اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۹۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹
حجت الاسلام کلاه کج:
حجت الاسلام رضا کلاه کج، عضو شورای آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اقدام های مهم استانداری در زمینه آسان سازی استفاده از خودروهای پلاک اروند در محدود استان و جمع آوری و انتقال بنکداران از محدوده مرکزی شهرستان اهواز، اظهارداشت: اقداماتی باید صورت گیرد تا از توانایی های این شورا به شکل بهتری استفاده شود.
 کارشناس مسائل خانواده با بیان این که خانواده ها باید در عرصه آموزشی و تربیتی با آموزش و پرورش مشارکت داشته باشد، گفت: اصلاح جامعه در گرو اصلاح آموزش و پرورش است

جلسه شورای آموزش و پروش خوزستان بعدازظهر امروز، با حضور استاندار خوزستان، مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان، مدیرکل ارشاد اسلامی خوزستان و دیگر اعضای این شورا در سالن اجتماعات استانداری خوزستان برگزار شد.

بر اساس این گزارش بررسی روند تعامل اولیا دانش آموزان و مربیان آموزش و پرورش، ارائه گزارش اجرایی مصوبات گذشته شورا، بررسی میزان اثردهی تغییر نظام ارزشیابی، تقویت هویت ملی و دینی و چگونگی استفاده از فضای مجازی از موضوع های بود که در این جلسه مورد ارزیابی قرار گرفت.

عبدالحسن مقتدایی، استاندار خوزستان در این جلسه با اشاره به جایگاه مهم اولیا در کنار مربیان آموزش و پرورش در شکوفا ساختن استعدادها و خلاقیت های دانش آموزان ابرازداشت: همکاری ها در این زمینه بسیاری از کاستی های آموزشی را بر طرف خواهد ساخت.

شیوه بهره وری از تجهیزات نوین توسط دانش آموزان باید آموزش داده شود

وی افزود: نباید تصور کرد که تجهیزات نوین آفت و تهدیدی برای جامعه بوده بلکه باید شیوه استفاده صحیح آن ها را به فرزندان خود آموزش دهیم و از آن ها در جهت شکوفایی استعدادها بهره برد.

مقتدایی مسؤولیت پذیری و آگاهی را مهم ترین نیازهای خانواده های امروزی توصیف و عنوان کرد: سپردن فرزندانمان به دیگران برای تربیت آن ها بدون اطلاع از وضعیت آموزشی و اخلاقیشان کار درستی نخواهد بود.

استاندار خوزستان اظهارداشت: در گذشته بیمارهای ساده ای همچون حصبه، سرخک و یا بیماری های فصلی مهم ترین دغدغه های آموزش و پرورش بودند اما امروز تلاش برای برطرف سازی کاستی ها و به روز کردن نظام آموزشی مهم ترین خواسته های جامعه از این نهاد فرهنگی است.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام رضا کلاه کج، عضو شورای آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اقدام های مهم استانداری در زمینه آسان سازی استفاده از خودروهای پلاک اروند در محدود استان و جمع آوری و انتقال بنکداران از محدوده مرکزی شهرستان اهواز، اظهارداشت: اقداماتی باید صورت گیرد تا از توانایی های این شورا به شکل بهتری استفاده شود.

وی افزود: اعضای این شورا باید به صورت حضوری با شرکت در برخی همایش های فرهنگی در کنار اولیا دانش آموزان مهم ترین نیازها و خواسته های آن ها را مورد بررسی قرار دهند.

حجت الاسلام کلاه کج با بیان این که آموزش و پرورش به تنهایی توانایی پاسخ گویی به نیازهای آموزشی و پرورشی دانش آموزان را ندارد، ابرازداشت: خانواده ها ظرفیت های بسیار خوبی داشته که باید از آن ها در این زمینه بهره گرفت.

مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه خوزستان تصریح کرد: خانواده ها باید برای همکاری بیشتر در کنار مدارس قرار گیرند و این کار نیاز به آگاهی بخشی دارد.

حجت الاسلام کلاه کج با اشاره به نیاز ضروری آموزش و پرورش به یک نظام هدایت تحصیلی اظهارداشت: اگر آموزش و پرورش اصلاح شود جامعه نیز اصلاح خواهد شد.

وی عنوان کرد: در صورتی که آگاهی در جامعه صورت گیرد و خانواده ها در عرصه آموزشی و تربیتی با آموزش و پرورش مشارکت داشته باشد بدون شک استان در عرصه های ملی همچون کنکور صاحب رتبه برتر خواهد شد و این نیازمند تلاش جهادی مسؤولان است.

همچنین در پایان این جلسه محمد تقی زاده، مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به اهمیت حضور اولیا در کنار آموزش و پروش اظهارداشت: اگر اولیا ساده ترین موارد آموزشی را فرا گیرند بسیاری از آسیب های جدی در آینده برطرف خواهد شد.

وی گفت: می خواهیم جامعه به این باور برسد که مشکلات آموزش و پرورش در زمینه آموزشی و تربیتی تنها متعلق به این نهاد ندارد و خانواده نیز باید برای برطرف کردن آن همکاری داشته باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار