شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۱۹۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰
افتتاح نمایشگاه توانمندی‌ها و دستاوردهای آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای در خوزستان
نخستین نمایشگاه توانمندی ها، ظرفیت ها و دستاوردهای آموزشکده های فنی و حرفه ای خوزستان یکشنبه در آغاز هفته پژوهش، در دانشکده فنی و حرفه ای شهید چمران اهواز گشایش یافت.
نخستین نمایشگاه توانمندی ها، ظرفیت ها و دستاوردهای آموزشکده های فنی و حرفه ای خوزستان یکشنبه در آغاز هفته پژوهش، در دانشکده فنی و حرفه ای شهید چمران اهواز گشایش یافت.

 رییس دانشکده فنی و حرفه ای شهید چمران اهواز یکشنبه در آیین گشایش این نمایشگاه اظهارکرد: این نمایشگاه برای نخستین بار در خوزستان و کشور برگزار شده است.

' سید بهزاد علوی ' بیان داشت: هدایت تحصیلی دانش آموزان به سمت فنی و حرفه ای، از شاخص ها و برنامه های توسعه ای کشور است.

وی گفت: میزان جذب دانش آموزان به سمت رشته های فنی و حرفه ای در خوزستان 38 درصد است ،که این رقم در کشور 46 درصد است و باید این رقم در استان نیز افزایش، و دانش آموزان بیشتری به سمت رشته های فنی تشویق شوند.

علوی افزود: خوزستان بیشترین آمار پشت کنکوری را دارد و برای حل این مشکل باید دانش آموزان را به سمت رشته های فنی و حرفه ای تشویق کرد تا با این بخش آموزشی نیز آشنا شوند.

وی گفت: ترغیب جوانان به سمت رشته های فنی و حرفه ای باعث توسعه اشتغال پایدار و تقویت حوزه های پژوهشی در خوزستان می شود.

دراین نمایشگاه که در 33 رشته فنی و حرفه ای و در20 غرفه راه اندازی شده،حرفه آموزان و دانشجویان پنج آموزشکده فنی و حرفه ای خوزستان، ساخته ها و اختراعات خود را عرضه کرده اند.
ییس دانشکده فنی و حرفه ای شهید چمران اهواز گفت: بالاترین میزان جذب دانشجویان بومی در استان خوزستان توسط دانشکده های فنی و حرفه ای در استان انجام می شود.
رییس دانشکده فنی و حرفه ای اهواز:دانشکده های فنی و حرفه ای درخوزستان بالاترین آمار جذب دانشجوی بومی را دارند
به گزارش ایرنا ' سید بهزاد علوی' یکشنبه در حاشیه مراسم گشایش نمایشگاه توانمندی های آموزشکده های فنی و حرفه ای استان خوزستان در محل دانشکده فنی و حرفه ای شهید چمران اهواز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 92 درصد دانشجویان دانشکده های فنی و حرفه ای خوزستان بومی هستند و در 10 سال گذشته 85 درصد دانشجویان دانشکده های فنی و حرفه ای استان جذب بازار کار شده اند.

وی گفت: در استان خوزستان پنج دانشکده فنی و حرفه ای وجود دارد و نیاز است برای جذب هر چه بیشتر دانشجو در دانشکده های فنی و حرفه ای تعداد این مراکز به ویژه در شهرهای بزرگ استان افزایش یابد.

علوی عنوان کرد: طبق متوسط کشوری باید 45 درصد فارغ التحصیلان هنرستان ها در دانشکده های فنی و حرفه ای جذب شوند این در حالی است که در خوزستان این رقم به دلیل کمبود دانشکده های فنی و حرفه ای 12 درصد است و بیشتر فارغ التحصیلان هنرستان ها برای ادامه تحصیل در آموزشکده های آزاد وارد می شوند.

رییس دانشکده فنی و حرفه ای شهید چمران اهواز با اشاره به نمایشگاه توانمندی های فنی و حرفه ای که امروز در اهواز افتتاح شد بیان داشت: این نمایشگاه ها ظرفیت های آموزشکده های فنی و حرفه ای استان را به نمایش می گذارد و پتاسیل های استان را در زمینه فنی و حرفه ای معرفی می شود.

وی گفت: با توجه به اینکه خوزستان قطب صنعتی کشور است راه اندازی چنین نمایشگا ه هایی در توسعه نیروهای فنی استان موثر است و در ایجاد اشتغال پایدار نقش بزرگی را ایفا می کند.

علوی در پاسخ به سوالی که در مورد عدم حضور دستاوردهای این دانشکده در نمایشگاه نفت در اهواز بود اظهار داشت: متاسفانه برای حضور در این نمایشگاه از این دانشکده دعوت نشد و در کنار آن آماده شدن برای برپایی این نمایشگاه این فرصت ارزنده را از این دانشکده گرفت.

رییس دانشکده فنی و حرفه ای شهید چمران اهواز افزود: از 600 سازمان و صنایع بزرگ استان برای حضور در این نمایشگاه دعوت شد که هنوز حضور نیافتند.

این نمایشگاه از 23 تا 27آذر همزمان با هفته پژوهش در اهواز دایر است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار