اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۲
روزنامه فرهنگ جنوب در ستون ویژه های خود نوشت:

ماجرای تلخ مردی که یک سال پیش مرده بود !

بدون شک این شعر حضرت سخن، سعدی شیرازی که می‌ گوید: "بنی آدم اعضای یک پیکرند‌" تنها یک شعر ساده نیست، بلکه یک جهان‌بینی است. بزرگمرد شعر ایران با دمیدن در روح کلمات، پیامی انسانی صادر می‌کند تا بار دیگر فطرت انسان‌ها را پیرامون خویش به جوش و خروش آورد. سعدی در این جهان‌بینی اما تنها نیست ؛ بزرگان بی شمار دیگری هم، هرکدام با بیانی ویژه روح انسان را به سوی معانی فرا روزانه و معنوی دعوت کرده‌اند اما با این همه ، در جهان فرا مدرن امروز ، انسانیتی که سعدی علیه الرحمه قرن ها پیش ندای آن را سر داده کم رنگ شده و دیگر خبری از " بنی آدمی که اعضای یکدیگرند" نیست و فاصله ها آنقدر زیاد شده که حتا اعضای یک خانواده نیز از هم دور افتاده و از حال هم بی خبرند و سال ها یکدیگر را نمی بینند و اگر هم یاد و دیداری باشد در بستر مرگ است ! 
خبر پیدا شدن جنازه یک مرد خوزستانی پس از یک سال ، نمودی از فاصله هایی ست که بین " فرزندان آدم " ایجاد شده است. جسد این مرد 54 ساله در حالی که گوشتی بر بدنش نمانده و استخوانش نیز در حال پوسیدن بود پس از 12 ماه در یک خانه قدیمی پیدا می شود و برادر این مرد متوفی نیز که سال ها از وی بی خبر بوده بر جنازه اش حاضر می شود و خبر از عارضه قلبی او می دهد.
سعدی علیه الرحمه اگر در این قرن می زیست و انسانیت بر باد رفته آدم ها و فاصله های ایجاده شده را می دید ، بر انسان ها چشم فرو می بست و دیگر از گوهر آفرینش و "از بنی آدمی که اعضای یکدیگرند " سخنی به میان نمی آورد. روز به روز فاصله ها بیشتر می شود و انسانیت آدم ها و مهر و محبت آن ها در هیاهوی مسائل مادی و روزمرگی ها ،  محو می شود....

جای خالی دانشگاه چمران
اخیرا معاون اداری وزارت علوم نام شش دانشگاه درآمدزای کشور را منتشر کرده که در این بین خبری از اسم دانشگاه شهید چمران اهواز نیست. ارائه این لیست بر اساس درآمدزایی در حوزه آموزش و پروژهش است که دانشگاه چمران در هیچ یک از این دو مورد نتوانسته درخششی داشته باشد.

 مردم یادشان نرفته مسئولین هم یادشان نرود !

 سازمان منطقه آزاد می گوید نهضت آسفالت را در آبادان و خرمشهر آغاز کرده است، اینکه این نهضت به سرانجامی می رسد یا صرفا تبلیغات است هنوز معلوم نیست؛ اما سوال این است که چه کسی نهضت فاضلاب را در آبادان و خرمشهر آغاز می کند؟ اگر یک مشکل حاد در آبادان و خرمشهر وجود داشته باشد که همه را کلافه کرد باشد آن مشکل فاضلاب است. هر جا سخن از فاضلاب است نام آبادان و خرمشهر و اینک منطقه آزاد اروند می درخشد! گوشه و کنار شهر که نه، در مرکز و خیابان های اصلی شهر آبادان  و محلات بزرگی مانند امیری و کوی کارگر، کوی ولیعصر، اروسیه و در نقاط شهر مردم به طور جدی با مشکل فاضلاب مواجه اند.

فرسودگی شبکه فاضلاب، تداخل شبکه فاضلاب شهر و مناطق شرکتی، عدم مسئولیت پذیری اداره آبفا، شهرداری، بی توجهی دانشکده علوم پزشکی، رفتارهای خودانگیخته برخی مردم که به ناگزیر فاضلاب خانه ها را  به جوی های آب سطحی منحرف کرده اند، شهرهای آبادان و خرمشهر را در منجلاب فاضلاب فرو برده است. چه کسی و کدام ارگان پیشقدم می شود تا با بسیج همه امکانات برای همیشه به این مشکل تاریخی آبادان و خرمشهر پایان دهد و نام خود را در تاریخ این دو شهر ثبت کند؟  استاندار، فرماندار، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند؟ چه کسی؟

به تازگی شنیده شده که سازمان منطقه آزاد اروند اعتباری چند میلیاردی برای رفع نواقص یا خرید برخی وسائل در اختیار اداره آبفای آبادان قرار داده است، اما هنوز در مورد اینکه با این پول چه کاری انجام شده است، توضیحی به مردم داده نشده است؟

سازمان منطقه آزاد اروند باید در مورد پول هایی که به اداره آبفا داده است از این اداره توضیح بخواهد. نمایندگان مردم در مجلس و در شورای شهر باید بر هزینه کرد این پول ها نظارت داشته باشند. فرماندار باید کاملا در جریان ریز هزینه کردها قرار بگیرد تا مبادا مانند سال های گذشته اعتبار اختصاص داده شده به آب و فاضلاب آبادان را به مرکز استان ببرند و در شهرهای دیگر هزینه کنند. رییس جدید اداره آبفای آبادان باید در مورد نحوه هزینه کرد این پول ها به افکار عمومی پاسخ بدهد. یادمان نرفته که چند سال پیش به گفته نمایندگان آبادان 20 میلیارد بودجه ملی اختصاص یافته به شبکه فاضلاب آبادان را به اهواز بردند و خرج کردند.  شهروندان که یادشان نرفته و نمی رود؛ مسئولین این شهر، چه در ادارات وابسته به استان و چه در سازمان منطقه آزاد اروند و چه نمایندگان مردم، هم یادشان نرود!

چند انتصاب در شهرداری اهواز
 اخیرا سید خلف موسوی شهردار اهواز دست به چند انتصاب زده و طی حکمی مهدي داودي را به عنوان مدیر امور ایثارگران شهرداری  و همچنین طی احکامی اعضاي ستاد صيانت از حريم امنيت عمومي و حقوق شهروندي شهرداري كلانشهر اهواز را منصوب کرده است. البته بر اساس شنیده ها ، قرار است تغییرات و جابجایی های دیگری در شهرداری اهواز صورت بگیرد که بنا به دلایلی در مرحله صدور متوقف مانده است.

تکذیب دستگیری رییس یک بانک
پس از سرقت چند هفته پیش از بانک صادرات کوی علوی ، خبرهایی مبنی بر بازداشت رییس این شعبه در برخی محافل مطرح شد که اخیرا نیروی انتظامی چنین شایعه ای را تکذیب کرد. در همین زمینه سرهنگ موسوی  معاون اجتماعی انتظامی خوزستان گفته است که  تاکنون در ارتباط با سرقت از این بانک فرد یا مظنونی بازداشت نشده ولی از همه ظرفیت های پلیس برای شناسایی عوامل سرقت بانک صادرات شعبه علوی اهواز استفاده خواهد شد تا مجرمین به دست عدالت سپرده شوند. سرهنگ موسوی این را هم گفته است که مسئولان بانک باید به دلایل مختلفی از جمله سهولت سرقت و نبود امنیت کافی در بانک ،نداشتن نگهبان مسلح، سهل انگاری و متصل نبودن سیستم امنیتی بانک به مرکز فوریت های پلیسی 110 و بی توجهی به ارایه آموزش در بانک پاسخگو باشند چرا که اگر این موارد رعایت می شد شاهد چنین حوادثی نبودیم. لازم به ذکر است که شعبه بانک صادرات کوی علوی اهواز 16 دیماه امسال ، توسط سه سارق مسلح مورد دستبرد قرار گرفت و در جریان آن 120 میلیون ریال وجه نقد به سرقت رفت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار