اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۳۹۶
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۶
جانعلی خورشیدی ؛معاون اجرایی شورای شهر اهواز:
تلاش بر این باشد كه نصب های جدید به مراتب از عزل ها بهتر، توانمندتر و با تجربه تر باشد
 عضو شورای شهر اهواز اعتقاد دارد که ظاهرا آرامش فعلی شورای شهر اهواز برای برخی افراد که همیشه به دنبال حاشیه و هیاهو هستند چندان رضایتبخش نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، جانعلی خورشیدی یکی از اعضای بی حاشیه شورای شهر اهواز به شمار می رود که در مدتی که از عمر شورای شهر اهواز می گذرد صرفا مباحث منطقی و شهروندی را دنبال کرده است. وی اخیرا از سوی رئیس شورای شهر به عنوان معاون اجرایی شورا منصوب شد که این سمت جدید در شورای شهر زمینه ساز گفتگویی مفصل با این عضو شورای شهر اهواز شد.

* ایجاد یک پست جدید با نام معاونت اجرایی در شواری شهر اهواز با چه هدفی صورت گرفت؟

در شورای شهر تهران، پستی تحت عنوان مدیریت اجرایی برای پیگیری كارهای شورای شهر دیده شد كه رئیس شورای اسلامی شهر اهواز دیداری با رئیس شورای شهر تهران داشته و در این زمینه صحبت های لازم ارائه و ضوابط و مقرراتی هم ملاحظه شد. در نهایت تصمیم گرفته شد كه برای پیگیری مصوبات شورا و انجام امور اداری و پشتیبانی از پرسنل شورا، جایگاهی را تحت عنوان معاونت اجرایی ایجاد كنند كه من را برای این سمت انتخاب کردند.

* شورای شهر اهواز در مدت اخیر همواره با حاشیه هایی مواجه بوده است نظر شما چیست؟

حدود 16 ماه از فعالیت شورای شهر اهواز می گذرد و كارهای بزرگی تاكنون انجام شده است. همچنین فراز و نشیب هایی برای شورا ایجاد گردید كه به فضل الهی كارها روال طبیعی خود را طی می كنند اما گویا آرامش شورا و شهرداری برای كسانی كه منافعشان به خطر افتاد خیلی خوب نیست ولی توصیه می كنم از قضاوت های عجولانه پرهیز كرده، از خدا بترسند و مردم را ناامید نكنند. البته مردم می دانند خدمتگذارن آنها در شورای شهر و شهرداری با تمام توان خود كار می كنند. بنابراین بهتر است به جای برهم زدن آرامش شورای شهر، به فكر حل مشكلات و معضلات مردم بوده و از هنجارشكنی پرهیز كنند.

* در این مدت که عضو شورای شهر بوده اید از نزدیک مشکلات مردم اهواز را لمس کرده اید فکر می کنید اساسی ترین مشکلات مردم چیست؟

امروز مردم خوزستان و به ویژه اهواز از دو موضوع كلی رنج می برند و تاكنون هم برای برون رفت از این دو مشكل بزرگ اقدامی جدی ندیده ام. یكی از این مشكلات بیكاری جانفرساست كه مردم و جوانان تحصیلكرده ما از آن رنج می برند. همه مواردی كه انتظارش را می كشیم به بیكاری گره خورده است. از امنیت شهر تا آسایش روان و خاطر مردم گرفته تا امید به زندگی همه در اشتغال جوانان گره خورده است.

جانعلی خورشیدی

بارها این موضوع مهم را یادآور شده ام و یكی از راه های برون رفت این مشكل ایجاد وحدت تمام بین مسئولان استانی است. یكی دیگر از راه های برون رفت از این معضل بزرگ این است كه همه نخبگان و دلسوزان استان و سراسر كشور را دعوت كنیم تا فكری به حال این مشكل كنند. پیشنهادم این است كه سمیناری تحت عنوان برون رفت از بیكاری با ایجاد دبیرخانه و نظرخواهی از نخبگان ایجاد شود تا نخبگان مقالات خود را به دبیرخانه ارسال کنند و از بین آنها مقالاتی كه نزدیكترین و عملیاتی ترین راهكار را ارائه كرده اند برگزیده و اقدامات لازم را انجام دهند.

موضوع بعدی كه شهروندان اهواز و خیلی از شهرهای همجوار را آزرده خاطر كرده جاده هایی است كه منتهی به شهر اهواز و شهرهای دیگر می شود. این جاده ها كشش حمل و نقل و ترافیك امروز را نداشته و شاهد مرگ عزیزانمان به صورت دسته جمعی هستیم. مسیر اهواز به استان های چهارمحال و بختیاری و اصفهان قتلگاهی شده كه در یكی دو سال اخیر جوانان ما را به صورت دسته جمعی از بین برده است. تاكید می كنم كه مدیر راه و شهرسازی خوزستان، مسیر جاده غیزانیه به هفتكل و باغملک را به جد بازدید كرده و گزارش لازم از تصادفات به ویژه در این مسیر را در یك سال اخیر پیگیری كنند.

* با توجه به پایان سال و ارسال بودجه از سوی شهرداری به شورای شهر در این خصوص دیدگاه شما در خصوص بستن یک بودجه واقعی و قابل تحقق چیست؟

در بودجه سال 94 اگر چه پیش بینی آن دیده شده اما به شهردار اهواز و شهرداران مناطق هشت گانه یادآوری می كنم كه مجددا بودجه را قبل از ارسال به شورا بازنگری جدی كنند. اولا آنچه امكان تحققش مقدور است در بودجه ببینند، ثانیا عدالت را در بودجه لحاظ كنند. ثالثا مناطق كم توسعه یافته یا توسعه نیافته به ویژه مناطقی كه در شرق رودخانه كارون در بودجه سال 93 كمتر دیده شده است را لحاظ كنند. در طول یك سالی كه شهردار اهواز منصوب شده است كارهای عمرانی خوبی انجام شد.

* شاخص ترین پروژه هایی که هم اکنون در شهرداری اهواز دنبال می شوند و شورا نیز آنها را مدنظر قرار داده کدامند؟

ما به فضل الهی در یوم اله 22 بهمن شاهد افتتاح برخی از پروژه های خوب شهرداری خواهیم بود. در هفته گذشته نیز شاهد افتتاح زیر گذر خلیج فارس بودیم. پروژه تعریض پل سوم گره ترافیكی را حل می كند. به زودی نیز مسیر فلكه شهید بندر تغییر داده شده و دارای روگذر می شود. زیرگذرهای شریعتی و جوادالائمه از دیگر خدمات عمرانی است و همچنین ادامه فعالیت و پیگیری جدی پل ولایت می تواند خدمات بزرگ را به مردم منطقه كوی رمضان و شهرك آغاجری و دیگر مناطق در مسیر ارائه دهد. این پل رینگ بیضی شكل دور شهر اهواز را به اتمام می رساند.

عزل و نصب از اختیارات شهردار است اما به وی توصیه می كنم چون به اندازه كافی شهر ما عقب مانده است تلاش بر این باشد كه نصب های جدید به مراتب از عزل ها بهتر، توانمندتر و با تجربه تر باشدیكی از مشكلاتی كه تاكنون با پیگیری هایی كه انجام داده ام و به تحقق نرسیده است، مسیر جاده ای است كه از وسط منطقه لشكرآباد باید بگذرد كه مردم چشم انتظار افتتاح این مسیر هستند. شهر اهواز نارسایی های فراوانی دارد و مناطقی دارد كه چشم انتظار خدمات جدی شهرداری هستند. از ملاشیه تا كوی سلیم آباد و رمضان، سپیدار به ویژه منبع آب و حصیرآباد چشم انتظار خدمات جدی شهرداری هستند. یكی از مواردی كه بارها تاكید كرده ام و امروز هم تاكید می كنم موضوع ایجاد سرویس های بهداشتی و آبخوری در اماكن پرترافیك است و نكته دوم از شهرداران مناطق می خواهم كه نظارت بیشتری بر پیمانكاران رفت و روب داشته باشند. انتظار مردم این است كه هم نصب سطل زباله در تمام مناطق دیده شود و هم اینكه شهرداران نسبت به نصب تابلوهای راهنما اقدام جدی كنند. بعضی از خیابان ها و كوچه ها نام ندارند و پلاک بر درب منازل نصب نیست و این خود معضلی برای پیدا كردن یك آدرس ساده است. مشكل دیگری كه تا امروز حل نشد بحث آب و فاضلاب شهر اهواز است كه سن فاضلاب حداقل سن 14 سال را دارد. تاكنون مشكل فاضلاب لاینحل مانده است و از سوی دیگر آب های سطحی هم معضلی دیگر شده اند بر مشكلات فاضلاب و اگرچه شهرداری اقداماتی انجام داده یا در دست اقدام دارد. از جمله اقداماتی كه انجام شد هدایت آب های سطحی منطقه كوی رمضان تا سه راه باهنر است.

* یکی از مشکلات شهر اهواز کمبود خودروهای عمومی مثل تاکسی و اتوبوس است شورای شهر برای رفع این مشکل چه راهکاری دارد؟

متاسفانه اتوبوس در كشور ساخته نمی شود و ما از كمبود اتوبوس در اهواز رنج می بریم و بارها این مسئله گوشزد شده است. فرماندار اهواز هم به دنبال حل این مشكل هستند. تاكسی های مسافربر هم دو دسته اند یك گروه تاكسی های با آرم و مشخصات مخصوص و یك گروه تاكسی های شخصی هستند و همیشه برای گروه دوم تذكر داده ایم كه باید ساماندهی شوند. اگر این گروه از تاكسی ها ساماندهی نشوند مشكلات همچنان ادامه خواهند داشت. نصب تاكسی متر یك امر ضروری است كه حتما مسئولان زیربط به این موضوع توجه می كنند.

* در خصوص انتصابات اخیر شهرداری اهواز، عکس العمل فراوانی در رسانه های علیه و به نفع این انتصابات صورت گرفته است نظر شورای شهر در این خصوص چیست؟

عزل و نصب از اختیارات شهردار است اما به وی توصیه می كنم چون به اندازه كافی شهر ما عقب مانده است تلاش بر این باشد كه نصب های جدید به مراتب از عزل ها بهتر، توانمندتر و با تجربه تر باشد. اهواز كلانشهر بوده و هشت سال دوران دفاع مقدس را تحمل كرده است. در دوران جنگ زیرساخت ها از بین رفته اند. امروز كسانی باید منصوب شوند كه خواستگاه و جایگاه شهر اهواز را داشته و از تجربه كافی و لازم برخوردار باشد. ما به همه خدمتگزاران شهرداری اعتماد لازم را داریم و خروجی فعالیت و تلاش این افراد باید رضایت مردم عزیز، فهیم و شهید پرور اهواز باشد.

.................................

گفتگو: کوثر کریمی

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۶
comment
comment
شهروند اهوازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
comment
0
1
comment توقف تاکسی ها و مسافربرهای شخصی در دهانه پل چهارم(پل نادری) علاوه بر زشت کردن چهره مرکز شهر اهواز باعث بی نظمی و کندی عبور و مرور در مسیر یاد شده(از میدان شهدا تا پل نادری) شده است؛متاسفانه علی رغم نارضایتی و درخواستهای مکرر شهروندان سازمان تاکسیرانی اهواز اقدامی در این خصوص انجام نداده است!!
برای حل مسئله کمبود اتوبوس در شهر اهواز میبایست ارگانها و شرکتهای بزرگ مستقر در شهر و حومه اهواز همت کنند و به یاری فرمانداری و شهرداری بیایند؛ در صورتیکه هر کدام از این شرکتها چند دستگاه اتوبوس خریداری کنند و در اختیار سازمان اتوبوسرانی قرار دهند این مشکل تا حد زیادی برطرف خواهد شد.
comment
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۱
comment
0
1
comment از شورای شهر انتظار میرود که برای حل مسئله مترو و معضل ترافیک کلانشهر اهواز جلسات منظم هفتگی برگزار نماید.
comment
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۲
comment
0
1
comment سرریز فاضلاب به بحران تبدیل شده است
comment
پرستل شهرداری اهواز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
comment
1
0
comment واقعا تاسف است که شهرداری اهواز برای مدیریت از کسانی استفاده می نماید که فقط دارای پشتوانه سیاسی و مالی دارند نه تخصص و تجربه و درایت مدیریتی اگر تا این عزل ونصبهای سفارشی ادامه داشته باشد هیچگاه شهر اهواز به اینده و توسعه خوبی برخورددار نخواهد شد
comment
شاپورزندی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
comment
0
0
comment سلام . نسبتاجامع بود .امادرموردفروش مرغ زنده درکلانشهراهوازخیلی زشته .وانت های میوه فروش وگره های ترافیکی ناشی ازان
comment
پویان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۳
comment
0
0
comment با سلام به امید موفقیت ایشون که انصافا مردم داره و در کنار مردمه فارغ از بازی های سیاسی ومنفعت طلبانه
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار