شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۵
گام های بلند شرکت تلفن همراه گویا اروند در تولید گوشی های موبایل جی ال ایکس
شرکت تلفن همراه گویا اروند نیز از جمله شرکت هایی ست که در عرصه تولید گوشی های موبایل با تکیه بر توان داخلی ، خوش درخشیده و در مدت زمان فعالیت خود توانسته سهمی قابل توجه ای از بازار فروش موبایل را از آن خود نماید

شوشان: شاید خوزستانی ها نیز با شنیدن اینکه " گوشی موبایل " در این استان تولید می شود متعجب شوند اما در همین استان و در گوشه ای از شهر محروم خرمشهر ، عده ای دور هم جمع شده اند و با تکیه بر همت ایرانی و شعار " ما می توانیم " برای تولید گوشی های موبایل ، طرحی نو در انداخته اند و توانسته اند ضمن ایجاد اشتغال در منطقه و به کارگیری جوانان خلاق و مبتکر بومی ، قدم هایی استوار برای خودکفایی در این عرصه بردارند که البته گاه گاهی در این مسیر به جای آنکه نمایندگان مجلس و دولتمردان ، یاری گر تولیدکنندگان داخلی باشند با تصویب برخی قوانین و عدم حمایت ، چالش هایی را ایجاد می کنند. با این وجود ، تولیدکنندگان داخلی بی وقفه و با وجود تمام بی مهری ها ، قدم در این عرصه گذاشته اند و برای تجلی اراده ملی ذره ای نیز پا پس نکشیده اند.


شرکت تلفن همراه گویا اروند نیز از جمله شرکت هایی ست که در عرصه تولید گوشی های موبایل با تکیه بر توان داخلی ، خوش درخشیده و در مدت زمان فعالیت خود توانسته سهمی قابل توجه ای از بازار فروش موبایل را از آن خود نماید و حتا پا را فراتر گذاشته و در عرصه صادرات نیز پیش قدم شده و در آینده ای نه چندان دور ، جای خود را در بازارهای فروش کشورهایی همچون عراق ، یمن و ... باز خواهد کرد ؛ تمام این موارد میسر نشده و نمی شود مگر اینکه همتی مضاعف در این مسیر باشد ؛ همتی که از از مونتاژ گوشی فاصله زیادی گرفته و به سمت تولید دخلی گرایش پیدا کرده است و تا خود از نزدیک نبینی و سالن های تولید و کار بی وقفه کارکنان و مهندسان شرکت را مشاهده نکنی به چنین اراده ای پی نخواهی برد.


در این بین فرصتی دست داد تا به همراه خبرنگاران ، بازدیدی از شرکت ارتباط همراه گویا اروند و روند تولید گوشی های جی ال ایکس داشته باشیم.

بارزترین نکته اما ایمان آوری اصحاب رسانه به تولید بخش اعظم قطعات موبایل توسط مهندسین و کارشناسان این شرکت بود که تعجب و تحسین خبرنگاران را به دنبال داشت. همین موضوع باعث شد تا به این باور برسیم که صنعت کشور در عرصه های مختلف از جمله تولید گوشی موبایل ملی ، یک حلقه مفقوده دارد و آن خودباوری از جانب مردم و مسئولین است. خودباوری از اینکه گوشی های تولید داخل نیز همان کیفیت و کارکرد گوشی های موبایل با برندهای معروف را دارد و همچنین خودباوری از این بابت که مسئولین ارشد کشور به این نتیجه برسند که حمایت از تولید داخلی منجر به کاهش بیکاری و تقویت روحیه ملی خواهد شد.


سعیدی مدیرعامل جوان و پرتلاش شرکت تلفن همراه گویا اروند در این بازدید و نشست خبری ، بارها تاکید کرد که گوشی های های جی ال ایکس به معنای واقعی به لحاظ کیفی تفاوت چندانی با گوشی های برندهای معروف ندارند و صرفا توجه به برند موجب گرایش مردم به خرید این نوع گوشی ها شده است. تولید گوشی های هوشمند جی ال ایکس همچون اسپایدر با قیمت هایی به مراتب کمتر از گوشی های مشابه برندهای معروف ، رفته رفته جایگاه خود را در بازار فروش ایران باز کرده و در حال حاضر نیز به گفته مدیرعامل شرکت از سال آینده برنامه ریزی کرده با روندی که در حال طی شدن است این نوع گوشی ها و محصولات جی ال ایکس جایگاه سوم را در فروش در کشور پیدا خواهد کرد.


در ابتدای بازدید خبرنگاران از کارخانه که با همراهی مهندس جواد سعیدی قائم مقام مدیر عامل همراه بود، اصحاب رسانه در قالب دو گروه جداگانه و با توضیحات مسئولان و مهندسان مربوطه، بخش های مختلف شرکت را مشاهده کرده و با روند تولید گوشی های تلفن همراه و تبلت آشنا شدند.

افزایش تولید و اشتغالزایی

در پایان این بازدید نیز خبرنگاران به پای سخنان مدیرعامل شرکت ارتباط همراه گویا اروند نشستند. در این نشست خبری ، مدیرعامل شرکت ارتباط همراه گویا اروند (GLX) گفت: درصدد هستیم اشتغالزایی و تولید شرکت را به سه برابر افزایش دهیم.


1200 نفر اشتغالزایی به صورت مستقیم

حمید سعیدی اظهارکرد: این شرکت فعالیت خود را از سال ٨۶ با سرمایه‌گذاری ارزی یک میلیون دلار و سرمایه‌گذاری ریالی سه میلیارد تومان آغاز کرد و هم‌اکنون این حجم سرمایه به ٢٠ میلیارد تومان رسیده است. وی افزود: این شرکت در آغاز فعالیت دارای یک سالن و ۵٠ نیروی کار بود که با گذشت زمان تعداد سالن‌ها و پرسنل خود را افزایش داد، به طوری که در حال حاضر بیش از ٧ سالن در اختیار دارد. میزان اشتغالزایی این شرکت نیز تا سال‌گذشته ١٢٠٠ نفر به صورت مستقیم بود که این میزان امسال به دلیل برخی مشکلات موجود در روند تولید، کمتر شده است.


میزان تولید متناسب با تقاضای بازار

در ادامه ، مهندس حمید سعیدی بیان‌کرد: میزان تولید شرکت با توجه به نیاز بازار تعیین می‌شود و نیاز بازار هر میزان باشد، به همان اندازه برنامه‌ریزی جهت تولید و ظرفیت تولیدی انجام می‌شود. محصولات شرکت جی ال ایکس اگرچه نسبت به گوشی‌های خارجی مشابه خود قیمت پایین‌تری دارند اما از نظر امکانات و دانش فنی هیچ تفاوتی با گوشی‌های خارجی مشابه خود ندارد.

مظلومیت تولیدکنندگان داخلی

مدیرعامل شرکت جی ال ایکس اظهارکرد: دولت همواره از صنعتگران حمایت می‌کند اما صنعت تولید گوشی همراه در کشور مظلوم واقع شده است. اگر خودباوری را در خود بالا ببریم قطعا دولت نیز از ما حمایت خواهد کرد. در هر صورت انتظار حمایت از دولت را داریم و این‌که ما را باور و حمایت‌های خود را بیشتر کند.


گام های شرکت برای صادرات گوشی های جی ال ایکس

مدیرعامل شرکت جی ال ایکس با تاکید بر لزوم صادرات عنوان‌کرد: صادرات موبایل‌های GLX به کشورهای عراق و یمن آغاز شده است و درصدد هستیم این محصولات را به کشور ایرلند هم صادر کنیم که این صادرات از سال ٢٠١۵ آغاز خواهد شد و علاوه بر این در حال رایزنی برای صادرات به سایر کشورها نیز هستیم. هدف ما از صادرات سودآوری نیست بلکه هدف این است که بگوییم برند ایرانی هستیم و یک محصول ایرانی در خارج کشور به فروش رسیده است.

انتقال دانش فنی شرکت‌های خارجی

سعیدی گفت: در حال حاضر شرکت ما فقط برند جی ال ایکس را تولید می‌کند اما درصدد هستیم که با انتقال دانش فنی شرکت‌های خارجی و سایر برندها، بتوانیم سایر برندهای گوشی را نیز تولید کنیم. در این راستا با شرکت تولیدکننده چینی به نام Gfive‏ قرارداد همکاری و انتقال دانش فنی منعقد شده است تا علاوه بر تولید گوشی‌های GLX، گوشی Gfive‏ نیز در داخل شرکت تولید کنیم.

سهم پایین بازار ایران از گوشی های تولید داخل

مدیرعامل شرکت جی ال ایکس افزود: سالانه حدود ١٠ میلیون گوشی همراه در کشور فروخته می‌شود که تعداد ۸۰۰ هزار تا ۸۶۰ هزار دستگاه آن مربوط به گوشی‌های هوشمند است. متاسفانه سهم تولید داخل از فروش این میزان گوشی کمتر از ١٠ درصد است و چرا باید سهم تولیدکننده داخلی ١٠ درصد باشد؛ مردم تولید و محصولات داخل را باور ندارند در حالی که باید درصد و سهم فروش گوشی‌های تولید داخل بیشتر شود.

هدف ما رضایت مردم است

مدیرعامل شرکت ارتباط همراه گویا اروند بیان‌کرد: بحث کیفیت و توجه به آن برای ما اهمیت بسیاری دارد و باید در این زمینه بیشتر کار کنیم. هدف ما رضایت مردم است. جلب رضایت مشتری به مثابه یک پله ترقی برای ما محسوب می شود و اگر مردم ما را باور کنند قطعا بهتر می‌توانیم فعالیت و تولید داشته باشیم. وی اظهارکرد: هدف ما از تولید و فروش این نیست که محصول خود را در داخل کشور به فروش برسانیم، بلکه هدف ما هدفی جهانی بوده است. ما در صنعت گوشی‌های هوشمند با دریایی از شرکت‌های غول‌پیکر باید رقابت کنیم، در حالی این شرکت‌ها از نظر مالی و دریافت تسهیلات با ما متفاوت هستند و در این زمینه‌ها مشکلی ندارند.

در حال حاضر شرکت ضررده نیست

مدیرعامل شرکت ارتباط همراه گویا اروند درباره دلایل ایجاد این شرکت و انجام سرمایه‌گذاری در خرمشهر، خاطرنشان‌کرد: اگر چه واژه محروم بر خرمشهر گذاشته شده است اما این شهر برکت خاص، رزق و روزی و نیروهای با استعداد و تحصیل‌کرده‌ای دارد.وی اظهارکرد: در حال حاضر شرکت ضررده نیست اما سوددهی بالای هم نیز ندارد. معتقدیم باید محصول خوبی را به مردم ارایه و خودمان را به مردم نشان دهیم و آن‌ها نیز ما را باور کنند. سعیدی تصریح‌کرد: ما نمی‌خواهیم جای برندی مثلا آیفون را بگیریم بلکه هدف ما این است که تعداد فروش ما از آیفون یا سایر برندها بیشتر شود زیرا معتقدیم تمام برندهای موجود جایگاه خاص خود را دارند.

اخذ گواهینامه تایید نمونه بیش از ۵٠ مدل گوشی

مدیرعامل شرکت GLX در پایان اخذ گواهینامه تایید نمونه بیش از ۵٠ مدل گوشی شرکت از سازمان تنظیم مقررات رادیویی، پایین بودن میزان سار (ارتعاشات و مضرات گوشی برای انسان) در گوشی‌های شرکت نسبت به چند برند مطرح دنیا، ارایه پیشنهاد همکاری و انتقال دانش فنی به ١٠ شرکت برتر دنیا در صنعت تولید گوشی همراه و گسترش شبکه خدمات پس از فروش در سراسر کشور را برخی از موفقیت‌های این شرکت برشمرد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار