اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۰۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۷
در نشست خبری اصحاب رسانه یا شهردار و اعضای شورای شهر تغییر میدان جانیازان جزه برنامه های آتی شهرداری عنوان شد . 

حال با نگاهي گذرا به ميدانهاي مختلف در گذشته ، حال و فضاي عمومي شهري و همچنين مقايسه تطبيقي در تار و پود عناصر تشكيل دهنده ميدانها چون راه ، پياده رو ، سنگ فرش ، ارتباط ، فعاليت ها و بسياي از معيارهاي مشخص ديگر در زمينه هاي كالبدي و فضايي ، مي توان به نتايج مثبت يا منفي چون احساس غنا ، نظم ، تعادل ، انعطاف ، سرزندگي ، همخواني حس محصور بودن ، نشانه ، يادمان ، هويت ، روحيه فعاليت و بسياري عوامل ديگر دست يافت.آنچه از براي ميدانهاي جديد به طور اجمالي مي توان بيان كرد ، توجه كمتر شهرسازان به نقش و اهميت فرهنگ اسلامي كشورمان، عواطف و ارزشهاي انساني و هنرمندانه و يا عدم بازيافت آنها در طرح هاي اجرا شده مي باشد. اغلب ميادين شهري موجود در شهرها به خصوص در بخش جديد ، بيانگر اين مسئله است كه اين فضاها در تداوم منطقي با گذشته طراحي و ساخته نشده اند . بلكه به سبب رشد سريع جمعيت و وسعت شهرها و نيز گسترش استفاده از اتومبيل تغيير شكل ناگهاني پيدا كرده و عملكرد واقعي خود را از دست داده اند.به عبارت ديگر نه تنها اصول شهرسازي و معماري و طراحي شهري گذشته ناديده گرفته شده ، بلكه اصول و معيارهاي منطقي نيز ار ائ ه نگرديده است اين فضاها نه تنها براي زمان حاضر، بلكه براي آينده نيز نامناسب و بيگانه خواهند بود.
اما در شهرستان باغملک و شهر باغملک به عنوان بخش مرکزی شهرستان وضع شهرداری به روال دیگری است .شهری که تاکنون شهرداران بسیاری را تجربه کرده که هرکدام به نوعی فعالیتی انجام داده و عمران صورت گرفته است ولی تا کنون تغییری در چهره مرکزیت شهر صورت نگرفته است .شهردارانی آمدند و رفتند پارک هایی ساخته شد که هرکدام در زمان یک شهردار ساخته شد ازجمله پارک منجنیق ،پارک محله درویشان ، پارک ملت ، پارک دولت ،پارک تلاش که به نوعی شباهت زیادی به زمین خواری داشتند بطوری که پارک دولت که وسط زمین های کشاورزی و طرح های کشاورزی که با تسهیلات بسیاری از جهاد کشاورزی ساخته شده اند که باعث بالا رفتن قیمت زمین در این زمین ها شده بود و این در حال است که فاصله این زمین ها و پارک تا مرکز شهر بیش از 5 کیلومتر می باشد و فاقد امکانات شهری . درتعریف کلی شهردار همانگونه که از نام آن برمی آید یعنی مدیر شهر برای زیبا سازی یک شهر بر طبق اصول شهری و شهرسازی که شامل خدمات شهری،فضای سبز، عمرانی احداث پارک ها ،میدان های مناسب ، بلوار ها متناسب با ساختار شهری و .....است .ولی شهرداران که تاکنون در باغملک به عنوان شهردار بروری کار آمدند تنها به تخریب ، تعویض و جمع آوری خدماتی از قبیل پارک ها، میدان ها و بلوارهایی می کنند که با هزینه های سنگین در زمان شهرداری قبل از خود ساخته شده اند و این به صورت یک قانون در این شهر به چشم میخورد و بارها بارها دیده شده است . 
در دوره قبل شورا و شهر دار قبلی جناب آقای جافری که به عنوان یک شهر شهردار فضای بیرون شهر بیشتر شناخته می شود و اینک در دوره چهارم شورا و در دوران مدیریت حسن نبوتی به عنوان شهردار این روند ادامه دارد و شاید به شهردار بعدی نیز سرایت کند و ادامه داشته باشد .
در زمان شهردار سابق بلوارها و میدان ها غیر کارشناسانه ای با هزینه های کلان ساخته شده که گاه با زد و بند هایی همراه بوده ساخته شده است که در حال حاضر و در زمان شورای و شهردار فعلی یک به یک در حال جمع آوری ، تخریب و تعویض این خدمات که باز هم با هزینه های بالایی که از مردم گرفته می شود ، می باشند .در اولین اقدام شهردار فعلی ( مهندس حسن نبوتی ) جمع آوری بلوار در خیابان شهرداری بود که در زمان شهردار سابق جافری ساخته شده در اقدامات بعدی جمع آوری میدان و بلواری در خیابان ولی عصر (عج) منتهی به میدان شهدا که گویی هیچ دلیل برای ساخت آن نبوده است .و این روند در حال اجراست و اینک نوبت به میدان جانبازان در خیابان آیت الله خامنه ای رسیده است . میدانی که به یک بلوار شبیه است و تندیسی که در این میدان نصب شده هیچ گونه سنخیتی با نام میدان ندارد . 
حال چند سوال پیش می آید که....
آیا شورا و شهرداران قبلی از علم و آگاهی کافی برای عمران و آبادانی شهر برخوردار نبودند که اقدام به احداث میدان ها ، بلواره ها و پارک هایی نموده اند که اینک باید یک به یک تخریب و جمع آوری شوند؟؟؟؟
جبران این همه هزینه های مالی و انسانی به عهده کیست ؟؟؟
نمادها و تندیس هایی که جمع آوری می شوند در جایی دیگری استفاده می شوند یا مانند تندیس ها و نمادهای سالیان گذشته میدان شهر در محلیه های دور از شهر تخریبو رها می شوند .
میدان جانبازان که در انتهای خیابان آیت الله خامنه ای روبروی پمپ بنزین با هزینه ی چند صد میلیونی ساخته شده است اینک باید برای زیبا سازی شهر تغییر و شاید جمع آوری شود . 
مهندس نبوتی درگفتگو با خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان گفت : برنامه ریزی ها و تعیین اعتباری برای زیبا سازی فضای شهری و تغییر وضعیت میدان و همچنین نماد مرتبط با نام میدان صورت گرفته است . 
شهردار باغملک افزود : میدان جانبازان در حال حاضر به یک بلوار بزرگ سبیه است و باید به صورت اصولی و کارشناسی تغییر کند و نمادی نصب شود که مطابق با نام میدان باشد . حسن نبوتی در خصوص نماد این میدان گفت : برای نماد این میدان تندیسی از یکی از جانبازان شهر طراحی شده که در حال آماده سازی در اصفهان می باشد و بزودی در این میدان نصب خواهد شد و خود میدان نیز بزودی از این وضعیت خارج می شود چرا طرح اجرایی آن توسط مشاوره کشیده و اقداماتی صورت گرفته است . 
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار