شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۰۶:۵۱

شوشان : نماينده مردم اهواز در مجلس شوراي اسلامي از ورود 200 ميليون مترمکعب آلودگي به رودخانه کارون خبر داد و گفت: هيچ اقدامي براي کاهش آلودگي به کارون انجام نشده است.‏

سيدشريف حسيني امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: در شرايط کنوني 200 ميليون متر مکعب آلودگي وارد رودخانه‌هاي خوزستان مي‌شود که اين آمار بسيار از حد متوسط کشوري بيشتر است. وي افزود: رودخانه کارون در استان خوزستان بيش از 890 کيلومتر مربع طول دارد و آلودگي اين رودخانه باعث زيان‌هاي زيادي به محيط زيست در استان خوزستان مي‌شود.

نماينده مردم اهواز در مجلس شوراي اسلامي خاطر نشان کرد: بخش اعظم آلودگي‌هاي رودخانه کارون در شرايط کنوني پس‌آبهاي کشاورزي است که اين بخش از آلودگي در رودخانه کارون به 48 درصد مي‌رسد.

وي تاکيد کرد:20 درصد ديگر از آلودگي‌هاي کارون در خوزستان پساب صنعتي و بقيه نيز که رقمي بيش از 32 درصد است به فاضلاب انساني و شهري اختصاص دارد.

حسيني افزود: در مقطع شهرستان اهواز اين آلودگي‌ها به صورت چشم‌گيري افزايش مي‌يابد به نوعي که فاضلاب شهري27 درصد، صنعتي 23 درصد و 48 درصد نيز پساب و زهاب کشاورزي است. وي با اشاره به اهميت احداث طرح‌هاي جامع فاضلاب در شهرهاي خوزستان گفت: حداقل بايد در شهرهاي حاشيه رودخانه طرح جامع فاضلاب احداث شود تا فاضلاب پس از تصفيه شدن به رودخانه وارد شود و باعث آلودگي کمتري شود. وي با اشاره به فاضلاب‌هاي ديگري که به کارون وارد مي‌شود، تاکيد کرد: ورود فاضلاب‌هاي صنعتي و بيمارستاني به کارون وضعيت اين رودخانه را بسيار وخيم‌تر کرده است و به اين دليل بايد براي اين بخش فاضلاب‌ها به کارون برنامه‌ريزي شود.‏


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار