شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۵۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۷
روزنامه فرهنگ جنوب در ستون ویژه های خود نوشت: 

پشتم گرمه... !
برخی از رییس و روسا ، بی خیال خوزستان و خوزستانی ها شده اند و صرفا به ارائه یک سری آمار و ارقام به پایتخت نشینان و مدیران وزارتخانه ای بسنده می کنند و هیچ توجهی به استان ندارند. از قضا این نوع مدیران پشت شان به یکی دو نفر در پایتخت گرم است و به همین دلیل خیالشان از میز و صندلی شان راحتِ راحت است ! نکته جالب اینجاست که وقتی هم پای ارائه عملکرد می رسد با دعوت گزینشی از رسانه ها ، خود را از تیررس سوالات انتقادی رسانه های منتقد در امان نگه می دارند. به هر حال این پشت گرمی تا ابدالدهر ادامه نمی یابد و روزی روزگاری پشت شان خالی خواهد شد...

هماهنگی با چاشنی آموزش ! 
 هر ساله موضوع هرس درختان در رسانه ها منعکس می شود اما در کمال تاسف ، باز هم شاهد قلع و قمع درختان به جای هرس هستیم.  پیگیری هم که می شود شهرداری و برق یکدیگر را متهم می کنند اما مردم بی توجه به این اختلافات و سلب مسئولیت ها ، صرفا به فضای شهری می نگرند و همه مسئولین را با یک چوب می رانند. آقایان مسئول ! دوای درد این معضل ، کمی هماهنگی با چاشنی آموزش است تا اینگونه درختان بی زبان قربانی نشوند. نگاهی به فضای سبز و نوع هرس درختان در دیگر شهرها ، می تواند بی نظمی موجود در اهواز را عیان نماید:

 البته شهردار اهواز نیز نسبت به قلع و قمع درختان توسط شرکت برق اهواز بی تفاوت نبوده و گفته است که شرکت برق بهتر است به جای قطع غیرعلمی درخت های سطح شهر به فکر زیرزمینی کردن خطوط انتقال خود به خصوص دکل های انتقال برق فشار قوی باشد. 
سید خلف این را هم گفته است که اجازه نخواهیم داد به بهانه های غیرکارشناسی، محیط زیست شهر اهواز مورد هجوم قرار گیرد و قطعاً در این زمینه اقدامات هشدارآمیز لازم صورت خواهد گرفت و مواردی نیز به دستگاه قضایی ارجاع می شود.  در برابر قلع و قمع درخت ها و فضای سبز شهر اهواز توسط نهادهای غیرمسئول و بدون هماهنگی های لازم سکوت نخواهیم کرد و اقدامات لازم قانونی را در این راستا صورت می دهیم.

توضیحات شهرداری اهواز 
درخصوص کشته شدن یک مامور
پس از کشته شدن مامور اجرائیات شهرداری اهواز با اسلحه حین تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه 6 و حواشی شکل گرفته پیرامون آن ، شهرداری اهواز در توضیحاتی مختصر ماجرا را اینگونه روایت کرده است: بر اساس گزارش مدير  منطقه 6 شهرداري اهواز، موسسه حافظان صادق خوزستان مجري عمليات پيشگيري و مقابله با تخلفات شهري است، بنا بر اظهارات مدير موسسه مذكور و مطابق قرارداد منعقده در راستاي اجراي وظايف محوله موضوع مقررات صدر ماده 100 قانون شهرداري مبني بر جلوگيري از ساخت و ساز غير مجاز، حسب گزارشات اعلامي به نشاني شهرك رزمندگان- خيابان شهداي پنج  مراجعه مي نمايد كه در حين انجام وظايف یکی از شهروندان ساكن در محل، متاسفانه رأسا و فارغ از مراجعه به مقامات قضايي و انتظامي با حمل اسلحه اقدام به تيراندازي به يكي از ماموران اجرايي پيمانكار نمود كه با نهايت تاسف منجر به فوت ايشان مي گردد. متعاقباً با دخالت نيروهاي انتظامي اقدامات اوليه جهت حفظ دلايل بزه ارتكاب يافته بدون هيچ گونه تنش خاتمه يافته و هم اينك اوضاع عادي بر محل حكم فرماست و پرونده متشكله مربوط در دادسراي عمومي و انقلاب اهواز در حال طي تشريفات دادرسي معمول مي باشد.

چرا نیمه شب؟
حادثه دلخراش کشته شدن یک مامور شهرداری حین انجام وظیفه واکنش های مختلفی را به دنبال داشته است. در همین زمینه جمشید سلحشور عضو شورای شهر اهواز به ذره بین گفت که یکی از مشکلات اساسی اهواز که قطعا توسط یک مجموعه به نتیجه نمی رسد و باید تمام دست اندرکاران از این ماجرا حمایت کنند، مبارزه با زمین خواری و ساخت و سازهای غیرقانونی ست و باید  شهرداری  و سایر ارگانها به صورت ویژه به مشکلات این چنینی ورود پیدا کنند. سلحشور با اشاره به اتفاق دلخراش مرگ مامور شهرداری گفت که اینکه نیروی اجرائیات ساعت یک و نیم شب به تخریب دیوار و منزل یک خانه بپردازد کار صحیحی نیست، اما اینکه یک نفر اسلحه ببرد و مامور شهرداری را بکشد واقعا تعجب برانگیز است. مملکت قانون دارد و قوه قضائیه باید برخورد قاطعانه کند تا دیگر در صورت بروز چنین اتفاقی کسی دست به اسلحه نبرد و مشکلش را از طریق قوه قضائیه مرتفع نماید.
وی این را هم گفت که به نظرم نباید چنین اتفاقی را به شهردار مرکز ربط داد و فکر می کنم کج  سلیقگی در اعمال احکام باعث چنین اتفاقی شده است اما این سوال هم وجود دارد که تا چه زمانی باید شاهد خسارت زدن به اموال شهرداری و تصرف زمین ها باشیم و ساخت و سازهای جدید را مشاهده کنیم و هر روز آمار بالای زمین خواری را بشنویم؟ 

نشست های رودررو با رسانه ها
پس از نشست دکتر مقتدایی استاندار و ارائه گزارش عملکرد با حضور مدیران ، ائمه جمعه ، نخبگان و گروه های سیاسی و... ، معاونینش نیز دست به کار شدند و با حضور در سیمای خوزستان ، هر شب به ارائه گزارش در حیطه کاری خود می پردازند. هر چند ارائه گزارش به مردم از یک رسانه همگانی ایده جالب و مناسبی است اما گزارش های یک طرفه و خطابه گونه بی حضور کارشناسان و دیگر رسانه های استان ، چندان مورد استقبال قرار نمی گیرد و بهتر است معاونین استاندار و همچنین دکتر مقتدایی ، در نشست های جداگانه و مجزا ، جلسات پرسش و پاسخ ترتیب دهند و پاسخگوی سوالات و ابهامات موجود باشند. 

کدام مسئول سیلی زد؟
 طبق اخبار منتشر شده ، پدری که به پشتوانه پست و مقامش ، بر صورت معلم خرمشهری در حضور دانش آموزان سیلی زده ، در یکی از سازمان های مهم خرمشهر ، صاحب پست و مقامی ست و طبق اخبار رسیده معاونت یکی از بخش های این سازمان را در اختیار دارد. واکنش ها به هتک حرمت معلم خرمشهری ادامه دارد و مدیرکل آموزش و پرورش و نماینده خرمشهر و ... خواستار رسیدگی هر چه زودتر به این قضیه شده اند.


comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۲
comment
0
0
comment تخریب مراحل فانونی و قضایی داره.
وقتی بدون مجوز و حضور نمایندگان نیروی انتظامی و دادستانی تخریب صورت می گیره باید منتظر این وقایع هم بود.
من هم اگر کسی بخواهد خانه ام را خراب کند او را می کشم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار