اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۵۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۸
جلسه‌ی هم اندیشی کارگروه پایتخت کتابِ با مدیرکل روابط عمومی استانداری خوزستان
درویش با اشاره به سیاستهای استاندار خوزستان در خصوص توسعه‌ی کمی و کیفی سمن ها ، آمادگی مجموعه استانداری خوزستان را برای حمایت از طرح اهواز پایتخت کتاب ایران ، اعلام نمود.
به گزارش شوشان جلسه‌ی هم اندیشی میانِ کارگروه پایتخت کتابِ کانون آموزش شهروندی برای توسعه (کاشت) با مشاور استاندار و مدیرکل روابط عمومی استانداری ، برگزار گردید.

در ابتدای این دیدار اعضای کارگروه کاشت به معرفی کانون کاشت و طرح پایتخت جهانی کتاب که از طرف یونسکو برگزار می گردد پرداختند .در ادامه آنها به تشریح  طرح پایتخت کتاب ایران که با ابتکار و توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می گردد پرداخته و مزایای آن را برای شهر اهواز بیان نمودند.

همچنین اعضای کارگروه کانون کاشت ، جزییات پنج طرح منتخب شهر اهواز با عناوین:سیمای کتاب،شهر کتاب اهواز،شبکه مجازی کتاب،مکتب ادبی جنوب و جایزه‌ی کتاب سال خوزستان را تشریح نمودند.

تمرکز بر کودکان و زنان،ایجاد نشاط و شادمانی در فضای اجتماعی ،استفاده از مزیتهای جغرافیایی و اقلیمی شهر اهواز ، همیاری اقشار و طیفهای مختلف جامعه ، الهام گرفتن از رسوم و سنتهای اقوام مختلف استان خوزستان ، همکاری بخش خصوصی و نهادهای جامعه‌ی مدنی و همچنین تنوع و گستردگی اقدامات در نظر گرفته شده از ویژگیهای بارز موجود در طرح ارسالی اهواز برای رقابت با سایر شهرهای ایران ، عنوان گردید.

سپس مشاور استاندار ضمن ابراز خشنودی از شرکت اهواز در رقابت پایتخت کتاب ایران ، اجرای این طرح توسط کانون کاشت را گامی در جهت تقویت سازمانهای مردم نهاد دانست . ایشان با اشاره به سیاستهای استاندار خوزستان در خصوص توسعه‌ی کمی و کیفی سمن ها ، آمادگی مجموعه استانداری خوزستان را برای حمایت از طرح اهواز پایتخت کتاب ایران ، اعلام نمود.
مدیرکل روابط عمومی استانداری افزود : جامعه‌ی امروز ما نیازمند کسب دانش و دانایی بیشتر نسبت به  پدیده های هستی است . ایشان  یکی از بهترین ابزارهای دستیابی به  این مهم را  مطالعه و کتابخوانی دانست.

در پایان این جلسه وی با پیشنهاد کارگروه کانون کاشت جهت تشکیل دبیرخانه ی پایتخت کتاب ایران موافقت کرده و در خصوص کمک استانداری به تامین امکانات سخت افزاری جهت متمرکز نمودن فعالیتهای دبیرخانه ی اهواز پایتخت کتاب ایران قول مساعدت دادند. 

همچنین مقرر شد که روابط عمومی استانداری خوزستان با همکاری مدیرکل ارشاد و شهردار اهواز ، جهت توسعه‌ی فعالیتهای طرح بستر قانونی لازم را مهیا ساخته و همچنین با دعوت از سازمانهای خصوصی و ارگانهای دولتی به تامین بودجه فرهنگی لازم برای پیشبرد طرح‌های کانون کاشت کمک نماید.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار