اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۹۲۳
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۷
همانطور که مستحضریم درخیابان انوشه اهواز طی حداکثر 5 سال اخیر غرفه هایی درجلوی درب منازل ویلایی و مشرف براین خیابان برای فروش غذای محلی "فلال" دایر و فعال گردید که هم اکنون تا پاسی از نیمه شب پذیرایی جمعیت زیادی ازعلاقمندان به ساندویچ فلافل است.

گفته میشود با دستور استاندار خوزستان طرح اصلاح و بهسازی خیابان انوشه منطقه لشکرآباد اهواز بزودی عملیاتی می گردد.

مقتدایی گفته است : درفاز نخست طرح سنگ فرش خیابان , بهسازی پیادرو ها , ساماندهی فاضلاب و دفع آبهای سطحی و نیز برق شهری منطقه استقرارپایگاه بهداشتی برای پیگیری امور بهداشت و نیز احداث سرویس های بهداشتی , همچنین استقرارایستگاه نیروی انتظامی , دراولویت قرارگیرد.

استاندار خوزستان افزود: : آمد و شد خودروها دراین خیابان انجام شود اما می توان روزها بصورت دوطرفه و شب ها که سرریز جمعیت زیاد است , بصورت یکطرفه , خودروها تردد نمایند.

مقتدایی هدف ازاجرای طرح اصلاح و بهسازی خیابان انوشه منطقه لشکرآباد اهواز که به خیابان " شبانگاهی " معروف است رونق کسب و کار و افزایش سطح اشتغال همچنین تغییررفتار کسب و کار منطقه عنوان کرد و گفت : درفاز بعدی بحث مسقف کردن غرفه ها با مشارکت مردم و نیز احداث احیانا پارکینک طبقاتی و غیره درچارچوب همان طرح مشاور پیگیری گردد.

خیابان انوشه که به خیابان شبانگاهی معروف است دارای عرض 45 متردرمنطقه لشکرآباد اهواز واقع است که ازسمت شرق به فلکه دانشگاه منتهی می شود. دراین خیابان طی حداکثر 5 سال اخیر غرفه هایی درجلوی درب منازل ویلایی و مشرف براین خیابان برای فروش غذای محلی "فلال" دایر و فعال گردید که هم اکنون تا پاسی از نیمه شب پذیرایی جمعیت زیادی ازعلاقمندان به ساندویچ فلافل است.

درشب های جمعه سرریزجمعیت بقدری زیاد است که خودروها به سختی ازداخل این خیابان عریض تردد می کنند.
...
خیابان انوشه در لشگرآباد اهواز حالا به نماد میهمان نوازی خوزستانی ها و خصوصا عزیزان عرب خوزستانی تبدیل شده است.

هر کسی برای یکبار به این محله سری بزند و فلافل یا سمبوسه یا کبه و ... نوش جان کند بابرخوردهای متفاوت و تحسین برانگیز جوانان فروشنده روبرومی شود که حقیقتا از خرید خود لذت می برید.

آوازه ی این منطقه ی اهواز تا مرکزنشینان و استانهای دیگر نیز رفته است و تاکنون مدیران کشوری و هنرمندان شناخته شده زیادی برای دیدن و البته نوش جان کردن فلافل های خوشمزه و همچنین رسم میهمان نوازی کریمانه خوزستانی ها به این خیابان مراجعه کرده اند که جای بسی خوشحالی است که این فرهنگ زیبا تا این حد مثمرثمر بوده است.

جالب است این محل شاید تنها محلی است که فروشندگانی کریم و دست و دلباز دارد که هرچه از سلف سرویس آن استفاده کنی هیچ کس بر شمار خورده نمیگیرد و هزینه اضافه هم دریافت نمی کند و جالبتر آن است که هنگام خارج کردن خودرو از جلوی مغازه شان اگر شلوغ باشد و نتوانی خودرو را خارج کنی فردی از فروشندگان فورا به کمک شما شتافته و ماشینها را نگهمیدارد تا شما از پارکینگ خارج شوی!

که صد البته این رسم کریمانه را اعراب عزیزما از آقا امام حسن مجتبی(ع) به ارمغان برده است وچقدر این آئین ستودنی است.

به جوانان خوب اهوازی که اقدام به این اقدامات شایسته نموده اند تا تعداد زیادی از افراد بیکار جذب شده و این چنین تاثیر بر فرهنگ عمومی داشته باشد افتخار می کنیم .

از استاندار عزیز خوزستان بخاطر این اقدام شایسته اش قدردانی میکنم چرا که واقعا این منطقه ارزش این لطف دولت تدبیر و امید را دارد و آرزو داریم تا انشالله نسبت به همه ی اقشار و صنوف زحمتکش خوزستانی خدمات این چنینی زیبا ارائه گردد .
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱۰
comment
comment
سیدحسینی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
comment
1
6
comment درود بر شما که به بهترین وجه حق بچه های خوب لشگرآباد را ادا کردید
واقعا عالیست
تشکر میکنم
comment
بنی نعمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۲
comment
1
6
comment خیلی حرکت جالب و بزرگی انجام دادید...واقعا باید به شما افتخار کرد..با تشکر..بنی نعمه
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
comment
0
4
comment عالی بود احسندبرشم
comment
محمودی راد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
comment
0
3
comment عالی بود . ممنون منهم بعنوان یک شهروند مراتب را قبول دارد واقعا اینگونه است استاد ...
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
comment
3
0
comment آقای استاندار بهتراست بداند که عرضه این این قبیل غذا هابرای بهداشت وسلامتی مردم بسیارخطرناک است وبا اقدامات احساسی ونسنجیده تنهابه افزایش بیمارها کمک میشود.آقای استانداربرود ازنزدیک بررسی کند که فلافل فروشها خیابان را که مربوط به عموم شهروندان است به پارکینگهای اختصاصی غرفه های خودتبدیل کرده اند وهیچکس جرائت نمیکند پارک کند.بارهاشاهد برخوردهای ناشایست غرفه داران با هموطنان بوده ام ..آنچه مادراین خصوص ازاستاندارمیبینیم تنهااقدامات احساسی وکارشناسی نشده است.روزی خواهدرسید که ماتاوان این اشتباهات را بایدپس بدهیم.
comment
فیصل سواری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
comment
0
3
comment منطقه ای همانند لشکر آباد که زمانی همه با دیدی بد به آن نگاه می کردند با یک حرکت خود جوش مردمی به یک قطب اقتصادی وگردشگری تبدیل شده ومسلما نیاز به یک سری سماندهی هایی از طرف مسئولین استان دارد
همانند این منطقه که باعث رونق اقتصادی مردم وکاهش آمار جرم می شود را می توان در مناطق زیادی از اهواز خصوصا مناطق حاشیه ای شهر اهواز دایر نمود تقریباً خیابان فراهانی کوی علوی هم در زمینه فروش پوشاک محلی (عربی)در حال پیشرفت است .
مناطقی مانند کوت عبدالله،منبع آب ،کوی آل صافی،زویه و......نیز باید توسط مردم وبا همکاری مسئو لین به سمت چنین کارهایی هدایت شوند تا شاهد شهری پر از فعالیت وخالی از افراد بی کارباشیم.
comment
مسعوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۷
comment
0
3
comment سلام
چه سوژه ی مناسبی یافتید
من همیشه در این فکربودم که چقدر بچه های خوبی در اونجا جمعند
تصور میشود گلچین شده اند
سپاس
comment
ابوعلی نجفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
comment
0
3
comment ای ول داری به مولا
بیا خدمتت باشیم
بیشتر از همیشه در خدمتیم
comment
علی چنانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
comment
0
1
comment تشکررررررررررردرد
comment
علی چهارلنگ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۳
comment
0
0
comment واقعا ایده جالبی هست
ورود به این خیابان و استفاده از اغذیه های ان حال و هوای بسیار شاد و لذت بخشی دارد و خدای احساس امن و مهماننوازی را میتوان حس کرد
امیدوارم سطح کمی ان بهبود بخشیده شود تا مردم به راحتی بیشتر بتوانند از معدود اماکن تفرحی مصرفی شهر استفاده کنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار