اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۱۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۹
آیت الله شفیعی دراین دیدار ازتلاش های عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان به عنوان رییس ستاد اجرایی اجلاس سراسری نماز دراین استان و سایردست اندرکاران برگزاری این اجلاس قدردانی کرد و گفت : درجریان تلاش های شما عزیزان به ویژه درارتباط با برگزاری همایش های نماز درسطح شهرستانهای خوزستان و تجلیل از خادمان نماز هستم که کار خداپسندانه ای است .
 مسوولان دست اندر کار برگزاری بیست و سومین اجلاس سراسری نماز درخوزستان با آیت الله سید علی شفیعی نماینده مردم استان خوزستان درمجلس خبرگان رهبری دیدار و گزارش کاملی از اقدامات انجام شده و نیز برنامه ریزهای صورت گرفته برای برگزاری این اجلاس دراهواز ارایه کردند.

  گفتنی است بیست و سومین اجلاس سراسری نماز  دهم و یازدهم دیماه با حضور مقامات کشوری و جمعی از وزیران و نیز نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه و روحانیون سراسرکشور دراهواز برگزارمی شود.

 آیت الله شفیعی دراین دیدار ازتلاش های عبدالحسن مقتدایی استاندار خوزستان به عنوان رییس ستاد اجرایی اجلاس سراسری نماز دراین استان و سایردست اندرکاران برگزاری این اجلاس قدردانی کرد و گفت :  درجریان تلاش های شما عزیزان به ویژه درارتباط با برگزاری همایش های نماز درسطح شهرستانهای خوزستان و تجلیل از خادمان نماز هستم که کار خداپسندانه ای است .
   وی به اهمیت برپایی نماز اشاره کرد و گفت : خوشبختانه استقبال مردم از نماز خیلی بالا رفته است منتهی باید بازهم روشنگری کرد . درهرحال  درارتباط با نماز هرکاری کنیم , هرچه بگوییم و انجام دهیم بازهم کم است و نماز کار بیشتری را می طلبد.
  آیت الله شفیعی تاکید کرد  که دست اندرکاران و مسوولان درفرصت کم باقی مانده به اجلاس 2 روزه نماز درخوزستان , انرژی فکری و جسمی خود را برای بر گزاری هرچه باشکوه تراین اجلاس بکارگیرند  و بعداز اجلاس نیز استانداری خوزستان و ستاد اقامه نماز استان گزارشی از اثرات مثبت آن درجامعه ارایه دهند.
  نماینده مردم خوزستان درمجلس خبرگارن رهبری افزود: ما باید اثرات این سمینار را ببنیم که چه مقدار بوده است . این امر بستگی به فعالیت ما و شما و میزان اخلاص ما دارد که الحمد الله هردو ویژگی درشما بالا و متعالی است و انشا الله به لطف خدا ما آثارمثبت آن را درجامعه  شاهد باشیم .
 
  به گزارش خبرنگارما علی عماد معاون استاندار خوزستان و قایم مقام ستاد اجرایی اجلاس نماز درخوزستان گزارشی از اقدامات انجام شده درارتباط با این اجلاس ارایه داد و گفت :  ازحمایت های بیدریغ حضرت آیت الله شفیعی دربرگزاری این اجلاس تشکرمی کنیم .اجلاس نماز  درروزهای  دهم و یازدهم دیماه درشرق اهواز دراستان خوزستان با عنایت خداوند سبحان و همت و تلاش همه عزیزان دست اندرکار ستاد اجلاس برگزارمی شود .
    عماد گفت : موضوع برگزاری نماز دراردیبهشت ماه  سال 93 مطرح شد . درجلسه ای که درتهران با حضور حجت الاسلام قرائتی و آقایان  دکتر مقتدایی استاندار خوزستان و سید موسی بلادیان رییس ستاد اقامه نماز استان برگزارشد  مشخص گردید  که خوزستان امسال میزبان عزیزانی باشد که درارتباط با ترویح فرهنگ نماز فعالیت  می کنند و امر برگزاری  اجلاس نماز  دراستان خوزستان کلید خورد.
    وی ادامه داد : از تیرماه گذشته جلسات هماهنگی و اجرایی کار درخوزستان شروع شد .  ستاد اجلاس تشکیل و  کمیته ها و مسوولان مربوطه مشخص شدند .  ریاست اجلاس به عهده جناب آقای استاندار است که  اختیارات فعالیت خود را به بنده تفویض کردند و کارکمیته ها شروع شد .
  قایم مقام ستاد اجرایی اجلاس نماز درخوزستان افزود: اولین جلسه شورای اداری  درارتباط با فصل نماز دراهواز برگزارشد و درآن دکتر مقتدایی استاندار خوزستان تاکیدات  زیادی پیرامون اهمیت برگزاری این اجلاس داشتند.  بعدازآن جلسه , نشست فرمانداران برگزارشد.
   عماد افزود: ابتکاری که استاندار خوزستان بخرج دادند برگزاری همایش های شهرستانی درارتباط با نماز بود که از دو ماه قبل این همایش ها برگزار که  آخرین آن درهندیجان بود.
  وی افزود:   همچنین مسوولان و مبلغ هایی به  شهرستان ها اعزام  شدند که در راس آن ها سید موسی بلادیان بودند . دو تن از روحانیون و همکارانشان دراین همایش  ها شرکت کردند  و درجلسات شورای اداری شهرستانها توضیحات لازم دادند.
  عماد ادامه داد : درهمایش شهرستانها  حدود 2500 نفر از خادمین  , موذنین  و افرادی که در امر ترویج نماز فعال هستند  ,  مورد تشویق قرارگرفتند .
  عماد به اصلاح و رفع نواقص نمازخانه های بین راهی , آغازعملیات اجرایی احداث  4 باب مسجد درشهرستانها و برگزاری نمایشگاه عطرحضور دراهواز اشاره کرد و گفت : این کار ها , همه  ازبرکات نمازهستند که به بهانه اجلاس سراسری نماز به فعلیت رسیده است . 
   قایم مقام ستاد اجرایی اجلاس نماز خوزستان ازآیت الله شفیعی نماینده مردم خوزستان درمجلس خبرگان رهبری دعوت کرد که ازنمایشگاه عطر حضور که درمحل موزه هنرهای معاصر اهواز برپاست , دیدن کنند .
   عماد به استقبال خوب دانش پژوهان و محققین درعرصه فرهنگ و نماز برای شرکت دراجلاس سراسری نماز درخوزستان اشاره کرد و گفت : 1800 مقاله تاکنون ازسوی دبیرخانه اجلاس دراهواز واصل شده است که درنوع خودش کم نظیربوده است و طبق گزارش های موجود  , درسایراستانها چنین نبوده است .
  معاون استاندار خوزستان گفت : اقدامات اسکان , جابجایی و پذیرایی همه عزیزان شرکت کننده دراجلاس نماز تدارک دیده شده است . با لطف و همت دوستان و همکاران خوشبختانه یک فضای معنوی ازدو سه ماه قبل درارتباط با اجلاس نماز درخوزستان شکل گرفته است و امیدواریم که با عنایت خداوند میزبان خوبی برای مهمانان عزیز و متولیان نماز از سراسرکشور باشیم .
  وی ادامه داد : انشا الله خداوند توفیق دهد که این اجلاس آنطور که درشان و جایگاه استان خوزستان است برگزارشود و درآینده شاهد تاثیرات آن درسطح کشور و استان خوزستان باشیم .
  به گزارش خبرنگارما سید موسوی بلادیان  رییس ستاد اقامه نماز استان خوزستان نیز به اثرات برگزاری اجلاس های نماز دراستانها در دوره های قبل اشاره کرد و گفت : من درسال 70 دراولین اجلاس درمشهد شرکت کردم و می توانم بگویم دراکثراین اجلاس ها حاضرمی شدم . اثرات این اجلاس ها این است  که تا آن زمان بحثی به عنوان برپایی  نماز درادارات نداشتیم که 20 دقیقه نماز بخوانند ویا بحثی درخصوص نمازخانه های بین راهی  نداشتیم که دولت احداث نماید و یا درمدارس  به اقامه نماز توجه چندانی نمی شد که به مرور زمان  این نیاز ها دراجلاس های نماز مطرح و برطرف شد و الان وصعیت عادی شده است . 
     بلادیان ادامه داد : هرمشکل و کمبودی  درزمینه اقامه نماز بوده  بحمدالله دراین اجلاس ها مطرح و مرتفع شده است .
  وی افزود: مقام معظم رهبری  عنایت خاصی به اجلاس ها ی نماز دارند و روی کیفی سازی آنها تاکید خاص دارند .
  بلادیان ادامه داد : دراجلاس امسال نماز درخوزستان ازهمه استانها می آیند  که غالب آنها روحانی هستند . شرکت کنندگان برای ترویج نماز  پیام ودرس خواهند گرفت .
 بلادیان ادامه داد : به لطف خدا  درخوزستان  ابتکاراتی مشاهده کردم که دراستانهای دیگر نبوده است و آن این است که با ابتکار استاندارخوزستان درهمه شهرستانها همایش نماز برگزارشد . دردزفول حدود 400 نفر ازکسانی که درمساجد شهرو روستا  موذن بودند و نیز روحانیون تجلیل شد ند  که خیلی دلگرم کننده بود .  
  وی ادامه داد : درواقع همه کسانی که درکار نماز فعال هستند  مورد تجلیل قرارگرفتند .  همچنین گروه هایی دراستان تشکیل و به همه مناطق  استان سرکشی کردند و وضعیت نمازخانه های بین راهی استان که مشکل داشتند بازدید ,  تذکر لازم برای اصلاح دادند که دردست اقدام است .
  رییس ستاد اقامه نماز استان خوزستان افزود: دراین دو سه ماه اخیر 4 باب مسجد به برکت این اجلاس  درشهرستانهای خوزستان کلنگ زنی و درحال ساخت است . اگر این اجلاس نبود  این توفیق را نداشتیم که درخواست کار شود .
     بلادیان به نمایشگاه عطر حضور اهواز اشاره کرد و گفت : این  نمایشگاه که به لطف خدا و به همت دوستان , بخوبی برگزارشد ه خیلی  دیدنی است. انتظار از حضرتعالی ( آیت الله شفیعی )  هست که  از نمایشگاه بازدید بفرمایید . 
  وی تعداد شرکت کنندگان دربیست وسومین اجلاس سراسری نماز درخوزستان را حدود یکهزارو400 نفر برآورد کرد و گفت :  غالب مدعوین از استان های دیگر , ائمه جمعه و نمایندگان ولی فقیه دراستانها هستند که ازمحضر شما نیز کسب فیض خواهیم کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار