اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۷۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۱
سومین همایش بین المللی زبان، گفتمان و منظور شناسی صبح چهارشنبه، هشتم بهمن ماه با حضور جمعی از محققان، صاحب نظران و اندیشمندان داخلی و مهمانان خارجی در دانشگاه شهید چمران اهواز آغاز بکار کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز، در آیین گشایش این همایش دکترمحمد رعایایی اردکانی، سرپرست دانشگاه با معرفی اجمالی وضعیت آموزش عالی استان، جمعیت دانشجویان خوزستان را 260 هزار نفر اعلام کرد که از این تعداد، 120 هزار نفر در دانشگاه آزاد، 60 هزار نفر در واحدهای پیام نور، 27 هزار نفر در دانشگاه های دولتی و مابقی در واحدهای علمی- کاربردی، فنی و حرفه ای و غیرانتفاعی مشغول تحصیل هستند.
وی با اشاره به تحصیل حدود 17 هزار دانشجو در مقاطع مختلف دانشگاه شهید چمران اهواز و 553 نفر عضو هیئت علمی، افزود: نسبت استاد به دانشجو در این دانشگاه یک به 27 است این در حالی است که استاندارد آن یک به 17 است.
رعایایی با بیان اینکه نسبت استاد به دانشجو در برخی واحدهای دانشگاه آزاد به یک به 1340 می رسد، علت این امر را گسترش لجام گسیخته و بی رویه کمی در آموزش عالی کشور دانست.
سرپرست دانشگاه شهید چمران اهواز با تاکید بر کیفیت و رعایت استانداردهای آموزشی، اظهار امیدواری کرد در دولت تدبیر و امید، پذیرش دانشجو در همه مقاطع قانونمند و عقلایی انجام شود تا بدین ترتیب، کیفیت آموزش عالی به جایگاه خود برگردانده و از رشد و توسعه کمی بی رویه جلوگیری شود.
وی یکی از برنامه های دانشگاه در دوره مدیریت جدید را تقویت ارتباط با دانشگاه های داخل و خارج و ایجاد رقابت و همکاری با آنها ذکر کرد و گفت: امیدوارم در دراز مدت از این سیکل بسته ای که کشور در ارتباط بین المللی دانشگاه ها وجود دارد خارج شویم و بتوانیم از تجربیات کشورهای پیشرفته در این زمینه برخوردار شویم.
رعایایی تصریح کرد: نباید ترس و واهمه ای از ارتباط بین المللی دانشگاه ها داشته باشیم . این ترس که برخی تریبون ها و سازمان ها و افراد در خصوص ارتباط دانشگاه ها و اساتید خارج کشور مطرح می کنند، تابو است که باید شکسته شود و بتوانیم به راحتی با دانشگاه های خارج تعامل برقرار کنیم.
دبیر علمی همایش بین المللی زبان، گفتمان و منظور شناسی نیز گفت: در این همایش 400 نفر از محققان و اساتید دانشگاه های داخل و خارج کشور از جمله تایلند، مالزی، آمریکا و NEW SOUTH WALES استرالیا حضور دارند.
دکتر علیرضا جلیلی فر افزود: موضوعات آموزش زبان انگلیسی، منظور شناسی، تحلیل کلام، جامعه شناسی زبان و روانشناسی زبان از جمله محورهای این همایش است.
وی ایجاد تعامل بین افراد فعال در حوزه های زبان شناسی کاربردی، توسعه تحلیل کلام در این حوزه و توسعه تعاملات بین المللی در سطح دانشگاه شهید چمران اهواز را از جمله اهداف این نشست عنوان کرد و گفت: از حدود 700 مقاله ارائه شده داخلی و خارجی، حدود 400 مقاله برای ارائه شفاهی و پوستر در این همایش دو روزه پذیرفته شد.
جلیلی فر در خصوص دستاوردهای این همایش اظهار کرد: فراهم کردن زمینه برای ادامه تحصیل دانشجویان از راه افزایش ارتباط با دانشگاه ها، استفاده از موضوعات جدید به عنوان سرفصل پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکترا، و تزریق انرژی بیشتر به دانشگاه و ارتقای دپارتمان (گروه زبان) از جمله این دستاوردها خواهد بود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار