شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷
رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر اهواز:
رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر اهواز گفت: به دنبال انعقاد تفاهم نامه با سازمان تبلیغات اسلامی در سه محور مسجد، خانواده و فعالیت های قرآنی هستیم، همچنین یکی از جامعه های هدف ما دانش اموزان هستند که در انجمن های اسلامی و بسیج مدارس نیز ضرورت دارد فعالیت هایی فرهنگی اجتماعی تزریق شود.
رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر اهواز با تاکید بر لزوم تعریف پدیده شهروند مسلمان گفت:آسیب شناسی فرهنگی یک ضرورت مهم است 
نشست خبری اعضای کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر اهواز با حضور معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری اهواز و اصحاب رسانه برگزار شد. 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر اهواز؛ حجت الاسلام و المسلمین کاظم سواری در این نشست که شامگاه سه شنبه ( 23 دی ماه ) در محل سالن اجتماعات شورای شهر اهواز برگزار شد گفت: برنامه ریزی برای انجام فعالیت های فرهنگی یکی از اساسی ترین نیازهایی ست که هر جامعه بسته به مقتضیات خود مانند آداب و رسوم، سنت ها، ارزش ها و هنجارها انجام می دهد. 
رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر اهواز با اشاره به ارزش های فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: سکان این نظام به دست عالمی فقیه و ولایت مدار است که اهتمام ویژه ای به ارزش های اسلامی و دینی و فرهنگی دارد که این امر موجب مباهات تک تک ما به دلیل تابعیت از نظامی ست که با عقاید ما همسو است. 
وی ادامه داد: عمده فعالیت های کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر اهواز و معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری اهواز، حول محور آموزش شهروندی می چرخد چرا که ما عقیده داریم فرهنگ ارتباط مستقیمی با شرع دارد و در وهله اول ما باید به سمت و سویی برویم که شهروندانی مسلمان داشته باشیم که مراد از مسلمان در این حیطه، نگاه کردن به ارزش های فرهنگی به عنوان وظیفه ای شرعی حتی در مسائلی مانند فرهنگ رانندگی است. 
حجت الاسلام سواری بستر سازی فرهنگی را مهم دانست و افزود: نیاز امروز جامعه ما یک بستر و فضاسازی مناسب برای دریافتن کنش ها و واکنش های صحیح در موقعیت های مختلف مانند مراسم ولادت و ولایت، جشنواره ها، کنسرت ها و غیره است. 
*با کنسرت های مختلط مخالفم 
رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر اهواز در خصوص برگزاری کنسرت گفت: با برگزاری کنسرت هایی که از حدود شرعی خارج می شوند مخالف هستم چرا که تاکید ما تبلیغ فرهنگ صحیح اسلامی و ایرانی است اما گاهی اوقات شاهد تبلیغ فرهنگ غرب هستیم. چنان چه ارزش های جامعه پایمال نشوند و اختلاط در کنسرت ها صورت نگیرد به طوری که جلوه ناخوشایندی به فضای فرهنگی شهر بدهد با برگزاری هیچ کنسرتی در چهارچوب موازین شرعی و قانونی مشکلی نداریم اما در غیر این صورت ضمن مخالفت اجازه برگزاری هم نخواهیم داد. 
*هیچ سازمانی از ضعف و اشکال مبرا نیست 
حجت الاسلام سواری با تاکید بر اینکه هیچ سازمانی عاری از ضعف نیست بیان کرد: در وهله نخست ما باید بدانیم که در کمیسیون فرهنگی به کجا می خواهیم برسیم و نقطه هدف ما کجاست؟ حال که کنترل افکار عمومی شهروندان و تامین خوراک فرهنگی آنها به ما سپرده شده است چه نکته ای مد نظر داریم؟ 
وی افزود: ما مسیر را مشخص می کنیم و معاونت فرهنگی اجتماعی در آن مسیر حرکت می کند، حال هرچه مسیر هموارتر باشد حرکت نیز کامل تر و سریع تر است اما در این میان با مشکلی مانند کمبود اعتبارات مواجه هستیم و همچنین نیروی انسانی متخصص و مجرب که باید در اختیار معاونت فرهنگی اجتماعی قرار گیرد، همچنین باید به کمبود فضاهای فرهنگی در شهر نیز اشاره داشت. 
رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر اهواز گفت: به دنبال انعقاد تفاهم نامه با سازمان تبلیغات اسلامی در سه محور مسجد، خانواده و فعالیت های قرآنی هستیم، همچنین یکی از جامعه های هدف ما دانش اموزان هستند که در انجمن های اسلامی و بسیج مدارس نیز ضرورت دارد فعالیت هایی فرهنگی اجتماعی تزریق شود. 
ملاک ما نظرات ولایت فقیه است 
حجت الاسلام والمسلمین سواری گفت: در رابطه با مبحث مدیریت واحد فرهنگی در کلان شهر اهواز اعتراف می کنیم بعضی از اقدامات صورت گرفته در سازمان ها و نهادهای ذیربط به نوعی موازی کاری بوده است بنابراین اعتقاد داریم کمیسیون فرهنگی باید حلقه اتصالی بین سازمان های فرهنگی باشد. 
وی ادامه داد: آسیب شناسی فرهنگی با این دییدگاه باید صورت گیرد که اکنون دچار چه آسیب هایی هستیم و چه تاریخچه و اقداماتی در چهارچوب موازین جمهوری اسلامی برای رفع این معضلات انجام داده یا نیازمند انجام دادن هستیم. 
وی تاکید کرد: ملاک ما نظرات ولایت فقیه است در تمامی مسائل فرهنگی و اجتماعی مانند احترام به بزرگان خانواده یا گرایش مزدم به ورزش همگانی، شهر اهواز یک شهر واپس گرا در حیطه فرهنگی نیست و اقدامات شایان توجهی در این زمینه داشته است که در سطح کشوری نیز مورد توجه قرار گرفته اند مانند طرح اسوه، ولایت، معراج، صالحین و ... که طرح هایی بومی بوده اند که تبدیل به کشوری شدند. 
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار