اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۸۷۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۴
مهندس مسعود هزاریان شهردار شهر رامشیر با حضور در تحریریه شوشان:
شهردار رامشیر خاطر نشان کرد: علیرغم تمامی پتانسیل های این شهر که باید آنرا اکنون به مرز یکی از آبادترین شهرهای ایران می رساند، اما مشکلی به نام وقفی بودن این شهر که اگر به گذشته بنگریم چنین موضوعی با چنین رویه ایی به هیچ وجه وجود نداشته، باعث گردیده شهر با رکود در تمامی فعالیت ها مواجه شود.
مهندس مسعود هزاریان شهردار شهر رامشیر با حضور در تحریریه روزنامه فرهنگ جنوب به مسائل و مشکلات شهر رامشیر پرداخت که مهمترین آنها مشکلات اوقاف، خودروهای سنگین، ملک های بدون سند، عدم زمین لازم با توجه به وقف بودن شهر رامشیر جهت انجام فعالیت های عمرانی و درآمدهای پایین شهرداری می باشد.

در ابتدای این نشست خبری امید حلالی زاده مدیر مسئول روزنامه فرهنگ جنوب گفت: بدون شک 80 تا 90 درصد مطالبات مردمی در حوزه شهری می باشد، زیرا مردم طالب زندگی خوب، عمران ، خدمات و تکریم می باشند که بیشتر در حوزه شهرداری این نیازها تامین می شود.

وی ادامه داد: از این رو قطعا می طلبد شوراهای شهر با توجه به اینکه از میان مردم و برای رفع مشکلات آنها به میدان آمده اند به این مهم کمک نمایند تا نرخ و سرعت و کیفیت کاری بهتری را در پروژه های شهرداری شاهد باشیم، از این رو فضای عمومی و فرهنگ عمومی باید به جایی برسد که شهروندان به همراه شهرداری و شورای شهر به فکر صیانت از شهر خود باشند و این احساس در میان شهروندان ایجاد شود که شهر با خواسته آنها به نتیجه مطلوبی می رسد.

همچنین در ادامه این نشست مهندس مسعود هزاریان شهردار شهر رامشیر گفت: با توجه به اینکه شهرداری به عنوان محوری ترین مجموعه اداری غیردولتی به شمار می رود ولی از لحاظ مردم این ارگان یک ارگان دولتی است، این در حالی می باشد که اگر بدانند نقش خودشان در پیشرفت امور چقدر پررنگ و غیرقابل انکار است همیشه یک پای ثابت فعالیت های عمرانی خواهند بود.

هزاریان بیان داشت: تازمانی که شهرداری ها با این دیدگاه یعنی با عوارض اداره شوند می خواهند به پیش بروند نمی توانند موفقیتی را بدست آورند و نیاز است که بخش خصوصی به پای کار بیاید و هم اینکه خودش صاحب نفع شود و هم شهر را برای شهروندان به خواستگاه مورد نظر برساند.

شهردار رامشیر گفت: اکنون شهرداری همانند یک پیمانکار مشغول فعالیت است و تنها یک سری فعالیت های اداری و قانونی پیش روی آن قرار دارد ولی اختیارات لازم به آنها داده نشده است و باید طبق بررسی های لازم و اصلاح برخی قوانین بتوانیم به سرعت بخشیدن و البته کیفیت دادن به پروژه ها کمک نمائیم.

وی ادامه داد: رامشیر دارای پیشینه بالای تاریخی می باشد و در گذرگاه عبور از بنادر به سمت شهرهای بالادستی بوده و همیشه شاهد یک سری مشکلات و تحولات ، همچنین آثار باستانی این شهر، رامشیر را به شکل ویژه ای درآورده است و یک سری تحولات در زمان شیخ خزعل حاکم خوزستان در این شهر رخ داد که نه زمینه مثبتی دارد و نه زمینه منفی.

هزاریان تصریح کرد: یکی دیگر از مزیت های شهر رامشیر رودخانه های این شهر می باشد که با خود آبادانی به همراه داشته اند و این موضوع نشان می دهد که پیشینه شهر پیشینه بالایی است ، از این که بگذریم شهر رامشیر یک شهر نفتی است و این نفتی بودن آن را متاسفانه علیرغم وجود 409 حلقه چاه آهسته می گویند که عواید اقتصادی به شهر نرسد، از سوی دیگر پدافند ویژه هوایی در این شهر وجود دارد که در صورت لزوم بسیار به کار می آید و روی زبانها می افتد.
شهردار رامشیر خاطر نشان کرد: علیرغم تمامی پتانسیل های این شهر که باید آنرا اکنون به مرز یکی از آبادترین شهرهای ایران می رساند، اما مشکلی به نام وقفی بودن این شهر که اگر به گذشته بنگریم چنین موضوعی با چنین رویه ایی به هیچ وجه وجود نداشته، باعث گردیده شهر با رکود در تمامی فعالیت ها مواجه شود.

وی گفت: قبل از فوت نظام السلطنه مافی وی 3 دانگ زمین های خود را صرف وقف می کند به این شرط که در آنها راه روستایی و راه رسیدن تا حجاز یعنی مکه ایجاد شود، صرف زنان سرپرست خانوار، ایتام و فعالیت های آموزشی و ... شود، اما اکنون متاسفانه هیچ کدام از این اتفاقات رخ نداده و این یعنی وقف بدون انجام تعهدات از سوی اداره اوقاف، این در حالی است که دختر ایشان یعنی بتول مافی بعد از فوت پدر به همراه خواهرش صاحب این املاک می شود و در سال 1346 با شکایتی که به دادگاه می برد موفق می شود تمام 6 دانگ زمین را در اختیار خود درآورد و بعد به پسر خانم مافی منتقل می شوند، اما متاسفانه بعد از صادر شدن رای متاسفانه این زمین ها به حبس درآمدند و این مسئله مانع از توسعه شهر رامشیر شده است.
هزاریان اضافه کرد: اکنون زمین های وقفی دارای 409 حلقه چاه نفت با تولید روزانه 600 هزار بشکه می باشند و اوقاف این زمین ها را به شرکت نفت کرایه داده است و سود خوبی هم بدست می آورد، اما خبری از انجام تعهدات آنها نیست، از این رو برای رفع مشکلات وقفی بودن زمین ها جلسات زیادی از سوی ما در نهادهای مختلف از رهبری گرفته تا دیگر ارگان ها برگزار شد ولی متاسفانه هیچ کدام از این جلسات به نتیجه نرسیده است و اکنون بدلیل عدم وجود زمین ملکی و سند مالکیت هیچ فعالیت اقتصادی در این شهر صورت نمی گیرد، یعنی نه شهرک صنعتی، نه مرغداری ، نه دامداری، نه کشاورزی و فعالیت های عمرانی و ثبت شرکت و درمانی و سرمایه گذاری و عملا شهر به یک بن بست درامده و شهرداری هم اکنون به کمیته امداد جهت کمک رسانی به مردم تبدیل شده تا نهادی برای فعالیت های عمرانی.

شهردار رامشیر بیان داشت: اکنون درآمد شهرداری در ماه به 80 میلیون تومان می رسد و هزینه های جاری ما به 400 میلیون تومان، حال شما در نظر بگیرید ماهیانه چقدر باید لابی کنیم تا بتوانیم هزینه های جاری خود را تامین کنیم و چقدر باید به بخش های مختلف برای تامین این رقم رو بزنیم، این در حالی است که تنها 600 خودرو سنگین در این شهر تردد دارند و افراد ثروتمندی هم در شهر وجود دارند که بدلیل عدم ثبت شرکت نمی توانند کار کنند.

وی ادامه داد: اگر از هر چاه نفت به شهرداری یک میلیون تومان ماهیانه عوارض داده می شد، قطعا شهرداری بسیاری از نیازهای خود را مرتفع می کرد و این بی انصافی در حق مردم است که عدم توجه به شهر مانع رشد و شکوفایی شود و از طرفی هم عدم امید به زندگی و آینده ، خودکشی و ... شده و مسائل دیگری در این شهر شده است.
هزاریان گفت: متاسفانه اکنون علیرغم یک دست شدن تمامی مسئولین شهرستان برای رفع مشکلات رامشیر که مهمترین آنها بحث وقف می باشد، اما این موضوع به موضوعی لاینحل تبدیل شده و مانع پشرفت شهر گشته است، همچنین درخواستی به شورای شهر داده ایم تا ما را به عنوان نماینده تام الاختیار معرفی کند تا بتوانیم مشکلات وقفی نبودن زمین های رامشیر را مرتفع نمائیم و امیدواریم شورای شهر به سرعت با چنین مهمی موافقت کند.

شهردار رامشیر اضافه کرد: در حال حاضر 89 نفر در شهرداری به صورت رسمی و قراردادی مشغول فعالیت هستند و 80 نفر هم نیروی انسانی و فضای سبز ما محسوب می شوند، همچنین لازم به ذکر است خوشبختانه از زمانی که سمت شهرداری را در دست گرفتم سعی در پرداخت معوقات پرسنل شهرداری داشتم که از 4 ماه عقب افتادگی به 2 ماه رسیده است و امیدوارم بتوانیم به زودی مابقی عقب افتادگی را هم جبران کنیم، جدای از این برای راه اندازی جایگاه سی ان جی این جایگاه مبلغ 160 میلیون تومان به شرکت گاز بدهکار بود و ما برای راه اندازی این جایگاه طلبی که از شرکت گاز بابت حفاری و ترمیم آن داشتیم این رقم را بخشیدیم و اکنون این جایگاه راه اندازی شده است.
 
وی گفت: اعتباراتی که در اختیار شهرداری رامشیر در راستای آسفالت و زیرسازی 15 خیابان قرار گرفته یک میلیارد و 200 میلیون تومان می باشد و می بایست تا 22 بهمن ماه به این مهم دست یابیم و در صورت این موفقیت توانسته ایم نزدیک به 10 سال فعالیت عمرانی در این شهر کار کنیم.
هزاریان بیان داشت: یکی دیگر از معضلات شهر رامشیر نبود سیستم فاضلاب در این شهر است و متاسفانه فاضلاب خانگی در جوی های دفع آبهای سطحی سرازیر می شوند و در نهایت مشکلات بهداشتی و زیست محیطی فراوانی برای شهروندان بوجود می آید و سالیانه یک میلیارد تومان هم هزینه لایروبی بر دوش شهرداری می گذارد که جزء تعهدات شهرداری این موضوع نیست و متاسفانه 10 سالی می شود که آب و فاضلاب مکاتبات ما را نپذیرفته اند و اولتیماتومی به آنها داده ایم تا بتوانیم به نتیجه برسیم.

شهردار رامشیر گفت: یکی دیگر از مشکلات شهر این است که مبلمان آن مربوط به دهه 60 می باشد و متاسفانه باید بگویم هیچ شهری را در دنیا نمی توانی پیدا کنی که مشکلات رامشیر را داشته باشد و متاسفانه اوقاف با افتخار از آن یاد می کند و مردم بدترین ظلم ها را به نام شرع متحمل شده اند.

وی خاطر نشان کرد: یکی از اقداماتی که در رامشیر و با کمک نفت و گاز مارون در حال انجام است، کاشت 100 هزار نهال با ارزش 150 میلیون تومان و همچنین بهسازی و زیرسازی و آسفالت خیابان ها با ارزش 500 میلیون تومان می باشد و امیدواریم بتوانیم بخشی از مشکلات شهر را مرتفع نمائیم.

هزاریان تصریح کرد: اکنون 15 تا 20 فرصت سرمایه گذاری در رامشیر وجود دارد که علاقمندان می توانند با مراجعه به سایت شهرداری در این زمینه ما را مشارکت نمایند که شامل پارک ها و رستوران ها و ... می باشد.

وی ادامه داد: همانطور که در بخشی از صحبت هایم اشاره شد، یکی از مهمترین مشکلات شهر وجود ماشین آلات سنگین در شهر است و این موضوع باعث سخت شدن تردد و تخریب زیرساخت ها و شکستگی لوله های آب شده است و از همین رو نامه ایی به شورای تامین ارسال کردیم و مشکلات را متذکر شدیم تا اینکه بتوانیم خودروهای سنگین را به پارکینگی خارج از شهر منتقل کنیم و از این طریق بین 20 تا 50 شغل ایجاد کنیم و در کنار این پارکینگ تعمیرگاه خودروهای سنگین، تاکسی تلفنی و ... را هم به سرانجام برسانیم.

شهردار رامشیر گفت: یکی دیگر از برنامه های مد نظر ما ساحل سازی است که در فاز اول 700 میلیون تومان به آن اختصاص می یابد و جا دارد از نماینده شهرستان تشکر کنیم بابت پیگیری های لازم جهت تامین این رقم اعتباری، همچنین پل شناور شوشتر را از تیپ 45 تکاور که روبروی علوم پزشکی ساخته شده است جهت ارتباط طرفین رودخانه به رامشیر می آوریم.

هزاریان به دیگر فعالیت های در دست اقدام شهرداری رامشیر اشاره کرد و گفت: دیوار کمربند سبز را برای کل دور شهر مد نظر داریم که به زودی به اجرا در می آید، همچنین پارک های محله ای شهر را هم بدلیل عدم حضور مردم و سطح پایین امید به زندگی به بخش خصوصی داده ایم تا بتوانیم با برنامه های اجرایی آنها به نتایج خوبی برسیم.

وی بیان داشت: متاسفانه جدای از عدم امید به زندگی در شهر رامشیر باید به اطلاع برسانم سن سرطان به خاطر آلایندگی ها در این شهر بسیار پایین آمده است و همچنین آمار خودکشی و حلقه آویز کردن هم بالا رفته است و این یعنی بوجود آمدن وضعیت اسفناک در رامشیر و باید برای رفع آنها فکری شود.
شهردار رامشیر ادامه داد: در حال حاضر کارخانه آسفالت رامشیر بدلیل عدم وجود مصالح رودخانه ایی تعطیل است، از این رو ما آمادگی واگذاری آنرا به بخش خصوصی داریم تا بتوانند به صورت ویژه آن را راه اندازی کنند، همچنین از دیگر فعالیت های ویژه ما در خصوص بازارچه جدید که در سطح شهر احداث می شود و انشاء الله دستفروشانی را که در 3 نقطه شهر وجود دارند و ایجاد سد معبر کرده اند جمع آوری کنیم.

هزاریان گفت: متاسفانه مشکلاتی که اکنون به آنها اشاره شد، مشکلات 15 ساله شهر رامشیر می باشند و بدون شک رفع این مشکلات از اولویت های کاری شهرداری به شمار می رود، همچنین یکی دیگر از فعالیت های مد نظر ما ساماندهی وانت بارهای سطح شهر است که بتوانیم آنها را وانت بار تلفنی کنیم و این طرح به شورای شهر رفته است و منتظر پاسخ مثبت از سوی آنها هستیم.
وی گفت: یکی دیگر از اقداماتی که از سوی شرکت نفت و گاز مارون و آغاجاری و در راستای کمک به شهرداری صورت می گیرد در اختیار قرار دادن ماشین آلات راه سازی جهت زیر سازی و آسفالت به صورت رایگان است و امیدواریم بتوانیم این مهم را به نتیجه برسانیم، جدای از پروژه فوق پروژه دفع آبهای سطحی و لوله گذاری آن از دیگر اقدامات مد نظر است و امیدوارم به زودی این پروژه به نتیجه برسد.

شهردار رامشیر بیان داشت: فعالیت دیگری که مد نظر شهرداری است راه اندازی سرای محله و شورایاری است که هنوز در هیچ شهر کوچکی این مهم راه اندازی نشده است و قطعا می توان در مساجد و فرهنگسراها و محیط های فرهنگی به این مهم رسید.

هزاریان در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به فعالیت های شهرداری در راستای توسعه زمین های ورزشی گفت: 2 زمین چمن مصنوعی با حمایت نماینده شهر در پارک های محله ای و از سوی کمک های امور مالیات به زودی به نتیجه خواهند رسید، همچنین برون سپاری فعالیت های شهرداری در دستور کار قرار دارند و انشاء الله به کاهش درآمدهای شهرداری منتهی می شود و در فعالیتی دیگر راه اندازی نهالستان و خزانه گل های فصلی که بسیار به زیبایی شهر کمک می کنند را هم در دستور کار قرار دادیم.

شهردار رامشیر گفت: یکی دیگر از برنامه های مد نظر ما تشکیل معاونت فرهنگی و سرمایه گذاری است که امیدوارم بتوانیم با راه اندازی این دو معاونت در زمینه های مختلف به نتیجه های خوبی دست یابیم.

هزاریان بیان داشت: جا دارد از شرکت نفت و گاز تقدیر و تشکر کنم بابت فعالیت هایش در شهر رامشیر اما اگر عوارض آلایندگی را به ما برای توسعه شهر بپردازد بدون شک شهر روند توسعه بیشتری به خود می گیرد، از این رو انتظار می رود شرکت نفت به فکر این موضوع باشد.

وی در پایان گفت: مشکلات شهر رامشیر فراوان هستند و امیدواریم با رفع آنها به نتایج خوبی برسیم، از این رو قرار است ممیزی املاک در شهر انجام شود و اگر این اتفاق رخ دهد درآمد شهرداری به 200 میلیون می رسد و این می تواند نوید خوبی برای درآمدزایی شهرداری باشد.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۳
comment
comment
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۰
comment
0
2
comment درود بر شهردار باذوق و با تجربه شهرمان
ما واقعأ برای شما ارزوی موفقیت و سلامتی ارزومندیم
comment
علی
|
-
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۱
comment
0
0
comment با عرض تشکر ازبیانات حضرتعالی انشاا.. این اشرافیت لازم بر مشکلات شهرستان شمارا برای رفع آن یاری کند
comment
راشدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
comment
0
0
comment درود بر شما متشکریم ولی حیف بود حاج یعقوب ازبینمان رفت
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار