اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۵۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۳
روزنامه فرهنگ جنوب در ستون ویژه های خود نوشت:


 کشته شدن مامور شهرداری اهواز
طی این چند روز ، اتفاقات تلخی در اهواز رقم خورده است. پس از درگیری مسلحانه در شلنگ آباد ، اینبار یکی از ماموران شهرداری اهواز حین انجام وظیفه به ضرب گلوله کشته می شود. بر اساس شنیده ها ، این مامور شهرداری که راننده لودر اجرائیات بوده در حین تخریب اماکن غیرقانونی در منطقه شش ، مورد اصابت گلوله قرار می گیرد و در دم کشته می شود. 

خبرها حاکی از آن است که خانواده مقتول ، شهرداری را مسئول کشته شدن فرزندشان می دانند و به همین دلیل به شهرداری منطقه شش رفته و خواستار پاسخگویی مسئولین شدند. همچنین اخبار دیگر حاکی از آن است که به دنبال وقوع این حادثه ، جمعی از کارگران اجرائیات مناطق شهرداری اهواز با تجمع در مقابل ساختمان مرکزی اهواز خواهان توجه مسئولان به مطالبات خود شدند. طبق گفته آنان ، هیچ مسئولی در شهرداری این باور و یقین را ندارد که کارگران اجرائیات با چه خطراتی در کارشان مواجه  هستند.  

چندی پیش شهردار اهواز با تاکید بر کار مهم اجرائیات شهرداری از راه اندازی یک کلانتری مخصوص شهرداری اهواز سخن گفته بود. وی این را هم گفته بود که کار نیروهای اجرائیات شهرداری کلانشهر اهواز کاری حاکمیتی برای خدمت به شهر و شهروندان است و اگر با پدیده های غیرقانونی برخورد نشود اثر این اقدامات غیرقانونی ادامه خواهد یافت و موجب عدم توسعه و پیشرفت شهر و نظم شهری می‌شود.

جزئیات یک درگیری !
در شماره گذشته ستون ذره بین ، از درگیری مسلحانه در شلنگ آباد اهواز سخن گفته شد که طی آن دو نفر از طرفین دعوا به همراه یک عابر پیاده کشته شدند. طبق خبرهای منتشر شده ، علت درگیری ، مواد مخدر بوده که طی آن دو قاچاقچی مواد مخدر به تیراندازی خیابانی روی می آورند. پس از درگیری بین دو قاچاقچی مواد مخدر که منجر به مجروح شدن یکی از آنان شده بود، خانواده ی هر دو به جان هم افتادند. در این درگیری مسلحانه، طرفین مجهز به سلاح کلاش و کلت به صورت مستقیم به یکدیگر شلیک، که در نتیجه آن یکی از مهاجمین و یک نفر عابر پیاده مورد اصابت گلوله قرار گرفتند.

استاندار اسبق خوزستان در وزارت کشور
مقیمی استاندار اسبق خوزستان که نزدیک به سه سال سکان مدیریت ارشد استان را در دوران ریاست جمهوری سید محمد خاتمی برعهده داشت اخیرا به عنوان معاون سیاسی وزارت کشور معرفی شده و تا چند روز دیگر مراسم معارفه وی به صورت رسمی برگزار خواهد شد. مقیمی علاوه بر استانداری خوزستان ، سابقه مدیریت در معاونت عمرانی وزارت کشور، استانداری کرمانشاه ، سرپرستی شهرداری تهران، سرپرست ستاد بازسازی و نوسازی مناطق جنگی و نماینده مردم خمین را در کارنامه خود دارد.

دروازه زمان !
یکی از ذره بین به دستان با ارسال تصویری از پوسته یک خامه، نوشته است : این خامه طبق آنچه بر روی آن نوشته شده هنوز به تولید نرسیده اما سوپرمارکت های خوزستان آنقدر پیشرفته اند که محصولات تولید نشده را به شهروندان عرضه می کند و این یعنی ما به تکنولوژی "دروازه زمان" رسیده ایم. 

تکاپوی انتخاباتی در خوزستان
اين روزها برخی مسئولين و مديران خوزستان و همچنین تعدادی از اعضای شوراهای شهر استان که قصد کاندیداتوری در انتخابات مجلس شورای اسلامی را دارند به تکاپو افتاده اند و با هر ترفندی می خواهند خود را در صدر رسانه ها قرار دهند و تا زمان انتخابات جلو چشم مردم باشند. در این بین ، تردد به مناطق محروم شهرها و شرکت در مجالس ترحیم و نشست های هم اندیشی و ... رونق خاصی به خود گرفته است. 

دو تصمیم قاطع مقتدایی  و دفاع سید شریف حسینی
سید شریف حسینی نماینده اهواز در گپ و گفتی با ذره بین بار دیگر از مواضع بحق استاندار خوزستان دفاع کرد و گفت که دکتر مقتدایی در طول مدیریت خود دو تصمیم قاطع گرفت که متاسفانه در ابتدای راه ، علیه او کارشکنی شد و موج منفی شکل کرد. سید شریف این را هم گفت که برخی وزارتخانه ها با این کارشکنی ها می خواستند خوزستانی ها احساس کنند که استاندار مقتدر و قاطعی ندارند اما دکتر مقتدایی روی حرف های خود ایستاد و توانست بخوبی دو طرح اصلی خود را پیاده کند.

 یکی از طرح ها ، تردد خودروهای منطقه آزاد اروند در سراسر خوزستان بود که علی رغم مخالفت وزیر صنعت ، استاندار بی توجه به حرف های او ، تصمیم خود را اجرایی کرد . طرح دوم ، تعطیلی پنج شنبه ها در استان بود که باز هم با مخالفت روبرو شد اما استاندار توانست با همراهی نمایندگان و رسانه ها این را نیز عملی کند. نماینده مردم اهواز گفت که نمایندگان مجلس ، رسانه ها و مردم به خوبی استاندار را در این زمینه ها حمایت کردند و استاندار هم تصمیم خوبی گرفت و انتظار می رود که سایر مسئولین از مدیریت خود استفاده کنند و تصمیم مناسبی برای توسعه استان بگیرند و این درختی که تازه ریشه زده را مراقبت کنند تا به تنومندی کامل برسد و مطمئن هستیم که استاندار در این زمینه به خوبی از مدیران استان حمایت می کند، زیرا مدیران مرکز نشین برای تصمیم گیری در رابطه با خوزستان شرایط استان و توسعه آن را درک نمی کنند و نمی توانند تصمیم مناسبی بگیرند.

دیدار  با مدیرکل با چاشنی جنجال مطهری !
چند روز پیش ، اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان اهواز و روسای انجمن اسلامی شهرستان ها با مدیرکل آموزش و پرورش  خوزستان دیدار کردند و نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کردند. طبق اخبار منتشر شده از این دیدار ، سید جابر موسوی رییس انجمن اسلامی معلمان در این جلسه گفت که همه ما وظیفه داریم از دولت حمایت کنیم ولی نباید این حمایت باعث شود که جلوی نقدهای دلسوزانه و منصفانه بسته شود. همچنین در این نشست اشاره ای به اتفاقات مجلس شورای اسلامی و نطق علی مطهری شد و گفته شد که افراط گری در داخل و خارج را محکوم می کنیم و انجمن اسلامی در رابطه با اتفاقات مجلس بزودی اعلام موضع خواهد کرد.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
اهوازی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۳۰
comment
0
1
comment در شهر اهواز و حومه و شهرهای مرزی سلاح غیرمجاز است مسئولان خوزستان در این خصوص تدبیری بیندیشند
حتی میتوان برای تحویل آن فرهنگسازی کرد مثلا درمقابل تحویل اسلحه جنگی جایزه بدهند یا برای معرفی دارنده اسلحه جایزه بدهند و.......
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار