شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۵
رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز:
در سال گذشته حدود 300 هزار نفر توریست سلامت داشته ایم که 950 نفر از این عده به خوزستان مراجعه کرده اند؛
رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: در سال گذشته حدود 300 هزار نفر توریست سلامت در کشور داشته ایم که 950 نفر از این عده به استان خوزستان مراجعه کرده اند.

اسماعیل ایدنی در گفت و گو با خبرنگار خوزنیوز اظهارداشت: بحث توریسم سلامت، گردش مالی بسیار بالایی در سطح جهانی دارد و در سال گذشته نیز در حدود 500 هزار توریست درمانی به کشورمان مراجعه نموده اند.

وی افزود: با اتفاقات اخیری که درزمینه مسائل امنیتی در کشور عراق به وجود آمده، حضور بسیاری از رقبا از جمله کشورهای سنگاپور، ترکیه و هندوستان در بحث توریسم سلامت در عراق کمرنگ شده و مزایایی را برای ما ایجاد کرده است. از این رو به ویژه در استان خوزستان فرصت خوبی داریم که می توانیم برروی آن سرمایه گذاری کنیم.

دکتر ایدنی یادآورشد: استان خوزستان علاوه بر داشتن اشتراکات دینی، فرهنگی و زبانی با مردم عراق، از لحاظ اقلیمی و جغرافیایی و حتی در زمینه نوع بیماری های موجود نیز به این کشور شبیه است و درحال حاضر زیرساخت های بهداشت و درمان خوزستان می تواند پذیرای بیماران منطقه جنوب عراق باشد.

وی ادامه داد: مزیت دیگر خوزستان، وجود امکانات دسترسی آسان تر برای مردم عراق است؛ خوزستان نزدیکترین فاصله را با استان بصره عراق داراست و این نزدیکی و وجود انواع راه های مستقیم جاده ای، ریلی، هوایی و دریایی، موجب کاهش هزینه رفت و آمد بیماران می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز به اشتراکات زبانی مردم خوزستان و عراق اشاره کرد و گفت: این موضوع نیز در روند درمانی بیماران عراقی سهولت ایجاد می کند.

ایدنی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر استان ما علاوه بر اماکن مذهبی، دارای جاذبه های تاریخی و طبیعی نیز هست که این موضوع توامان شدن بحث توریسم سلامت را با گردشگری فراهم می کند.

وی عنوان کرد: ما به عنوان حوزه سلامت و بهداشت و درمان نگاهمان بیشتر کمک به جذب سرمایه گذاری است تا آن که بخواهیم تصدی گری کنیم. بیمارستان های دولتی نیز باید تلاش کنند خدمات خود را طوری ارتقا دهند که از استانداردهای لازم برای اعتباربخشی برخوردار و وارد رقابت شوند؛ زیرا توسعه توریسم درمانی مسئله کل استان است، نه تنها بخش دولتی استان.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: بخش دولتی و دانشگاه علوم پزشکی قصد رقابت را در این زمینه ندارد و تنها می خواهد به منظور ایجاد زیرساخت ها، بسترسازی و نظارت کند تا خدمات پزشکی به نحو مطلوبی در اخیار بیماران قرارگیرد، زیرا استان خوزستان از نظر وجود نیروهای تخصصصی و فوق تخصصی پزشکی توانایی بالایی دارد.

ایدنی تاکیدکرد: اگر بخش دولتی نظارت کافی نداشته باشد و ساماندهی انجام نشود، بعدها ممکن است افراد دلال و سوجو وارد این بازار شوند و خوشنامی جامعه پزشکان استان را خدشه دار کنند.

وی هم چنین گفت: طبق آماری که وجوددارد در سال گذشته حدود 300 هزار نفر توریست سلامت داشته ایم که 950 نفر از این عده به استان خوزستان مراجعه کرده اند؛ اما من گمان می کنم این آمار کمتر از واقعیت است زیرا بخشی از بیماران عراقی به منظور دریافت خدمات ارزانتر، خود را خوزستانی معرفی کرده ا ند که هم اکنون با وجود سامانه ثبت بیمار، این مشکل دیگر وجود ندارد.

منبع:خوزنیوز
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار