اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۲
از 3 حلقه چاه تامین کننده آب شرب 11 روستای بید بلند شهرستان بهبهان 2 حلقه چاه بر اثر شرایط ناشی از خشکسالی خشک شده اند. مهندس درویشعلی کریمی مدیرعامل این شرکت در جلسه شورای اداری شهرستان بهبهان با اشاره به خشک شدن دو حلقه چاه تامین کننده آب شرب روستاهای این شهرستان گفت: در حال حاضر 11 روستا بخش بیدبلند آب شرب مورد نیاز خود را به صورت نوبتی و چند ساعت در روز دریافت می کنند که این مشکل به خاطر خشک شدن 2 حلقه از 3 حلقه چاه تامین کننده آب شرب روستاهای این بخش است و در صورت عدم اقدام عاجل برای این موضوع احتمال خشک شدن چاه سوم و حادتر شدن مشکل وجود دارد.
وی افزود: برای رفع این مشکل از معاونت عمرانی استانداری خوزستان درخواست می شود از محل اعتبارات خشکسالی و نماینده مردم شهرستان بهبهان در مجلس شورای اسلامی از محل ماده 180 اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان اختصاص دهند تا جانمایی و حفرچاه در نطقه ای دیگر صورت گیرد.
مدیرعامل آبفا روستایی خوزستان همچنین با اشاره به وضعیت آب شرب روستاهای شله زار بخش زیدون گفت: 170 خانوار ساکن در این روستا از کمبود آب شرب و کیفیت پایین آن رنج می برند چرا که تاسیسات قدیمی فرسوده و از جیزانتفاع خارج شده است. برای احداث تصفیه خانه جدید و بهسازی خطوط انتقال و شبکه توزیع آب شرب این دو روستا اعتباری بالغ بر 2 میلیاردو 950 میلیون تومان نیاز است که درخواست می گردد برای شروع پروژه و رفع اضطرار پیش آمده مبلغی بالغ بر 750 میلیون تومان تامین گردد تا نسبت به خرید آب شیرین کن اقدام عاجل انجام شود. همچنین در این جلسه مقرر شد شرکت آبفاروستایی خوزستان درخواست خود را برای طی مراحل اداری و قانونی از طریق استانداری خوزستان برای وزارت نیرو مبنی بر مجوز برداشت 24 لیتر بر ثانیه آب شرب از خط انتقال آب خلیج فارس برای تامین آب شرب 10 روستای امین آباد شهرستان بهبهان ارائه نماید.
خط انتقال آب خلیج فارس از سد کوثر در استان کهگیلویه و بویراحمد آب برداشت و پس از عبور از بخش زیدون در شهرستان بهبهان آب شرب چندین شهر در استان بوشهر را تامین می کند. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار