور کردند.

* برخی از زائران بدون گذرنامه و تنها با داشتن کارت ملی و شناسنامه قصد خروج از مرز شلمچه و حضور در آیین اربعین در عراق را داشتند که از خروج آنان توسط مرزبانی عراق جلوگیری شد.

*زائران که به صورت دسته جمعی از مرز عبور می کردند با خواندن اشعار و سردادن نوحه های حسینی توجه همگان را به خود جلب می کردند.

*برخی از زائران بیرق های بزرگی که بر روی آن عبارت 'یا لثارت الحسین(ع)' نوشته شده بود را حمل می کردند.

پیش بینی شده در اربعین امسال حدود 500 هزار نفر از مرز شلمچه برای شرکت در آیین اربعین حسنی در کربلا عبور کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار