شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۳۳۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۸
به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آبفا اهواز، کارشناسان شرکت آبفا اهواز موفق به ساخت دستگاه پلمپ انشعاب گردیدند که این امر با استقبال گسترده شرکت های مختلف آب و فاضلاب در سراسر کشور همراه بود. 
اختراع یادشده ضمن ارائه در دومین جشنواره توانمندی های بهره برداری و نگهداری صنعت آب و فاضلاب کشور مورد بازدید مهندس جانباز مدیرعامل و مدیران ارشد شرکت آب و فاضلاب کشور از جمله دکتر تشیعی معاون بهره برداری آبفا قرار گرفت.
مدیر عامل آبفا کشور ضمن بازدید از غرفه آبفا اهواز، اختراع دستگاه پلمپ انشعابات را از ضروریات شرکت های آبفا بر شمرد و بر لزوم اجرای این طرح تاکید نمود.
تیم تحقیقاتی انجام این اختراع: آبشیت ،پیامی ،بهرام کیا و رستمی تحقیقات در این زمینه را از سال 91 آغاز کرده و موفق به طراحی و ساخت دستگاه مذکور شدند. 
بهرام کیا عضو تیم تحقیقاتی درباره این طرح اظهار داشت : کاهش آب بدون درآمد از اولویت های اصلی شرکت آب و فاضلاب بوده و تحقیقات در این زمینه با توجه به کمبود منابع آبی کشور امری لازم و ضروری است. 
وی در ادامه افزود: ساخت این دستگاه می تواند از بسیاری هزینه های مربوط به انشعابات غیر مجاز جلوگیری کرده و در صورت ایجاد شکستگی در خطوط لوله، شرکت را به سرعت از مکان و زمان حادثه مطلع سازد.
پیامی عضو دیگر تیم تحقیقاتی در رابطه با نحوه عملکرد دستگاه گفت: دستگاه پلمپ انشعابات شامل یک کیت الکترونیکی است که به محض آسیب خطوط لوله قبل از کنتور از طریق پیام کوتاه کد مشترک را به همراه تاریخ و زمان وقوع حادثه برای شرکت ارسال می نماید. 
وی تصریح کرد: امکان ارتباط این دستگاه با سیستم GIS جهت رؤیت بر روی نقشه جغرافیایی شهر اهواز و مشخص نمودن محل آسیب دیدگی وجود دارد. 
رستمی دیگر عضو تیم تحقیقاتی همچنین به قابلیت ها و عملکردهای جانبی دستگاه اشاره و اظهار داشت دستگاه می تواند برای پلمپ انواع تجهیزات نیز مورد استفاده قرار گیرد و همچنین این امکان برای دستگاه وجود دارد در مواقعی که نیاز است، در هنگام حادثه به تجهیزات دیگر مانند شیرهای برقی فرمان دهد.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۸
comment
1
1
comment بهتر به فکر لایروبی فاضلاب باشند اختراع نخواستیم
comment
ابوعدنان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۰
comment
0
0
comment عاقایون !
چرا اکثر اختراعات ما مثل کار مسولین ما فقط ختم به پلمپ وبستن می شود؟!!
لطفا دانشمندان بررسی کنند!
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار