شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۴
رییس شورای شهر اهواز:
سعادت نیا با تاکید بر لزوم جذب سرمایه گذار در اهواز گفت: انعقاد تفاهم نامه با ستاد اجرای فرمان امام به میزان 200 میلیارد تومان و بانک انصار به میزان 300 میلیارد تومان صورت گرفته است. اما هنوز تا آرمان شهری که مد نظر داریم فاصله بسیار است.
حجت الاسلام و المسلمین سعادت نیا خواستار تعامل بیش از پیش نیروی انتظامی با شورای اسلامی کلانشهر اهواز در راستای مرتفع نمودن مشکلات موجود شد. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی کلانشهر اهواز؛ فرمانده نیروی انتظامی استان خوزستان؛ فرمانده راهنمایی و رانندگی استان خوزستان و مدیرکل اماکن عمومی استان خوزستان با حضور در صحن شورای اسلامی کلانشهر اهواز با اعضای شورا دیدار نمودند. 
در این دیدار که شامگاه سه شنبه " چهاردهم بهمن ماه " در محل سالن اجتماعات شورای شهر برگزار شد حجت الاسلام و المسلمین سعادت نیا ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر گفت: در راستای تعامل بهتر و ارتباط مستمر با سایر دستگاه ها به منظور شناخت فرصت ها و تهدیدها در حوزه های فرهنگی، شهری، عمرانی، نظامی، امنیتی و ... رویکرد شورا به سمت و سویی می رود که با مسئولان مربوطه نشست هایی با محوریت هم اندیشی و هم افزایی برگزار نماییم که به همین منظور هفته گذشته نیز میزبان فرمانده سپاه ولی عصر "عج" و فرماندهان نواحی امام علی "ع" و امام حسین "ع" بوده ایم. 

سعادت نیا با اشاره به مجموعه اقدامات صورت گرفته در حوزه شهرداری تاکنون بیان کرد: با افزایش تعداد کمیسیون ها به 8 کمیسیون؛ جداکردن مقوله حمل و نقل و ترافیک از عمران و مستقل نمودن این کمیسیون به جهت انسجام ناوگان حمل و نقل عمومی و مرتفع نمودن گره های ترافیکی، انتزاع مقوله ورزش از فرهنگی اجتماعی و ایجاد کمیسیون ورزش و جوانان با نیت گسترش زمین های ورزشی محلات و نصب ست های ورزشی در مدارس شرق و غرب کارون و شناسایی ظرفیت های مغفول مانده در این حوزه به مانند بها دادن به ورزش هایی که کمتر مورد توجه قرار گرفته اند و همچنین با اشراف بر محدودیت بودجه شهرداری و عدم وجود اعتبارات دولتی و باور داشتن به لزوم وجود سرمایه گذاران بخش خصوصی در کلانشهر اهواز کمیسیون مشارکت های اقتصادی نیز در شورای اسلامی کلانشهر اهواز راه اندازی شد.  

وی اظهار امیدواری کرد بودجه مصوب شده سال 93 ظرف مدت باقی مانده تا پایان سال تا سقف 80 درصد محقق شود و افزود: بودجه سال 93 شهرداری اهواز در سال گذشته 1 هزار و 20 میلیارد تومان بوده است که می توان گفت با توجه به مشکلاتی مانند تورم و رشد قیمت ها و گروهی از شهروندان که عوارض پرداخت نمی کنند و همچنین وجود ده منطقه محروم در محدوده کلانشهر اهواز خوشبختانه این بودجه توانست تا حدود قابل قبولی تحقق یابد. 

رییس شورای اسلامی کلانشهر اهواز ادامه داد: در مقوله احداث تقاطع های غیر همسطح و زیرگذر خلیج فارس و شریعتی و عملیات تعریض پل سوم " شهید دقایقی" شهرداری اهواز عملکرد قابل قبولی داشته است و با توجه به بودجه 1 هزار و 240 میلیارد تومانی در نظر گرفته شده برای سال آینده با جدیت و همت بیشتری در عرصه عمران و آبادانی شهر وارد خواهیم شد چرا که شورای اسلامی چهارم کلانشهر اهواز با وزن سنگینی که از نظر میزان تجربه و تخصص و سوابق اجرایی و مدیریتی اعضای خود دارد با جدیت پا به عرصه خدمت رسانی به شهروندان گذاشته است. 

حجت الاسلام و المسلمین سعادت نیا با تاکید بر لزوم جذب سرمایه گذار در استان خوزستان و بالخص مرکز استان گفت: تاکنون در این زمینه اقداماتی مانند انعقاد تفاهم نامه با ستاد اجرای فرمان امام به میزان 200 میلیارد تومان و بانک انصار به میزان 300 میلیارد تومان صورت گرفته است اما اعتقاد داریم جای کار زیاد و هنوز تا آرمان شهری که مد نظر داریم فاصله بسیار است. 

وی یادآور شد: از شهریور ماه سال 92 که شورای چهارم کلانشهر اهواز شروع به کار نموده است تا به امروز پاسخگوی بیش از 1 هزار و 500 نامه مردمی تا مرحله حصول نتیجه بوده ایم، مصوباتی با چگالی بالای خدمت رسانی و رویکرد عمرانی فرهنگی داشته ایم، به محلات و مناطق محروم توجهی ویژه مبذول داشته و همدرد اهالی علی آباد، زرگان، عین دو، ملاشیه، کوی سیاحی و ... بوده ایم، با درک وسیعی که از مقوله فرهنگ داشته ایم اقدام به راه اندازی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اهواز نموده ایم و لایحه تاسیس باشگاه فرهنگی ورزشی نیز در دستور کار ما قرار دارد. 

وی از راه اندازی شهرداری منطقه 5 خبر داد و عنوان کرد: از لاین غربی پردیس تا کوی ملاشیه تحت سیطره منطقه 5 شهرداری اهواز قرار خواهد گرفت. 

رییس شورای اسلامی کلانشهر اهواز از فرمانده نیروی انتظامی استان و هیات همراه وی خواستار همیاری و همفکری در روند ساماندهی دستفروشان، برقرار نمودن امنیت و نظم عمومی در سطح کلانشهر اهواز، مبارزه با استفاده کنندگان از سلاح غیر مجاز، ساماندهی مسافربران شخصی و فراهم نمودن بستر امنی برای ورود سرمایه گذاران به این کلانشهر، تعامل در راستای مرتفع نمودن مشکلات ترافیکی شد. 

حجت الاسلام و المسلمین سعادت نیا تصریح کرد: پتانسیل و ظرفیت شورا را نباید پایین ارزیابی نمود بلکه شورای شهر که به اشتباه شورای شهرداری تلقی می شود نهادی برخواسته از عموم مردم است و جدا از مردم نیستیم، به امور مشارکتی بسیار علاقه مند هستیم چرا که عقیده داریم امور در سایه وحدت و همراهی و مشارکت و تشریک مساعی بسیار بهتر و کیفی تر صورت می گیرند، عقیده داریم در بخش آموزش شهروندی و بسط و گسترش فرهنگ عمومی باید بیشتر ورود کرده و عملکرد ملموس تری داشته باشیم. 

وی با تصریح بر ویژگی های زیست محیطی و غنی بودن استان خوزستان از نظر صنایع مختلف خاطرنشان کرد: تنها استانی در کل دنیا به شمار می رویم که دارای 7 بندر هستیم، هشتاد درصد بودجه کل کشور توسط خوزستان تامین می شود، ظرفیت هایی داریم که به ندرت در یک استان جمع می شوند اما در عین حال دارای مشکلاتی مانند نرخ بالای بیکاری، عدم رغبت سرمایه گذار برای ورود به این استان به جهت سیاه نمایی وضعیت استان و پدیده هایی مانند ریزگردها یا باران های اسیدی هم هستیم بنابراین نیاز به حمایت و همدلی و اتحاد مسئولان در تمامی رده های شغلی است تا از ظرفیت ها به خوبی بهره مند شویم. 

رییس شورای اسلامی کلانشهر اهواز از سردار اسحاقی فرمانده نیروی انتظامی استان خوزستان به سبب عملکرد مثبت نهاد متبوع وی در بحث انتقال بنکداران از مرکز شهر اهواز و تسهیل تردد زائران اربعین حسینی از مرز چذابه چه در زمینه برقراری امنیت در مرزها و چه در زمینه صدور گذرنامه بدون درگیرکردن شهروندان با مراحل پیچیده اداری تقدیر و تشکر نمود و تاکید کرد اینگونه نشست ها مستمر و مداوم خواهند بود. 
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار