اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۰۵۰
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۶
متن کامل نشست خبری سیدشکرخداموسوی:
موسوی خاطر نشان کرد:بله باید در خصوص انتخاب شهردارتصمیم درستی گرفته می شد اما نشد ،اما این هم اختیارش در دست شوراس خودشان انتخاب کردند اما منتهی اینکه انتقاداتی وجود دارد ما میدانیم اگر مدیران ما در بحث انتخابات یا جای دیگر حضور پیدا کند باید شش ماه قبل از انتخابات استعفا دهند ما نمی توانیم به کسی بگوییم ما اطلاع داریم داری فعالیت می انتخاباتی می کنی برو استعفا بده ،اما آقای حسینی هم به دلیل دیدگاههایی این موضوع را طرح کرد بنده نمی توانم جای ایشان حرف بزنم.
نشست خبری سید شکرخدا موسوی نماینده مردم اهواز  ، کارون ، حمیدیه و باوی با  اصحاب رسانه با هدف بررسی موضوعات مختلف استان برگزار گردید.
سید شکرخدا موسوی در ابتدای نشست خبری با بیان اینکه اقدامات گسترده ای جهت توسعه استان انجام شده گفت: از حیث اینکه صحبت درباره گزارش عملکرد ممکن است به طول بیانجامد این اقدامات به صورت مکتوب تهیه شده است و در اختیار علاقه مندان قرار داد. 

نماینده مردم اهواز باوی و حمیدیه و کارون در ادامه با بیان اینکه استان خوزستان یک استان استراتژیک در طول تاریخ برای کشور بوده است خواستار بهره مندی از ظرفیت بالای این استان با همکاری و همدلی تمام نیروهای استان شدند .
گفتنی است جلسه پرسش و پاسخ خبرنگاران از نماینده با سوالی درباره گزارشی از آخرین وضعیت طرح 550 هکتاری مقام معظم رهبری  و وضعیت استخدام در آزمون نفت  خبرنگار بدر پرس آغاز گردید.

نماینده مردم اهواز با اشاره به پیشینه طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری گفت: به فرمان مقام معظم رهبری، متولیان جهاد و وزیر جهاد کشاورزی طرحی را تهیه کردند که 800هزار هکتار زمین کشاورزی را زیر کشت ببرند این طرح آماده شد رهبری و ریاست جمهوری دولت ها تایید کردند که این طرح اجرا شود که متاسفانه 15 تا 17 سال این طرح بر زمین ماند. ما خیلی جلسه و نشست با روسای جمهور و وزرای جهاد داشتیم اما این اراده را نمی دیدیم که هیچ دولتی بتواند کاری به این بزرگی را انجام بدهد پنج هزار میلیارد تومان برآورد این طرح بود .
وی ادامه داد: نهایتا از سوی مجمع نمایندگان نامه ای را در سال گذشته خدمت مقام معظم رهبری تنظیم کردیم و 18 نماینده امضا کردند  و گفتیم اجرای طرح از عهده دولت بر نمی آید و هیچ دولتی در این شرایط نمی آید پنج هزار میلیارد دلار پول بدهد جز با برداشت از صندوق توسعه ملی  و از آنجایی که برداشت از صندوق توسعه ملی مجوزش در دست رهبری است ایشان موافقت اولیه را انجام دادند تا اینکه آقای رئیس جمهور به خوزستان سفر کردند بعد از سفر جمع بندی و جلسات خوبی با دکتر روحانی  داشتیم.

سیدشکرخدا موسوی گفت: رئیس جمهور طرح را خدمت مقام معظم رهبری بردند و این جمله را شخص مقام معظم رهبری فرمودند  و در جواب  دکتر روحانی که گفتند ما یک میلیارد و 500 میلیون دلار پول برای احیای 800 هزار هکتار می خواهیم ، مقام معظم رهبری فرمودند چه جایی ضروری تر از خوزستان، اینقدر خوزستان برای نظام مهم است.

موسوی ادامه داد: اکنون در ادامه طرح کار خوبی که استاندار خوزستان کرد تا الان 800میلیارد تومن از این پول را آورد در بانک کشاورزی خوزستان این یک کار بزرگی است که پول از بانکهای تهران به خوزستان آورده شد منتهی این طرح متاسفانه دچار یک سری مشکلات و ضعف های کیفیتی است یعنی ما زمان که این طرح بحث اش بود قرار بود 800 هزار زمین دیم را به زمین آبی تبدیل کنیم متاسفانه بنای این طرح اشتباه بود و خشت اول چون نهد معمار کج تا ثریا می رود دیوار کج. الان بجای اینکه ما بیاییم زمین های بایر بدون آب را احیا کنیم رفتیم 99 درصد زمین هایی که متولیان بخش کشاورزی طرح 550 هزار هکتاری خوزستان دارند کار می کنند و زمین های آبی هستند رو کار می کنیم.

نماینده مردم در مجلس مشکل دیگر طرح 550 هزار هکتاری را مشکل مالکیت زمین ها خواند و افزود: مشکل دیگر مالکیت این زمین هاست متاسفانه این زمین ها ،زمین هایی است که مال مردم فقیر نیستند مال یک عده آدم پولدار است که دولت دارد هر هکتاری 16میلیون تومان هزینه می کند در حالی که ما می گوییم کسی که دستش به دهنش می رسد خودش برود زمینش را احیا کند چرا دولت برود زمین آن را احیا کند .

وی ادامه داد: من سوال کردم از وزیر در این رابطه که شما نه زمین دیمی را به آبی تبدیل کردید نه زمین آدم های مستحق را نه زمین های بایر را به آبی تبدیل کردید . اینها ایرادات مهم این طرح است و متاسفانه به تعبیری مدیران کشاورزی خوزستان هم از این موضوع گذشتند. ماهم جایی یک ایرادی گرفتیم که به آنها بسیار برخورد. ولی اینها واقعیت های طرح کشاورزی است. کارهای بزرگی شد و دولت یازدهم و مقام معظم رهبری برای این طرح سنگ تمام گذاشتند برای این طرح ، این پول در استان آمد اما کار درست پیش نمی رود .

سید شکرخدا موسوی تصریح کرد: بنده با ارائه مدارکی در این زمینه ادعاهای خود را در راستای ایرادات در طرح اجرایی در خوزستان عنوان کردم  وزیر هم آمد در کمیسیون پاسخ داد اما هنوز سوالم پا برجاست ولی در هر صورت این کار بزرگی است که با هر ایرادی در حال اجرا است و باید کمک کنیم که با همه عیب ونقص هایش ادامه پیدا کنند و متولیان کشاورزی باید آن را رفع کنند .

سید شکرخدا موسوی  در ادامه درباره استخدام های شرکت نفت نیز گفت: بحث استخدام های شرکت نفت 2767 نفر جوان که در دولت قبل مقدمات استخدام فراهم شد و در دولت دهم استخدام شدند و در دولت یازدهم مصاحبه دادند یعنی هیچ فرقی نمی کند در کدام دولت باشد ،آقای زنگنه که بر سر کار آمدند دستور دادند تمام تبدیل وضعیت ها قطع و استخدام ها جمع شود، ما واقعا ناراحت شدیم و از وزیر سوال کردیم آقای زنگنه شما خودتان پسر و یا از بستگان نزدیک حتما جوان بیکار در فامیل ندارید اگر داشتید جلوی استخدام این جوانان را نمی گرفتید .

وی ادامه داد: دو هفته فرصت دادیم و ایشان گفتند قول میدهم و آنها را طی سه سال جذب می کنم اما درخواست کردیم یک ساله جذب شوند و نهایتا سر دو هفته ایشون رفتند نامه ای  به رئیس جمهور نوشتند و مجوز گرفتند و البته جوانان دارند سر کار می روند این بحث کار جوانان بود که بسیاری از خانواده ها دلهره و دغدغه داشتند خصوصا خوزستانی ها همین که توانستیم غریب بر 1200 یا 1300 نفر را مشکل اشتغال آنها را حل کنیم . بحث استخدامی های وزارت کشور  که در حدود 4000 نفر هستند در کشور 200 تا 220 نفر انها خوزستانی هستند ، که پیگیری کردیم ردیف بودجه آنها تا اسفند ماه توسط دولت تخصیص داده و مشکل آنها نیز حل خواهد شد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگار روزنامه فرهنگ جنوب  در خصوص فعالیت نمایندگان مجلس درباره کاهش درصد بیکاری استان خوزستان گفت: اشتغال با تولید و رونق اقتصادی می آید ، وقتی هر استانی از تولید اش سر و سامان گرفت رونق هم به دنبالش می آید، اگرکسی بگوید وضعیت رونق مان خوب است اما تولید نداشت ، شک نکنید آمارش غلط است، این دو بهم گره خوردند، اگر تولید محصولات مختلف در کشور نباشد قطعا رونق اقتصادی هم شکل نمی گیرد از طرفی هم اشتغال شکل نمی گیرد.
 موسوی ادامه داد:ما از زمانی که به مجلس رفته ایم تا کنون دغدغه اصلی مان اشتغال جوانان بوده و تلاشهای زیادی هم کرده ایم که بتوانیم چند صنعت در استان  را در بحث های مختلف صنایع و گردشگری، مسائل کشاورزی ، مشاغل خانگی را احیا بکنیم  و حتی بعضا صنایعی که به دلیل مشکلات مالی از رونق افتاده اند مانند لوله سازی و تصفیه نیشکر که عملا از چرخه ی تولید افتاده بودند را تلاش کردیم هرچند محدود اما راه اندازی مجدد کردیم.

وی ادامه داد: ما تا هفته ی گذشته با وزیر اقتصاد بحث داشتیم که تصفیه شکر را دوباره احیا کنیم به ما وعده داد که حتما به دو بانک ملت و ملی که صاحبان همین تصفیه شکرند الزام کند با پرداخت تسهیلات مشکلات را حل کنند، و اگر دوباره احیا شود 800نفر اشتغال زایی دارد در بحث صنایع ما لوله سازی را تا حدودی راه انداختیم یه مقداری حرکت کرد فازاولش یه مقداری تکون خورده ولی هنوز خیلی جا دارد.
وی در همین اشتغالزایی ادامه داد: فولاداکسین رو تقریبا مجوزش را گرفتیم  ودو بارمدیرعامل اش  را بردیم خدمت وزیر و معاون وزیر که بتوانیم فولادسازی را راه بندازیم که اگر راه افتاد بتوانیم حداقل 500 نفراشتغال زایی داشته باشیم، البته در پتروشیمی توسعه ی خیلی خوبی در استان خوزستان داشته ایم در بخش کشاورزی همین پیشرفت را داشته ایم حوزه کشاورزی تا سال گذشته کلا 400نفر اشتغال زایی داشته الان نزدیک پنج هزارنفر اشتغال زایی کرده  است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس خاطر نشان کرد: ما اعتقاد داریم طرح مقام معظم رهبری با پنج هزارمیلیارد تومان پول غیر از احیای زمینهای کشاورزی باید 10هزار شغل  ایجاد می کرد که ایرادات طرح ما این است که خیلی کم توانسته شغل ایجاد کند ، همین استخدام هایی که ما دنبال کردیم برای دو و یا سه هزارنفر شغل ایجاد شد و مواردمتفرقه دیگر .
موسوی افزود:ما اگر بتونیم یه صنعت بزرگی مثل کشاورزی را که داریم ایجاد بکنیم تو این شرایط اقتصادی تورمی کشور می توان بهترین رونق اقتصادی را داشته باشیم غیر ازاین در  وضعیت نمیتوانیم قول بدیم، البته اکنون توضیحات فاز هفتم و هشتم نیروگاه رامین رو دردستور کار داریم که اگر چندین جلسه با توانیر داشتیم و به امید خدا فاز هفتم و هشتم بزودی راه میافتد و نزدیک 200 نفر اشتغال زایی ایجاد میشود.
وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار درباره پیگیری مصوبات دولت قبل توسط دولت جدید نیز پاسخ داد: مصوبات دولت قبلی علاوه بر ایرادات  که ممکن است داشته باشند را قبول دارند مگر بعضیاشون که هزینه بر باشد و در توان دولت نیست ولی عموما مصوباتی که قابل اجراست و دولت میتواند اجراکند را یکی یکی دارند اجرا میکنند.

در ادامه نشست خبری دیگر خبرنگار از اصحاب رسانه از نماینده مردم خواست تا درباره ماجرای صحبتهای مدیر کل جهاد کشاورزی توضیحاتی داده و ادامه داد، شما همیشه در صحبتهای خود عنوان کردید که مدیران مسئول میتوانند حرف خود را بدون ترس به گوش مسئولین برسانند اما این روزها شاهد هستیم که یکی از مدیران استان به نحو دیگری صحبت میکنده که در شآن ایشانم نیست که با نماینده ی مردم بویژه نماینده مردمی که عضو کمیسیون کشاورزیند اینجوری صحبت کنند لطفا در این خصوص توضیح دهید.

موسوی در پاسخ سوال خبرنگاران مبنی بر ماجرای ناراحتی از مدیر کل جهاد کشاورزی استان، گفت: ما یک جلسه ای داشتیم انجمن برنج کاران استان  و مدیر کل کشاورزی هم دعوت بود و ایشان به هر دلیلی نیامدند هفت یا هشت نفر از انجمن برنج کاران به شخص ایشان ایرادات تندی گرفتند که این چه وضعی است چرا از مدیر کل نمی خوایید پاسخگو باشد.
وی ادامه داد:ما با آنها صحبتهایی کردیم  و گفتیم متاسفانه در حالی که استان ما ازجهت تولید برنج استان سوم در کشور هست ،چرا خوزستان برند برنج ندارد در انتهاهم گفتم مدیران کشاورزی ما شهامت داشته باشند مشکلات استان را به وزرا انتقال دهند، چرا90 درصد مدیران استان جرات نمی کنند با ما نزد وزیر بیایند
موسوی تصریح کرد:بعد یک مدیری مانند چنگلوایی اصلا ظرفیت تحمل یک کلمه شهامت را نداشت که ما گفتیم بعد رفته شروع  کرده ما در دولت تدبیر امید و راستگویان هستیم گفتیم مگر شما در گذشته جز دروغگویان بودی که حالا می گویید راستگویان شما که تا دیروز اصولگرا بودید و اکنون 180 درجه چرخیدید دارید این حرفا را میزنید، ایشون دوباره نیز جوابی داده اگر رفتار من  بچگانه است رفتار شما چیست؟

سید شکرخدا موسوی گفت: این قضیه از کجا آب می خورد از آنجا که پشت ایشون گرم است البته من قول می دهم  حتی اگر یک روز از نمایندگی موسوی مانده یا چنگلوایی باید از استان برود یا وزیر را استیضاح می کنم این قدرت را دارم 50 یا 60 امضا را جمع کنم یا این اتفاق حتما بیافتد این مساله شخصی نیست چون به کشاورزی خوزستان لطمه وارد کرد.

نماینده مردم اهواز ادامه داد:شما مدیران و مسئولین تشکل های کشاورزی را جمع کنید شما حرف را بزنید وقتی مدیری که نمی داند جایگاه مدیری که نماینده مردم  است دارد حرف مردم را می زند و عکس العمل نشان می دهد و حتی حاضر نشد بیاید عذر خواهی کند چه جای بحث است، مدیرکل جهادکشاورزی خوزستان مورد حمایت معاون خوزستانی وزیرجهادکشاورزی (دکتر مهدی بخشنده) است و ایشان اجازه تغییر را نمی دهد،من با هیچ مدیری غرض شخصی نداشته و نخواهم داشت.

خبرنگار دیگر قبل از طرح پرسش خود به ایراد نطقی پرداخت و گفت: وظیفه نماینده مجلس نه شرکت در مرگ و میرها و مراسمات مردمه نه انتخاب بخشدار و فرماندار،بلکه پیگیری مطالبات مردم از دولت یا تصویب مصوباتی با قوانینی که بتواند زیرساختها و تصویبها را به استان برگرداند ،شما توضیحاتی دادید و گفتید که مثلا دویست هزارشرکت بتواند استخدام بکنند بله این جزو وظایف تان است ولی این جزوظایف ذاتی شرکت نفت است که با ثروتی که  در استان خوزستان است اشتغال ایجاد کند و فرزندان این سرزمین را مشغول بکارکند اکنون سوال سوال کلی بنده از جنابعالی این است که شما و دیگر نمایندگان در این سه سال برای چه طرح و پروژه ای در خوزستان که احتمال اجرا و اعتبارش صفر بوده در مجلس پیگیری کردید توانستید از دولت وعده های اجرایی بگیرید:

موسوی در پاسخ به خبرنگار گفت:در خصوص مطلب اولی که اشاره کردید باید بگویم آزاده شما آزادید هر سوالی بپرسید اما به تعصب یک شخص سوال نکنید قسمت اول صحبتاهایتان که گفتید وظیفه اصلی نمایندگی شما چه بود و یا نبود باید بگویم ای کاش ما را رها بکنند مطالعه و قانونگزاری این ضعف استان خوزستان و استانهایی شبیه خوزستان  این است که خودمان را محدود می کنیم به یک وظایف خاص.
نماینده مردم در مجلس ادامه داد:بنده مانند دانش آموزی چندین ساعت نزد برخی نمایندگان از جمله توکلی ،مصباحی مقدم و .. رفته و درس یاد گرفته ام خیلی تلاش کردم که بتونم نماینده ای اهل پیشنهاد، طرح ولایحه باشم. نقش داشته باشیم ، شما اگر به  افراد مجلس دقت کنید افراد یک شخصیت حقیقی دارند یک شخصیت حقیقی ، شخصیت حقیقی حکم میکند  جاهایی حضور داشته باشم یعنی اگر خدای نکرده، دوستی فامیلی از ما فوت کرد نرویم چون نماینده ایم ، انسان باید احساس تکلیف بکند.

وی تاکید کرد:بله آن فردی که 15 دوره خرج می کند که چهارسال برود در مجلس ان فرد برای مردم نیست، من بارها به یکی از دوستان که پنج یا شش دوره امد و رفت گفتم: چیز خاصی در مجلس نیست مگر اینکه بخوای برای خودت سوء استفاده کنی اگه دنبال خدمت به مردمی فقط زجر می بینی ولی اگه دنبال این هستی که خودت به نان و نوایی برسی خوب است.
موسوی ادامه داد: در مجلس خارج رفتن هست مانند اونهایی که 10روزدر ماه خارج هستند و کیف می کنند بعدم میایند سر مردم را شیره می زنند چرا اینجوریش خوبه عالیه می چسبه ولی برای من که هنوز زندگیم در سپیدار شب تا اونجا نخوابم ، خوابم نمی برد نه. من از جنس همین مردمم.

موسوی خاطر نشان کرد:840میلیارد تومان از محل فروش فولاد که بعضیا فقط شعارش را می دادند برای دوریلی کردن خط راه آهن اهواز-خرمشهر،اهواز –بندرامام گرفتیم و کلنگشم سه ماه پیش زدیم ، بعضی از نماینده دو میلیارد گرفته هووورفتن پانصد تا بنر در شهر میزند . دردوماه گذشته تجهیزات بیمارستانی من جمله هزار تخت بیمارستان برای هفت بیمارستان دولتی اهواز گرفتیم، اینا میشنود کار، فکر میکنید استانهای دیگه  چگونه پیشرفت کردند؟رفتند پشت دراتاق  این وزیر و آن  وزیر نشستند و مغرور نیستند، اگر ما کوچیکی نکنیم دنبال اعتبار استانمان  نرویم همینه لذا کارهای خیلی زیادی هست که باید انجام بدیم.

موسوی در بخش دیگری از نشست خبری در پاسخ به سوال خبرنگارمبنی بر میزان دخالت نمایندگان در عزل و نصب مدیران استانی گفت: عده ای خارج از استان که هیچ نقشی در اداره ی خوزستان ندارند سعی دارند منصوبین مختلف اداری استان را تعویض نمایند و این امر با توجه به شرایط حال استان یک خیانت بزرگ است ،استان خوزستان در این مسیر آسیب های مختلف دیده است چرا که جنگ تحمیلی تا اعلام پیروزی ایران حداقل بیست سال استان را عقب انداخته است و مردم را با مشکلات عدیده ای مواجه نموده است  چرا که ما شاهد بودیم  دولت سازندگی فقط مخروبه های جنگ را بازسازی نمود و حال تنها با هم دلی و ایثار و دلسوزی و به کار گیری مدیران توانمند میتوان خوزستان را به مسیر توسعه بازگرداند .

موسوی در میانگین دخالت نمایندگان در عزل و نصب مدیران استانی کمتر از 50 درصد  خواند و گفت: میانگین دخالت نمایندگان در عزل و نصب مدیران استانی کمتر از 50 درصد است 50 درصد را دولت ها خودشان می گذارند و 20 درصد را نمایندگان به دلیل حساسیت یک تشکیلات و سازمانی از حیث اینکه دست یک فرد نا اهلی قرار نگیرد و حساس است دخالت می کنند اما همان هم اگر به مرور زمان به یک سطحی برسیم  که مدیران  شایسته را مدیران جهت انتصاب انتخاب کنند حتما نمایندگان  دخالت نمی کنند.

وی ادامه داد: گاهی شرایط  و جریان های سیاسی  کشور ما را به نقطه مطلوبی از جهت  اجرایی نرسیده اند یک مقداری سخت است نمایند گان دخالت نکنند، اینکه گفتم بعضی  از خارج استان برای استان تصمیم می گیرند بحث مدیریت کلان استان است  نه مدیر میانی بحث شخص استاندار است بعضی ها نشستند درتهران آب تهران را می خورند ،می خواهند تصمیم بگیرند چهار سال  در استان بودند و رفتند آنها نباید در سرنوشت مدیریت کلان استان اجازه  دخالت داشته باشند ،همین استاندار که تمام عمرش ماند و خدمت کرد و کسانی که در این استان ریزگرد ها و گرما را خوردند و شرایط را درک میکنند بگذارندهمان ها سرنوشت را پیش ببرند.

موسوی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار مبنی بر ارزیابی عملکرد بانک ها و میزان همکاری آنها با در جهت پرداخت تسهیلات جهت پرداخت تسهیلات به بنگاههای زود بازده جهت اشتغال جوانان گفت: درست  است در حوزه بانکها  ما واقعا مشکل داریم هنوز هم این مشکل حل نشده ،در حال حاضر وضعیت وام های قرض الحسنه مان اصلا وضعیت خوبی ندارد در حالی که ما 5پنج و یا شش بانک قرض الحسنه داریم  ولی اکنون در خوزستان در بحث تسهیلات بانکی نسبت به سایر استانها وضعیت خوبی نداریم.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اینکه خوزستان دارای رتبه سوم گردش مالی در کشور است گفت: به استاندارهم گفته ام برای بانکداری اسلامی فکری کنید ما از جهت سپرده گذاری مردم که پول می گذارند در بانک ها رتبه دوم  و در گردش مالی  رتبه سوم کشور هستیم و از جهت پرداخت تسهیلات بانکی به سرمایه داران و مردم در رتبه 28  قرار داریم  و این مصیبت است .
موسوی یادآور شد:به گفته اقتصادانان است نزدیک به شش هزار میلیارد  پولهای متعلق به مردم خوزستانی در جاهای دیگر سرمایه گذاری می شود و سرمایه گذاری خوزستان چقد باید بدود تا تسهیلات ایجاد یک کارخانه  یا بنگاه تولیدی به او تعلق یابد ما در بانکها ایراد داریم .
موسوی خواستار بازگشت شش هزار میلیارد تومان جهت سرمایه گذاری در استان شد و گفت:این مبلغ، پول کمی نیست باید بیاید در خوزستان سرمایه گذاری شود چرا بایددر تهران  و جاهای دیگر سرمایه گذاری شود اینها بر می گردد به شخص اول دولت در استان که باید مطالبه گر همه حق و حقوق مردم باشد که شخص آقای مقتدایی است ما از ایشون خواستیم همان گونه که کارهایی خوبی چون بحث آزاد سازی پلاک های اروند و اعتبار خوب  گردشگری  و صنایع دستی  و منطق تجاری که در استان گذاشت  در این حوزه هم پیگیری های لازم را انجام دهند.

وی در ادامه پیگیری جهت ایجاد منطقه تجاری ویژه در اهواز را خبر خوب برای اهوازی ها عنوان کرد وگفت:با  آقای ارزانی فرماندار به شدت پیگیری کردیم با آقای ترکان نشست داشتیم داریم یک منطقه تجاری ویژه برای شهر اهواز تعریف می کنیم این یک خبر خوب برای شهروندان اهوازی است و شما هم  بخوایید از مدیران  و استاندار و فرماندار این را مطالبه کنید چرا که ما واقعا در اهواز منطقه  ویژه تجاری نداریم .

سید شکر خدا موسوی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر ایرادات وارده  دیگر نماینده مردم اهواز به شهردار اهواز گفت:بنده نیز در جلسه شورای اداری بودم که آقای حسینی صحبت و از شهرداری ایراد گرفت  ، متاسفانه تا دیروز خودش وسید خلف دستشان در دست هم  بود من قصد نداشتم  در این حوزه صحبت و دخالتی کنم .

وی ادامه داد: بطور کلی  بنده جز اولین  کسانی هستم که به این نوع انتخاب شهردار اعتقادی ندارم  من دوست داشتم 10 گزینه بیاید در شورای شهر برنامه ارائه بدهند هر کدام برنامه بهترین برنامه را  ارئه دادد انتخاب کنید رفتند شهردار را انتخاب  کردند حالا که شهردار انتخاب شد باید بهش کمک کرد تا شهر را بسازد نه اینکه استیضاح اش کنید ، الان هر کاری بکنید شهر ضربه می بیند و به ضرر مردم است،

موسوی خاطر نشان کرد:بله باید  در خصوص انتخاب شهردارتصمیم  درستی گرفته می شد اما نشد ،اما این هم  اختیارش در دست شوراس خودشان انتخاب کردند اما منتهی اینکه انتقاداتی وجود دارد ما میدانیم  اگر مدیران ما در بحث انتخابات یا جای دیگر حضور پیدا کند باید شش ماه  قبل از  انتخابات استعفا دهند ما نمی توانیم به کسی بگوییم ما اطلاع داریم داری فعالیت می انتخاباتی می کنی برو استعفا بده ،اما  آقای حسینی هم به دلیل دیدگاههایی این موضوع را طرح کرد بنده نمی توانم جای ایشان حرف بزنم.

نماینده مردم اهواز ادامه داد: من اعتقاد دارم شهردار اهواز فعلا شهرداری است که برآیند رای مردم است که به شورا دادند تا شهردار انتخاب شود بگذارید کارش را بکنند تا روزیک ه شورا خودش تشخیص بدهد که استیضاح باید بکند ،این حق شوراست ما باید همه مان در  بحث مدیریت شهری باید کمک کنیم ،البته آقای حسینی هم نیتش بر کمک و تقویت حوزه شهری است ،اسم از شخص خاصی هم  نیاوردند اما از جهت قانونی هر مدیری  که می خواهد برای انتخابات کار کند می تواند شش ماه قبل از انتخابات استعفا دهد ،اما متاسفانه  از حیث اینکه اسم نمی آوریم بهره برداری های مختلفی می شود از صحبت ها  و برای افکار عمومی ذهنیت ایجاد می شود ولی من فکر می کنم مصداقی صحبت نکنیم بهتر است.

موسوی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگاران در خصوص  وضعیت اسف بار آسفالت  اهوازگفت: درموضوع اسفالت کلان شهر و مرکز استان از جهت مبلمان شهری واقعا شایسته ی شهر اهواز نیست ،متاسفانه مشکلمان این است که در این شهر مبلمان شهری اصلا تعریف نشده و در بحث اسفالت شهردار اهواز باید یه نهضت اسفالت راه بندازیم، این کار طی مدت زمان  شش ماه انجام می شود اگر بخواهند.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر خروج کارخانجات و پادگان های نظامی از شهر از حیث کمبود زمین جهت مسکن سازی در شهر و مسائل و مشکلات آلایندگی هایی که برخی صنایع ایجاد کرده اند پاسخ داد: ما پادگان هایی زیادی در شهر نداریم و بجز مقرر نیروی انتظامی که کلا از چهار راه زند انتقال داده شد ،لشکر 92زرهی هم معاوضه اش در حال انجام است و در حال انتقال است و بحث موضوع انتقال زندانهاست یه پیگیری خیلی خوبی داشتیم  ،منطقه سپاه اهواز چون ناحیه بسیج هستند باید درشهر باشند.

اما در خصوص صنایع باید گفت: از اول ایجاد این صنایع پیش بینی مکانی درستی انجام نشد دوباره چندسال بعد فولاد اکسین رو نزدیک همان زدند ،اینا همه جزو بی تدبیری هایی است در استان  که نمیدانیم اسمش را چه باید بگذاریم.

وی در خصوص وضعیت آلودگی  هوا و مشکلات زیست محیطی ناشی از این کارخانجات گفت: بنده در مناظره با معاون سازمان محیط زیست در شبکه سراسری گفتم :صنایع فولاد را می گوییم شما 50 سال پیش بوده و تقصیر کسی نیست اما فولاداکسین را که شما مجوز دادید و در15 سال گذشته ایجادشد .
در ادامه جلسه خبرنگار دیگری سوالات خود را پیرامون مشکلات صنعت و معدن استان و نبود برنامه مدون و عدم هکاری بانکها در کمک به اقتصاد وراه اندازی واحد های تولیدی مطرح کرد و سید شکر خدا در پاسخ گفت : قبول دارم ما از شهرک های صنعتی و پتانسیلی که در استان وجود داره خوب استفاده نکرده ایم.
وی ادامه داد: بنده دو دغدغه دارم یکی شهرک های صنعتی یکی گلخانه های ، متاسفانه گلخانه های استان رو به نابودی هستند ، حدود سی درصد از گلخانه هامون احیا و نزدیک 70درصد از گلخانه های کشاورزی خوزستان اصلا نابود شدند و فقط اسمی از گلخانه برده می شود ، در حالی که یک محصولات ارگانیک که نیاز سلامت جامعه است و جهت تامین امنیت غذایی باید در همین گلخونه ها و با کمترین مصرف آب باشد را رها کردیم بعد جنگ آب راه انداختیم بین خودمان قبل از اینکه بین دنیا جنگ آب راه بیافتد ما بین خودمون راه انداختیم.
موسوی خاطر نشان کرد: بنده در طول دو سال دوبار از هر پنج شهرک صنعتی اهواز بازدید و سه چهار کارخونه را سر زدم چندین مورد نیاز به حمایت بود، ازتهران دنبال کردیم اکنون دنبال این هستیم که برای حمیدیه  ، باوی  و کوت عبدالله شهرک  های صنعتی ایجاد بکنیم در این شرایط تحریمی یکی از راهکارهایی که میتواند  تولید واشتغالزایی کند  همین بنگاههای زودبازده در شهرک های صنعتی است.

نماینده مردم اهواز در پاسخ به سوال خبرنگار در خصوص پیگیری وعده رئیس جمهور در خصوص  جامع انتقال آب رسانی غدیر گفت: در بحث آب غدیر که اطلاع دارید آقای رییس جمهور گفتند یک هفته دیگر آب میرسد بعد از سه هفته آب غدیر رسید، اما چه جوری رسید این آب غدیرتقریبا از دو سال پیش توسط قرارگاه سازندگی سپاه با پولی که هزارو پانصد میلیارد تومان تأمین اعتبار دولت قرارگردید از کرخه آب اومد تا نزدیکای اهواز و بعد سر موعدی که آقای روحانی گفتند اینکار انجام شده بود و ایشان با دستورشان اینکار را تسریع کرد .

 موسوی تصریح کرد: بعضی از مردم متأسفانه این را قبول نمی کنند میگویند اصلا آبی نیومد اما بنده شاهد بودم با آقای وزیر نیرو که این آب متصل شد در تصفیه خانه کیان اباد ، اکنون چهار و نیم مترمکعب در ثانیه آب کرخه درغرب اهواز در جریان است و کیفیت اب تقریبا 40درصد بهتر از گذشته شده است.

موسوی ضمن اظهار ناراحتی از فرسودگی تصفیه خانه های اهواز عنوان کرد:ای کاش این چهار و نیم مترمکعب در این تصفیه خانه نمی آمد زیرا انقدرفرسوده است که با هزارمصیبت اکنون در حال اداره است، در بحث تصفیه خانه ها ما نیازبه یک اعتبار خوب داریم  البته در حال پیگیری هستیم.

موسوی گفت: در سفر آقای روحانی در سخنرانی هایش سه چهارتا قول خوب داد ما داریم دنبال می کنیم، آقای روحانی در سفرش به استان خوزستان جزو مصوبات بود که یه لایحه سه درصد از محل فروش نفت خاص خوزستان باشد زیرا آن دو درصد که در مجلس هشتم تصویب شد فقط سیصدوهشتاد میلیاردش در خوزستان  می آید ولی دکترروحانی قول داد که  یک لایحه سه درصدی بدهند فقط خاص خوزستان که نزدیک دوهزارمیلیاردتومان است که اگر این پول در استان بیاید می تواند تحول توسعه ای خوبی ایجادکند.
 وی ادامه داد:در بحث فاضلاب نیز رئیس جمهور قول دادند در سه سال آینده مشکل فاضلاب چهارتا شهرستان را حل کنند این مورد پول سنگینی میخواهد که آن را داریم از طریق فایناس حل می کنیم ، کل فاضلاب اهواز باید از دوباره ایجاد شود، مشکل فاضلاب مال دهه 40 یا 50 می باشد در بعضی مناطق حتی همان سیستم فاضلاب فرسوده را هم ندارند این خیلی ناخوشایند است که مرکز استان خوزستان به این شکل باشد ما حتما این کار راپیگیری می کنیم .

سید شکر خدا موسوی در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اقدامات صورت گرفته در راستای جلوگیری از گسترش اسکان غیررسمی و حاشیه نشینی در شهرهای بزرگ استان گفت: اگر تبدیل حاشیه شهر به شهرستانها زودتر اتفاق می افتاد یعنی مثلا پانزده سال پیش کوت عبدالله ،حمیدیه ، باوی به شهرستان تبدیل می شدند، امروز شاخص اسکانهای غیررسمی استان ما به مراتب کمتر بود ،اکنون ما عملا نمیتونیم بگوییم حاشیه داریم زیرا دورتا دورما شهرستانهایی است که فرماندار، شورای اداری، مسئول امنیتی و بودجه دارند.
آخرین خبرنگار طی پرسشی از نماینده خود خواست تا در خصوص اینکه چه کسانی قصد دخالت در امور استان دارند توضیحات بیشتری دهند و بگویند آیا این افراد به گروه سیاسی خاصی وابسته اند یا خیر؟

سید شکر خدا موسوی در پاسخ گفت:زمانی که آقای مقتدایی استاندار خوزستان شد ،واقعا بین گزینه هایی که بود و صحبت می شد بهترین گزینه بود ،ازمیان گزینه ها سر تر از  فردی نبود که سکان استانداری خوزستان را در دست بگیرد ایشان سه چهارتا کار خوب انجام داد ،اولا بحث آزادسازی خورودها توی استان خوزستان اینطوری نبود که خودش بیاد خودسرانه این کار را بکند.

وی ادامه داد: مقتدایی تردد خودروهای پلاک اروند را دنبال و در مقابل وزیر صنعت ایستادگی کرد اما بطور کلی بحث هایی که پیش اومد یکی این بود که بعضی از همان افرادی که من اشاره کردم  و مختلف حتی در استان مسئولیت دارند و ما می گوییم علیرغم تمام امکانات بسیارغنی که بعضا دولتی در اختیارشان بود در بیست سال گذشته در حد یک دولت امکانات و تجهیزات داشتند رفتند در استانهای دیگر کارخانه زدند اما در خوزستان 1000 تا شغل ایجاد نکردند برای این مردم  بعد الان دارند در این استان درمنطقه ازاد دارند حقوقهای ده  تا پانزده میلیون تومانی به بالامی گیرند .

موسوی تاکید کرد:همان افراد چون منافع شان درخطر است در کار استاندار که میخواد برای مردم کاری انجام دهد دخالت میکنند ، از طرفی هم بعضی از جریانهای افراطی در جریان سیاسی نیزهم دخالت می کنند خصوصا در جریانهای مشارکت را می گویم بعضی از افرادی که در استان هیچ جایگاهی ندارند ، در حال ایجاد مشکل برای استان هستند.

نماینده مردم اهواز کارون حمیدیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:بعضی از افرادی که تعدادشان هم به سه یا چهار نفر نمی رسد و اصلا جهت ورود به استان ممنوع الورود هستند ، متاسفانه بعضا ما خبرهاشون در رسانه ها داریم میزنیم استان رو بهم ریخته و در استان اغتشاش ایجاد کرده اند ، دوباره برگشتند در استان و دارند برنامه ریزی می کنند ما قصد توهین به هیچ جریان سیاسی در کشور نداریم اما آن گروه هایی که بنده اسم میبرم هیچ حقی ندارند وارد این استان بشوند.

وی در ادامه گفت: آنها یک بار در دوره قبل رفتند پیش آقای خاتمی ، و برای مقتدایی زدند و این استان رو بهم ریختند آن زمان ما نبودیم آنها نمایندگان مردم بودند اما حالا ما هستیم،بنده، آقای سیدشریف حسینی و سودانی هیچوقت نمیگذاریم آنها دخالتی کنند ما محکم توی استان ایستاده ایم  و همه 18 نفرمان امضا کردیم هرچند ممکن است به آقای مقتدایی نیز ایراداتی هم وارد باشد از جمله انتخاب یک شبه 14 فرماندار.

در پایان نشست خبری موسوی ضمن تشکر از اصحاب رسانه  نقش آنها را بسیار مهم دانست و یادآور شد:آخرین توصیم این است  که به وضعیت فعلی مدیریت استان شخص آقای مقتدایی کمک بکنید ایشان واقعا الان دارد یه کارهای خوبی انجام میدهد بعضیا بیخود و بی جهت میخواهند در کار استان خللی ایجاد کنند نذارید این اتفاق بیفتاد شما ها در انتقال کارها و عملکردهای استان خیلی نقش دارید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار