اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۳۲۷
تعداد نظرات: ۲۰ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۸
تابوی زیر گذر در اهواز شکست؛
همانگونه كه فرامند هاشمي زاده كه از آن به عنوان موفق ترين شهردار اهواز ياد مي شد با ساخت پروژه هاي مناسب، نام خود را در تاريخ شهر اهواز جاودانه كرد .شهردار فعلي اهواز نيز موفق شد با تكميل اولين زيرگذر تاريخ شهر اهواز نام خود را در اين شهر جاودانه كند.
  افتتاح اولين زيرگذر تاريخ شهر اهواز كه هميشه وجود اين نوع تقاطع هاي غيرهمسطح در اين شهر احساس مي شد سرانجام  با نام سيد خلف موسوي شهردار فعلي شهر اهواز سند خورد.

همانگونه كه فرامند هاشمي زاده كه از آن به عنوان موفق ترين شهردار اهواز ياد مي شد با ساخت پروژه هاي مناسب، نام خود را در تاريخ شهر اهواز جاودانه كرد و هر كس نام ميدان پنج نخل اهواز را به زبان بياورد ياد هاشمي زاده مي افتد، شهردار فعلي اهواز نيز موفق شد با تكميل اولين زيرگذر تاريخ شهر اهواز نام خود را در اين شهر جاودانه كند.

اين زيرگذر كه با نام خليج فارس نامگذاري شده عصر امروز و به مناسبت ميلاد پيامبر و طبق وعده اي كه از قبل شهرداري اهواز داده بود با حضور مسئولان شهري و استاني به بهره بردراي رسيد تا ترافيك كشنده يك نقطه از شهر پرترافيك اهواز رفع شود.

ازدحام و تراکم خودروها در میدان دروازه به یکی از مشکلات دیرینه منطقه تبدیل شده بوداستقرار ایستگاه قطار شهری در میدان مزبور نیز به معنای لزوم تسریع در حل مشکلات ترافیکی می بود و باید با نگاهی به چشم انداز آینده این منطقه در این خصوص تصمیم گرفته می شد.

چرا که منطقه دروازه به لحاظ قرارگیری در مفصل یکی از اصلی ترین رینگ های مواصلاتی در شهر اهواز همواره دچارمشکل تراکم وسایط نقلیه و نتیجتا ترافیکی سرسام آور در روزهای عادی و عذاب آور در فصول گرم سال می شد و شهرداری اهوار مطابق برنامه های بلندمدت خود تا سال 95 فرصت داشت این گره را بگشاید و این بار در تلاشی کم نظیر شاهد بهره برداری از این پروژه، ماه ها پیش از مهلت زمانی تعیین شده هستیم.

زیرگذری که به جهت استقرار در منطقه محروم هفت شهر اهواز نقش بایسته ای در رفع محرومیت و امیدبخشی در شهروندان ساکن این مناطق ایفا خواهد کرد.

محدوده قرار گیری زیرگذر خلیح فارس در میدان دروازه و در مجاورت مناطقی چون حصیرآباد، چهارصد دستگاه، عامری و سخیریه است. طول این زیرگذر با احتساب 150 متر تونل و 180 متر رمپ به 330 متر می رسد.

عرض زیرگذر خلیج فارس بیش از هشت متر، حجم خاکبرداری 10 هزار متر مکعب، تعداد شمع هاي به کار رفته 515 با عمق 12متر و طول شمع ریزی 6180 است كه در دو طرف این زیرگذر چهار دیوار بتنی به طول 3000 متر و ارتفاع مفید 4.5 متر تا 6.5 متر ایجاد شده است.

حجم بتن ریزی در پروژه زیرگذر خلیج فارس بالغ بر شش هزار مترمکعب بوده واعتباری که برای این پروژه هزینه شده است 65 میلیارد ریال محاسبه شده است و 35 هزار متر مربع نیز آسفالت پیش بینی شده است.

زیرگذر خلیج فارس باعث خواهد شد از میدان شهید بندر تا تقاطع شهید رستگاری شاهد هیچ گونه گره ترافیکی نباشیم و مسیر اتوبان پاسداران - بهبهانی به طول سه کیلومتر عملکرد بزرگراهی پیدا خواهد کرد و پیش بینی می شود زیرگذر خلیج فارس ظرفیت تردد 3000 خودرو در باند شمالی و جنوبی را داشته باشد.

بلوار آیت الله بهبهانی اهواز دو طبقه می شود

سید خلف موسوی در آئین افتتاح زیرگذر خلیج فارس که شامگاه چهارشنبه در محل پروژه برگزار شد، اظهار کرد: خلیج فارس پاره تن ایران، نماد وحدت در کشور و سمبل اتحاد در منطقه به شمار مي رود و نامگذاری این زیرگذر به خلیج فارس بسیار مبارک و میمون است.

وی با بیان اینکه تجربه نشان داده که مردم اهواز منتظر اقدامات عمرانی شهرداری و شورای شهر هستند، ادامه داد: اگر در سطح شهر کاری انجام می شود به نام مردم اهواز است و با پول مردم کارها انجام می شود ولي مهم استفاده مناسب از وقت و امکانات است.

كارهاي عمراني با صرفه جويي در شهرداري

شهردار اهواز بيان کرد: برای انجام کارهای عمرانی و خدماتی در کلانشهر اهواز حتی یک ریال از هیچ ارگان و دستگاهی کمک نگرفته ایم. شورا و مجموعه شهرداری با با صرفه جویی، توانمندی و کار به موقع این پروژه ها را به سرانجام رسانده اند.

وی در رابطه با زیرگذر خلیج فارس گفت: این زیر گذر در دو سال گذشته آغاز شد و زمانی که شورای چهارم سر کار آمد تنها 10 درصد آن انجام شده بود که بعد از آن با تلاش و پیگیری این زیرگذز به پایان رسید.

موسوی با بیان اینکه عملیات تعریض پل سوم (شهید دقایقی) در دهه فجر سال جاری به بهره برداری خواهد رسید، تصریح کرد: روگذر جوادالائمه با 20 میلیارد تومان اعتبار نیز در حال انجام است که یکی دیگر از گره های ترافیکی شهر را باز خواهد کرد.

وی از آغاز عملیات تقاطع غیر هم سطح چهارشیر تا پایان امسال خبر داد و بیان کرد: این تقاطع با 70 میلیارد تومان اعتبار انجام خواهد شد و به یکی از بزرگترین پروژه های عمرانی و زیباترین نماد برای کلانشهر اهواز تبدیل می شود.

شهردار اهواز تصريح کرد: بعد از میدان بار قدیم،3.5 کیلومتر از اتوبان آیت الله بهبهانی به صورت دو طبقه ساخته خواهد شد که از پروژه های قابل افتخار در دوره شورای چهارم خواهد بود.

وی به جلسه پرسش و پاسخ از شهردار در شورای شهر اهواز اشاره کرد و افزود: در آن جلسه از من سئوال شد که این پروژه های عمرانی ممکن است باعث غفلت از حاشیه ها و مناطق محروم شود اما باید گفت که ما مصصم هستیم که حتی یک ریال از پروژه ها و اعتبارات مناطق محروم کم نکنیم.

چهره اهواز دگرگون مي شود

موسوی ادامه داد: با بانک شهر توافقاتی داشته ایم که بعد از طی ترتیبات قانونی چهره شهر اهواز به طور اساسی تغییر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه شروع پروژه های بزرگ ریسک است که مردم متحمل رنج ها و زحمت های آن می شوند، عنوان کرد: ما وظیفه داریم کارهایی را که انجام می دهیم به اطلاع مردم برسانیم.

شهردار اهواز اظهار کرد: ما همه مصصم هستیم بدون حاشیه در خدمت مردم اهواز باشیم و عده ای که حاشیه سازی می کنند متوجه خواهند شد کار به جایی نمی برند و نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر حافظ اموال و منافع آنها هستند زیرا این هزینه هایی که در شهر می شود از اموال شهرداری نیست بلکه حق الناس است.

سال آینده ورودی های زیبایی در اهواز خواهید دید

حجت الاسلام قربانعلی سعادت نیا اظهار کرد: خوزستان و کلانشهر اهواز به دلیل اینکه سال ها با جنگ تحمیلی درگیر بود بسیار عقب مانده است و مشکلات بسیاری در این شهر وجود دارد که باید با اتحاد و در کنار هم مشکلات را از سر راه برداریم.

وی ادامه داد: در دوره های گذشته شورا 9 نفر بود اما در حال حاضر شورای چهارم از 21 نفر تشکیل شده که همگی آنها انسان هایی با تحصیلات بالا هستند بنابراین این دوره شورا از پتانسیل بالایی برخوردار است.

رئیس شورای شهر اهواز بيان کرد: امروز اگر می بینیم پروژه ها یکی پس از دیگری رنگ و روی کلانشهر اهواز را عوض می کند به واسطه تلاش و برنامه هایی است که در شورای شهر برنامه ریزی و پایه گذاری می شود.

وی عنوان کرد: امسال که بودجه 94 شهرداری اهواز به شورای هر تقدیم می شود با دقت بیشتری بررسی و نواقص بودجه 93 برطرف خواهد شد در این بودجه سعی خواهیم کرد نیازهای شهر را ببنیم و براساس آن برنامه ریزی کنیم.

سعادت نیا با بیان اینکه شورای شهر اهواز در جریان همه مشکلات مردم است، تصریح کرد: سال آینده ورودی های زیبایی در اهواز خواهید دید و گرد محرومیت از مناطق حاشیه ای و محروم اهواز زدوده می شود.

وی در پایان اظهار کرد: برخی زمانی که کاری در شهر انجام می شود می گویند هدف سیاسی پشت آن است و وقتی کاری نمی کنیم آن را نشان از ضعف می دانند باید به آن ها گفت که شورای شهر اهواز با همدلی و خیلی محکم پشت سر شهردار است و از وی حمایت می کند.

زیرگذر خلیج فارس 6.3 میلیارد تومان ساخته شد

جمشید سلحشور ، اظهار کرد: پروژه زیرگذر خلیج فارس به منظور سهولت در عبور و مرور شهری و عدم ایجاد تقاطع عبوری بعد از بلوار آیت الله بهبهانی به صورت دوربرگردان در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه طراحی و اجرای این پروژه توسط نیروهای متخصص و توانمند خوزستان انجام شد ادامه داد:پیمانکار این پروژه سازمان عمران ساحل کارون بود که طول زیر گذر با احتساب رمپ ها 333 متر است.

سلحشور هزینه زیر گذز خلیج فارس را 6 میلیارد و 300 میلیون تومان بیان کرد و گفت: این زیرگذر برطرف کننده پنج هزار و 800 تداخل وسیله نقلیه در ساعت است.

مدیر کل امور شهری استانداری خوزستان نيز در اين نشست اظهار کرد: امیدوارم هفته وحدت تجلی گر وحدت در همه امور کلانشهر اهواز باشد زیرا پروژه های بزرگ در شهر انجام نمی شود مگر اینکه همدلی، وحدت و هماهنگی بین مسئولان و دستگاه ها برقرار شود.

پیمان کاظمی نژاد با ادامه داد: در این میان شهرداری به عنوان دستگاه مادر عمل می کند و پشت سر آن دستگاه های دیگر درگیر هستند و حرکت می کنند.

مدیر کل امور شهری استانداری خوزستان بيان کرد: در هنگام تصمیم گیری برای یک پروژه جلسات متعددی برای به هدف رسیدن آن از فاز صفر تا طراحی و اجرا در استانداری خوزستان تشکیل می شود تا مشکلات و معضلات سر راه برطرف شود.

وی با تاکید بر اینکه هدف از اجرای پروژه های عمرانی در سطح شهر خدمت به مردم است عنوان کرد: این پروژه های بزرگ که شاهد افتتاح آن ها هستیم آسایش مردم را به دنبال خواهد داشت.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
انتشار یافته: ۲۰
comment
comment
سید صالح موسوی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
comment
2
8
comment شوشان ،شما خیلی ناعادلانه تعریف و تمجید میکنید، با این گزارشهایتان باید به درگاه خداوند توبه بکنید،
این پروژه ماندگار به تلاش آقای کتانباف و آقای فرامرز بوده است،
اینکارهای تبلیغاتی شما رنگ وبوی خیانت به مردم وشهر را دارد.
خداوند از سر تقصیراتتان نگذرد
پاسخ ها
comment
خیرخواه
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
comment
comment من تا الان درک نکردم اینایی که هر وقت یه خبری ار شهردارو شهرداری، چه مثبت وچه منفی گذاشته میشه، پشت سر هم به ناحق نظرات منفی میزارن ودم از خداو اخلاقو مردم میزنن در حالیکه رفتارشان گویای خلاف این امر است..
بهتره اول خودشونو اصلاح کنن واگه احیانا مشکلات شخصی با شخص شهردار دارن بین خودشون حل کنن و با حرفای بی اساسو از روی تعصب کورکورانه مردم رو نسبت به شهرداری و کارهای کم سابقه ای که داره با مدیریت موفق شهردار محترم انجام میشه بدبین نکنن.. مردم اهواز حق دارن آرامشو تجربه کنن وبه گفته ی خوده شهردار(نقل به مضمون) هر چقدر برای مردم کار انجام بدیم باز نمیتونیم حقشون رو ادا کنیم..
امیدوارم کسانی که نظر میدن خودشون جانب انصاف رو رعایت کنن و به خودشون وبقیه ظلم نکنن..
خدا همیشه ناظر اعمال بندگانش هست..
comment
خوزستانی
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
comment
comment آقای سید صالح موسوی عزیز کاش قبل از اینکه به خودتون زحمت میدادین و نظر میذاشتین خبر بالا رو خوب میخوندین! حرفای شما نشون میده اصلا متن بالا رو نخونده نظر گذاشتی!! خوده شهردار تو حرفاش گفته که پروژه 2سال پیش شروع شده ولی با 10درصد پیشرفت! و قابل توجه شما از شروع کار شهردار جدید 1سال و2ماه بیشتر نمیگذرد!!! از خدا بترس برادر.. خدا اگه اینجا میخواد از تقصیرات کسی نگذره فکر کنم باید اول از تقصیرات شما نگذره نه شوشان.. انصاف هم خوب چیزیه..
comment
داودی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
comment
8
4
comment درود برمردی که سالها ست. اهواز متظرش بود حالا دیگر به شهرداران تهران. ثابت کردیم که ما هم مردانی کاردان ومردمی داریم که تمام سعی اشان پیشرفت اهواز ومردمانش است زنده باد سید خلف موسوی
comment
اهوازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
comment
2
4
comment جناب شهردار در خصوص هزینه پروژه کشتارگاه صنعتی نیز شفاف سازی کنند؟
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
comment
3
3
comment درود بر نماینده آتی مردم اهواز در مجلس آقای سیدخلف موسوی
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
comment
1
2
comment آقای سید صالح موسوی خط راه آهن هم همیشه در حال توسعه است باید از رضا شاه ملعون هم قدردانی کرد این پروژه ها از شورای دوم طراحی شده مهم اجراست که شد
comment
میلاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
comment
3
4
comment درود به شهردار. تلاشگر. اهواز جناب سیدخلف موسوی
comment
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
comment
3
4
comment بت شکنی سیدخلف.
comment
نا شناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
comment
4
4
comment مي خواستم به شهردار بگم زماني كه شما اومدي سركار أين پروژه بالآي ٥٠ درصد پيشرفت داشته و أين كه شما حتي يك بار هم به أين پروژه سر نزديد و هيچ اعتباري بهش نداديد و زمان آقاي كتانباف تأمين اعتبار شده بود. بعد آقاي شهردار پروژه اي كه قرار بوده تيرماه افتتاح بشود چرا با رفتن آقاي كتانباف و فرامرزي كه مدير عامل وقت عمران كارون بودن زمان افتتاحش به الان موكول شد و به ناحق إعلام مي كنيد كه زمان ورود من و شوراي محترم ١٠ درصد پيشرفت داشته.
comment
حقگو
|
United Arab Emirates
|
۲۲:۳۵ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
comment
2
3
comment از حضور مسولین عالی رتبه!!!!! معلوم شد چقدر این زیر گذر مهمه خدا میداند ...
comment
اهوازی
|
United States
|
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
comment
3
6
comment جناب شهردار تبلیغات رو خیلی زود شروع کردن. شوشان چند می گیرید تبلیغ می کنید؟
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
comment
2
3
comment دوستان با غرض ورزي قبلي سعي در تخريب ميزنند و ميخواهند پروژه هايي كه افتتاح ميشه رو كم اهميت جلوه دهند ولي خود ميدانند كه موفق نميشوند.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
comment
2
3
comment دوستان با غرض ورزي قبلي سعي در تخريب ميزنند و ميخواهند پروژه هايي كه افتتاح ميشه رو كم اهميت جلوه دهند ولي خود ميدانند كه موفق نميشوند.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
comment
1
3
comment دوستان با غرض ورزي قبلي سعي در تخريب ميزنند و ميخواهند پروژه هايي كه افتتاح ميشه رو كم اهميت جلوه دهند ولي خود ميدانند كه موفق نميشوند.
comment
همشهري
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
comment
1
3
comment با سلام
جناب آقاي شهردار شما كه دم از زيبا سازي منطقه مي زنيد كمي به مناطق حاشيه اهواز توجه كنيد كه بوي تعفن همه جاي آن مناطق را فرا گرفته است .
comment
صالحی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۹
comment
2
4
comment واقعا افتتاح یه پیچ این همه تعریف و تمجید داره؟؟
البته این خبر از خبرگزاری مهر برداشته شده .
اینکه اینقدر بزرگ نمایی کنیم در اخبار و بزرگنمایی در پروژه ها درست نیست.مهم نیست کی شروع کرده کی تموم کرده. چه اهمیتی داره ؟ بلاخره هر کی امده با عنوانی امده و باید کار می کرده که در ازای کارش حقوق هم گرفته.
یه افتتاحیه و او همه آدم و کلی شلوغ پلوغی برا یه پیچ فقط!!! آخه اهواز چی داره؟؟ تو چه وضعیتی هست؟؟ این وضعیت شایسته مردمی هست که زیرپاشون نفت موج می زنه؟؟؟!!!
به جای این همه تبلیغ و تمجید و بزرگنمایی مدیران بهتره کار کنند . اون از وضع مترو، اون از وضع پارک بانوان، اون از وضع پل های عابر پیاده اون از وضع خیابونها، پروژه نادری که به بدترین شکل افتتاح شد اون از وضع حاشیه شهر، ووووو از چی باید گفت؟!!
comment
پوریا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
comment
1
4
comment سیدخلف موسوی. مرد عمران
comment
مهربان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
comment
2
3
comment باتشکر ازشهردارمحترم وزحمت کش کلانشهراهواز انشالله شاهد افتتاح پروژهای بعدی باشیم وچشم حسودان کور.....
comment
سیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
comment
1
3
comment سیدخلف موسوی. فاتح و مجری پروژه های بزرگ در اهواز
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار