روستاي طراح 1 از توابع بخش حميديه از آن روستاهاي پرجمعيت بخش حميديه است که جمعيتي بالغ بر دو هزار نفر را درخود جاي داده است "> روستای خوزستان با مدرسه راهنمایی مختلط !
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۹

روستاي طراح 1 از توابع بخش حميديه از آن روستاهاي پرجمعيت بخش حميديه است که جمعيتي بالغ بر دو هزار نفر را درخود جاي داده است

شوشان: روستاي طراح 1 از توابع بخش حميديه از آن روستاهاي پرجمعيت بخش حميديه است که جمعيتي بالغ بر دو هزار نفر را درخود جاي داده است.

از اين جمعيت مذکور حدود 470 دانش آموزو دانشجو در مقاطع مختلف تحصيلي مشغول به تحصيل هستند که از ديدگاه آماري و تقسيم بندي اين تعداد از افراد 340 پسر و دختر درمقطع ابتدايي ،93 پسر و 30 دختر در پايه هاي راهنمايي و دبيرستان به علم و دانش آموزي مي پردازند.

از جمعيت دوهزار نفري روستاي طراح 1 در يک نگاه کلي تقريباً يک چهارم آن را دانش آموزان و دانشجويان دختر و پسري تشکيل مي دهند که با توجه به نبود امکانات لازم جهت ارائه تحصيل به خصوص براي دختران نوجوان اين رقم نشان دهنده استعداد والاي آنان است که در جاي خود شايسته تشکر و تقدير است.

اما مشکل حادي که براي تحصيل قشر دختران جوان و نوجوان روستاي طراح يک وجود داشته و دارد، اين که متأسفانه اين روستا فاقد مدرسه راهنمايي جداگانه اي با تمام امکانات براي تحصيل دختران مي باشد. مسئله اي که باورکردنش کمي سخت اما واقعيت تلخي است که در اين روستا مشاهده مي شود، دختران دانش آموزي که 5 سال تحصيلي دوره ابتدايي را پشت سر مي گذارند با اين اميد و آرزو به دوره راهنمايي راه مي يابند که روستاي آنها داراي مدرسه راهنمايي خاص خود نشان باشد.

اما با کمال تأسف هنوز که هنوز اين نياز مبرم در اين روستا مشاهده مي شود. هر چند که اداره نوسازي مدارس استان قولهايي مبني براحداث مدرسه راهنمايي به اعضاي شوراي اسلامي و دهياري روستا داده که اميد مي رود براي اين مسئله اساسي گام هايي موثرتري برداشته شود. با اين حال زحمتها و همت هاي تمامي مسئولان دلسوزي که نهايت تلاش و کوشش خويش را ابراز کرده اند، تا امسال جرقه اي براي جداگانه سازي مدارس راهنمايي دخترانه و پسرانه در اين روستا زده شود را از ياد نمي بريم و بر دستان مهر اين عزيزان بوسه مي زنيم که در اين راه متحمل زحمتهاي فراواني شده اند.

از جمله اين افراد مديريت محترم آموزش و پرورش استان خوزستان ، مديريت محترم اداره آموزش و پرورش حميديه به خصوص معاونت سابق آن اداره چلداوي و حمايت ها و تلاشهای ایشان است که هر کدام به نوعي در خور تقدير و تشکر را دارند . اميد آن داريم که اين روستا که افراد کار آمدي را به جامعه عزيزمان تحويل داده هر چه زودتر شاهد احداث مدرسه راهنمايي براي دختران با استعدادش باشد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار