اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۹
خبرگزاری تسنیم: جمعی از اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل صبح امروز در مقابل وزارت امور خارجه تجمع کردند.

 میکائیل دیانی دبیر تشکیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم با اشاره به تجمع امروز اعضای این اتحادیه دانشجویی مقابل وزارت امور خارجه اظهار داشت: اعضای این اتحادیه دانشجویی صبح امروز مقابل وزارت امور خارجه تجمع کردند.
وی با اشاره به دلیل این تجمع گفت: احساس می‌کنیم برخی به دنبال عادی کردن رابطه ایران با آمریکا در دستگاه دیپلماسی هستند.
دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل درباره علت این تجمع مقابل وزارت امور خارجه گفت: اعتقاد داریم روند یک ساله مذاکرات اخیر نتیجه‌ای برای جمهوری اسلامی ایران نداشته است.
دیانی ادامه داد: حفظ منافع ملی و عزت اسلامی همواره باید به عنوان مسائل مهم در روند مذاکرات مورد توجه دستگاه دیپلماسی قرار گیرد اما مسیر طی شده در یک سال گذشته دربرگیرنده این دو مسئله نبوده ا ست.
وی همچنین گفت: اعضای اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل امروز مقابل وزارت امور خارجه حضور یافتند تا به نمایندگان مذاکره‌کننده و دستگاه دیپلماسی اعلام کنند که مسیر طی شده مذاکره را تغییر دهند و مسیری را در پیش گیرند که جمهوری اسلامی ایران به عنوان ام‌القرای جهان اسلام همچنان در مبارزه با استکبار الگوی سایر کشورهای اسلامی باشد.
دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل تاکید کرد: قدم زدن وزیر امور خارجه ایران با وزیر امور خارجه آمریکا به اقتدار کشورمان به عنوان جمهوری اسلامی ایران و ام‌القرای جهان اسلام ضربه می‌زند، لذا با حضور خود مقابل وزارت خارجه اعلام می‌کنیم تا رفتار و مسیر خود را در روند مذاکرات تغییر دهند.
به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، رضا کریمی عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در تجمع صبح امروز دانشجویان در مقابل وزارت خارجه اظهار داشت: ما امروز در اینجا جمع شدیم تا به تمام جوانان مبارز کشورهای اسلامی بگوییم که فکر نکنند تنها مانده‌اند و لبخند به آمریکا باعث شده ما به آن کشور دل ببندیم.
وی افزود: سوال ما از آقای ظریف این است که بگوید دستاورد دیپلماسی لبخندشان دراین یک سال و نیم چه بوده است؟ آیا غیر از گستاخی بیشتر آمریکا و رژیم صهیونیستی نسبت به ملت ایران و عدم اعطای پاسپورت به نماینده ایران در سازمان ملل بوده است.
این فعال دانشجویی ضمن انتقاد از پیاده‌روی ظریف با جان‌کری گفت: شما می‌دانید که با شیطان بزرگ پیاده روی کرده‌اید؟ ما خواهان مذاکره با عزت هستیم و اینکه در این مذاکرات به توافق خوب که لغو همه تحریم‌ها است برسیم.
میکائیل دیانی دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در ادامه این مراسم با انتقاد از نحوه مذاکره پیرامون موضوع هسته‌ای گفت: این مذاکرات با این روش نه نتیجه‌ای برای ایران و نه امت اسلامی خواهد داشت.
وی افزود: این مذاکرات بیش از آنکه تحریم‌ها را بردارد و پاسپورت ایرانی را دارای احترام کند، عزت ملت ایران را مورد خدشه قرار داده است. این فعال دانشجویی تصریح کرد: من امروز شرمنده دانشجویان مسلمان لبنان، عراق، یمن و دیگر کشورهای اسلامی هستم. از اینکه وزیر امور خارجه کشورم با جان‌کری قدم می‌زند.
دیانی تاکید کرد: این برای ما پذیرفتنی نیست که شاهد باشیم لبخند و پیاده‌روی باعث کم‌رنگ شدن هژمونی استکبارستیزی کشورمان شود. ما اینجا آمده‌ایم تا به وزارت خارجه بگوییم که شعار مرگ بر آمریکا شعار ملت ما بوده، هست و خواهد بود.
دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه شیوه مذاکره در یک سال و نیم اخیر نادرست بوده گفت: این مذاکرات باعث شده نه تنها ساختمان تحریم‌ها ترک بر ندارد بلکه مستحکم‌تر نیز شود. ما از فرزندان انقلاب در مذاکرات رفتار و اقدام انقلابی می‌خواهیم.
وی ادامه داد: اشتباهی که در مذاکرات رخ می‌دهد این است که فکر می‌کنند مشکل تنها در پرونده هسته‌ای است و می‌توانند آن را با مذاکره حل کنند اما بدانند که موضوع اصلی سر بود و نبود جمهوری اسلامی است.
دیانی در پایان سخنان خود تصریح کرد: عملکرد وزارت خارجه در یک سال و نیم اخیر بیش از آنکه فایده داشته باشد هزینه داشته است و اگر دیپلماسی لبخند جای خود را به واقع‌بینی دهد قطعا در ادامه مذاکرات نتیجه به نفع ما خواهد بود.
در ادامه این تجمع بهروز کلاته عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه امروز ملت همراه با تیم مذاکره‌کننده برای مقابله با آمریکا قرار دارد گفت: اما این پیاده‌روی‌ها و این گام‌هایی که وزارت خارجه با جان‌کری برداشت گام‌های ملت ایران نیست.
وی با تاکید براینکه پیاده‌روی با شیطان خواسته ملت ایران نیست گفت: ملت ایران همواره با عزت و استقلال در مقابل آمریکا ایستاده است و پیاده‌روی وزیر خارجه کشورمان با جان‌کری جز لگدمال کردن حقوق ملت ایران نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت.
این فعال دانشجویی در پایان اظهار داشت: وزارت خارجه‌مان بداند که ما در کنار آنان برای مقابله با آمریکا هستیم و اگر وزارت خارجه غیر از این عمل کند ملت ایران کنار آنان نخواهند ماند.
در پایان این تجمع بیانیه‌ای توسط دانشجویان تجمع کننده قرائت شد که متن کامل آن به شرح ذیل است:
بیش از یک سال و نیم است که از مدیریت دولت یازدهم بر کشور می‌گذرد و در طول این مدت تمرکز در سیاست خارجی و به ویژه مذاکرات هسته‌ای کار ویژه اصلی دولتمردان بوده است. دولت یازدهم به گفته رئیس‌جمهور محترم در عرصه مذاکرات از اختیار تام برخوردار است و هر گونه که لازم دانسته است با طرف غربی و از جمله دولت آمریکا به مذاکره پرداخته است.
ما دانشجویان نیز از تلاش‌های تیم های مذاکره کننده حمایت کرده‌ایم. اما حمایت‌ها از زحمات آنها هیچ گاه دلیل نمی‌شود که نسبت به گستاخی‌ها و اهانت‌های دشمنان بی‌تفاوت باشیم و البته دلیل نمی‌شود که ضعف انفعال،‌کجروی‌ و اقدامات نسنجیده‌ای که در این عرصه صورت می‌گیرد نیز نادیده گرفته شود. عملکرد دولت یازدهم و به ویژه وزارت امور خارجه در عرصه سیاست خارجی ابهاماتی را برای دانشجویان این کهن مرز و بوم به وجود آورده است: ما دانشجویان احساس می‌کنیم عده‌ای در پی این هستند تا به بهانه‌ مذاکرات هسته‌ای اصول و مبانی انقلاب و جمهوری اسلامی را نادیده بگیرند و رابطه با شیطان بزرگ را عادی جلوه دهند.
از جمله اقدام نسنجیده و مغایر با همه اصول دیپلماتیک بین‌المللی وزیر امور خارجه کشورمان در پیاده‌روی با وزیر خارجه آمریکا در جریان مذاکرات ژنو را می‌توان نام برد که با هیچ کدام از اصول و مبانی جمهوری اسلامی همخوانی نداشته و از آن جز دهن‌کجی به مردم و نظام نمی‌توان برداشت کرد. ما دانشجویان از دستگاه دیپلماسی می‌خواهیم پاسخ دهد که از یک سال و نیم مذاکره و دست و دلبازی و لبخند در برابر دشمنان قسم خورده ملت ایران تاکنون چه چیزی عاید کشور شده است؟ و دستاورد این مذاکرات برای مردم چه بوده است؟ آیا غیر از این است که خوش‌بینی غیرعادی دولتمردان کشورمان در مقابل غرب و آمریکا نه تنها موجب تعدیل مواضع آن‌ها نسبت به ملت ایران نشده است که آنها بعد از این همه لبخند و خوش‌بینی به مراتب گستاخ‌تر از قبل هم شده‌اند و بارها ملت ایران را مورد اهانت قرار داده‌اند؟
آیا غیر از این است که یک سال و چند ماه مذاکرات با طرف غربی و آمریکایی نه تنها موجب ترک برداشتن ساختمان تحریم‌ها نشده است که مستحکم‌تر شدن آن را هم در پی داشته است؟ آیا تلاش‌های ناجوانمردانه عده‌ای برای عادی کردن روابط با شیطان بزرگ و سفاک‌ترین دولت جهان ، جفا در حق شهدا و امام و شهدا نیست؟ آیا دانشجویان و مردم حق ندارند بدانند که در حالی که دیگر چرخ سانتریفیوژها نمی‌چرخد چرا در وضعیت معیشتی جامعه هم تغییری حاصل نشده است؟
آیا سیاست خارجی دولت یازدهم تاکنون کمترین تاثیری در حل و فصل مشکلات کشور داشته است؟ آیا غیر از این است که انعطاف در عرصه خارجی در چند ماه گذشته جای خود را به انفعال داده است؟ آیا نتیجه این همه لبخند و خوشبینی غیرعادی به دشمن چیزی جز توهین و گستاخی به ملت ایران، تحریم بیشتر، توطئه نفتی و ضررهای چند هزار میلیاردی در بخش‌های مختلف اقتصادی ایران بوده است؟ وزیر امور خارجه باید پاسخ دهد که پیاده‌روی با وزیر خارجه شیطان بزرگ با کدام عرف دیپلماتیک بین‌المللی همخوانی دارد؟
آقای ظریف باید بگوید که پیاده‌روی و تلاش برای عادی کردن و صمیمانه کردن روابط با شیطان بزرگ با کدام یک از اصول و مبانی سیاست خارجی جمهوری اسلامی همخوانی دارد؟ آیا جناب آقای ظریف نمی‌داند که هر رفتاری در عرصه دیپلماسی پیامدهای بسیار خواهد داشت که بعضا جبران ناپذیر نیز می‌شود؟
آیا نمی‌داند که تصویری که از خنده، قدم زدن و صمیمیت وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با آمریکای مستکبر منتشر می‌شود؛ موجبات دلسردی و ناراحتی همه کشورهای آزادی‌خواه و عدالت‌طلبی را که ایران را پیشقراول آمریکاستیزی خود دارند؛ منجر خواهد شد؟
والله که ما امروز شرمنده جوانان سوریه و فلسطین و عراق و لبنان و پاکستان و افغانستان و یمن و همه کشورهای مقاومت هستیم! دولت یازدهم باید پاسخ دهد که چرا منتقدینی که همواره زیاده‌طلبی، باج‌خواهی و قانون‌شکنی دشمنان را محکوم کرد‌اند، باید با عصبانیت و اهانت‌های مسئولین دولت نوازش شوند؟!
غیر قابل انکار نیست که اقدام نابجای وزیر خارجه در پیاده‌روی با وزیر خارجه آمریکا، توهین به ملت و انقلاب و نظام و صدها هزار خون شهیدی بوده که به دست همین آمریکای جنایت‌کار بر زمین ریخته شده است. اما متاسفانه دولت به جای پاسخ‌گویی به منتقدان، تلاش می‌کند با برچسب‌زنی، پرخاش‌گری، اهانت و ... آنها را از میدان به در کند.
دولت یازدهم با تمسک به ارتش رسانه‌ای خود تلاش کرده است با قطبی کردن جامعه، علمکرد منفعلانه خود در عرصه خارجی را از کانون توجهات خارج کند. بدیهی است که آنچه در روابط بین‌الملل برای ما اهمیت دارد؛ حفظ منافع ملی و عزت اسلامی است اما سوال اساسی اینجاست که تا اینجای مذاکرات و با این روش مذاکره دولت یازدهم چه مقدار از این منافع را حفظ کرده است؟ چه مقدار از تحریم‌ها برداشته شد؟ چه مقدار از حقوق هسته‌ای ایران به رسمیت شناخته شد؟
آیا پاسپورت ایرانی مورد تکریم قرار گرفته است؟ آیا امروز بعداز یک سال و نیم مذاکره باید نتیجه؛ نفت چهل دلاری، ضرر چند هزار میلیاردی بورس، افزایش تحریم‌ها و غیره باید باشد؟ ما دانشجویان نیز اعلام می‌کنیم، که خواسته ما هم انعقاد توافق است، اما توافقی که به نفع و در شان مردم باشد نه چیزی که اهانت به مردم باشد. دولتمردان ما باید بدانند که صرف برقراری روابط خارجی اهمیت ندارد، بلکه آنچه که مورد نظر ما دانشجویان و ملت بزرگ است، سیاست‌ خارجه‌ای است که در حل و فصل مسائل کشور هم موثر باشد. اعتراض ما به وزارت امور خارجه کشور این است که امروز عملکرد ضعیف و منفعلانه دستگاه دیپلماسی در طول یک سال و نیم گذشته، دیپلماسی فایده را به دیپلماسی هزینه در دولت یازدهم تبدیل کرده است.
اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور برای چندمین بار به قوه مجریه اعلام می‌کند آنچه موجبات حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم و همچنین عزت دولت اسلامی را حفظ می‌کند، اتکا به جوانان مومن و متخصص و منابع کشور است که ایرانی مقتدر، مستقل و پیشرفته را به همراه خواهد داشت.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار