اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۳
دکتر خدادادی در مراسم افتتاحیه هشتمین کنگره سالانه نوروژنتیک ایران
قائم مقام رئیس دانشگاه افزود: علم ژنتیک و پیشرفت های حاصل از این علم می تواند در امر غربالگری و درمان و حمایت های تسکینی موثر واقع شود. همچنین از کاربردهای دیگر تخصصی این علم می توان در کاهش هزینه های بیماری های صعب العلاج مانند سرطان که سالانه در کشور 90 هزار نفر به آن مبتلا و در استان خوزستان قریب به 5 هزار نفر ابتلای جدید حادث می شود.
دکتر علی خدادادی قائم مقام رئیس دانشگاه در مراسم افتتاحیه هشتمین کنگره سالانه نوروژنتیک ایران  با حضور دکتر کریمی نژاد رئیس انجمن نوروژنتیک ایران و دکتر جغتائی رئیس انجمن اعصاب ایران و جمعی از متخصصان و ارائه دهندگان مقالات در تالار مهتاب کتابخانه مرکزی اهواز و به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهیدان و امام راحل(ره) و سلام به پیشگاه حضرت ولی عصر(عج) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) گفت: از ارکان مهم زمینه ساز پیشرفت علمی، شکل گیری و تقویت زیرساخت های لازم ، نیروی انسانی کارآمد، مراکز تحقیقاتی، انجمن های علمی و نشریات علمی و برگزاری کنگره های علمی موثر می باشد که در این راستا امیدواریم با برگزاری کنگره هشتم نوروژنتیک با توجه به اهمیت علم ژنتیک، دستآوردهای حاصله بتوانند در راستای محورهای تعیین شده در فرآیندهای بعدی بصورت کاربردی مورد استفاده قرار گیرند.

وی افزود: یکی از فاکتورهای مهم هم افزائی، ارتباط بین بخشی و انتقال دانش از مراکز تحقیقاتی به مراکز درمانی و کاربردی کردن نتایج حاصل از تحقیقات علمی در راستای حل مشکلات درمانی است.

قائم مقام رئیس دانشگاه افزود: علم ژنتیک و پیشرفت های حاصل از این علم می تواند در امر غربالگری و درمان و حمایت های تسکینی موثر واقع شود. همچنین از کاربردهای دیگر تخصصی این علم می توان در کاهش هزینه های بیماری های صعب العلاج مانند سرطان که سالانه در کشور 90 هزار نفر به آن مبتلا و در استان خوزستان قریب به 5 هزار نفر ابتلای جدید حادث می شود و این معضل در کشور هزینه ای معادل 8500 میلیارد تومان به جامعه تحمیل می کند، استفاده نمود.

خدادادی ادامه داد: علم ژنتیک می تواند با ارائه راهکارهای تشخیصی دقیق باعث افزایش اثربخشی روش های درمانی مورد استفاده گردد. با توجه به اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت که گامی مهم درراستای تقویت توازن اجتماعی است، علم ژنتیک می تواند در راستای صیانت از این طرح با کاهش هزینه های خانمان سوز سرطان و سایر بیماری های صعب العلاج و نیز تشخیص و پیشگیری از آنها، نقش بسزایی ایفاء نماید.

این مقام مسئول در پایان گفت: از سوی دیگر، امیدواریم این کنگره بتواند زمینه حضور در عرصه های بین المللی علمی را برای اعضاء هیئت علمی این دانشگاه فراهم نماید و در کنگره های بعدی با پایش دستاوردهای علمی این کنگره شاهد ارتباط بیشتر بین بخش های پایه و بالینی در ارائه روش های درمانی جدید باشیم.

دکتر نادر صاکی معاون توسعه پژوهش و فناوری دانشگاه نیز در این کنگره اظهار داشت: گروه ژنتیک دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز یکی از گروه های جوان است،  دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دارای 22 مرکز تحقیقاتی است که از این تعداد، 12 مرکز عمدتا "در بحث های علوم پایه  و 10 مرکز در حوزه های علوم بالینی فعالیت دارند و قطعا" همکاری بخش های پایه و بالینی  میتواند دستاوردهای زیادی را نصیب دانشگاه و جامعه کند.

صادکی ادامه داد: ژنتیک یکی از بحث های روز دنیا است که همه به آن نیاز دارند و ما نیز در دانشگاه نگاه جدی به این بخش داریم.

وی در پایان اظهار داشت: برگزاری این کنگره ان شاءالله سرآغازی باشد برای همکاری های بین دانشگاهی تا گروه ژنتیک دانشگاه هم بتواند در کنار برگزاری این چنین کنگره هایی در جهت تربیت اندیشمندان جوان برای ارتباط بین علوم پایه و علوم بالینی و ارتقاء سطح علمی کشور اقدامات لازم را انجام دهد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار