شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۲۲۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۸
روزنامه فرهنگ جنوب در ستون ویژه های خود نوشت:

نگاه معصومانه در روز پرغبار !

کوچه پس کوچه های شهر برخی اوقات پر از سوژه هایی ست که نمی توان به راحتی از آن عبور کرد و مجبور می شوی چند دقیقه ای به فکر فرو روی و در رابطه با آن چندین و چند سوال از خودت بپرسی و بی جواب از کنارش با همان سوال هایی که بدجور ذهنت را آزار می دهند عبور کنی. از این پس ذره بین به دستان دوربین به دست می توانند عکس هایی که از گوشه و کنار شهرهای استان گرفته و برای روزنامه ارسال نمایند. تصویر ارسالی زیر ، در گرد و غبارهای خوزستان گرفته شده و دو دختر دبستانی را نشان می دهد که در یک روز پرغبار ، مقنعه خود را جلو دهان و بینی خود گرفته اند و با نگاه معصومانه خود به دوربین ، فریاد مظلومیت خواهی خوزستانی ها را سر داده اند !

تیرخلاص تقی زاده به مقتدایی و شایعه کاندیداتوری مدیرکل
اولتیماتوم و ضرب الاجل اخیرا استاندار به مدیرکل آموزش و پرورش ، صدای خیلی ها را درآورده و اکثر کارشناسان آموزشی اظهارات مقتدایی درخصوص ارتقای 10 پله ای را ناسنجیده و غیرعلمی ارزیابی کرده اند. دیروز نیز مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان تیر خلاصی به اولتیماتوم مقتدایی زد و گفت که شرایط برای ارتقای 10 پله ای آموزش و پرورش استان فراهم نیست. تقی زاده گفته است که اگر شرایط فراهم شود قطعا تحول به وجود می آید ولی فعلا این شرایط در استان خوزستان وجود ندارد. کمبودهای فراوانی داریم و شاید بتوانیم سه یا چهار رتبه تغییراتی داشته باشیم ولی 10 رتبه نمی شود. با موضع گیری تقی زاده ، چنین به نظر می رسد که مدیریت تقی زاده چندان دوامی نخواهد یافت. ضمن آنکه شایعاتی نیز مبنی بر کاندیداتوری وی از شوشتر مطرح شده و احتمالن در صورت خدشه دار شدن روابط او با مقتدایی ، کمربند خود را برای کاندیداتوری محکم تر ببندد.

واکنش شدید نماینده ایذه به خانم ابتکار/ خانم ابتکار ! شما فقط حرف می زنید و مدیرکل شما در خوزستان ناتوان است

از قبل هم شخص بود که دور هم جمع شدن استاندار و نمایندگان با بانوی محیط زیست ، تبلیغاتی و فرمالیته است و دوای دردهای زیست محیطی خوزستان نخواهد بود و در یک کلام کمیته مقابله با ریزگردها ، خروجی خاصی جز حرف و چند مصاحبه نخواهد داشت که اگر چنین جلساتی خروجی داشت باید سال ها پیش شاهد کاهش گرد و غبار و اجرایی شدن مصوبات آن بودیم. موید این سخن نیز ، گلایه نماینده ایذه و انتقاد شدید از خانم ابتکار رییس محیط زیست خوزستان است. وی در گپ و گفتی با ذره بین ، خطاب به خانم ابتکار گفت که همه گزارش شما متاسفانه در مورد چند سفر و مصاحبه بوده است و اقدام عملي در اين خصوص انجام نشده است. اصلا اداره كل شما در استان خوزستان فشل و ازكار افتاده است. هيچ فعاليت قابل توجهي صورت نمي گيرد و مديركل شما بسيار ضعيف و ناتوان است.

بخشی از سخنان اعتراضی این نماینده در ذیل به صورت خلاصه آورده می شود: مشكل اصلي اين است كه باور جدي در دولت براي برخورد با پديده ريزگردها وجود ندارد و ديگر اين كه دولت متاسفانه مسائل و مشكلات خوزستان را جدي بررسي نمي كند. چگونه است كه دولت و مسئولين اين همه جلسه براي درياچه اروميه و زاينده رود و امثال اين ها برگزار مي كند و اقدامات عملي انجام مي دهد، اما در خصوص مسائل مربوط به خوزستان از جمله پديده ريزگردها هيچ كار جدي اي انجام نشده است. گزارش مسئولين محيط زيست براي اينجانب مايوس كننده بود، ما فكر مي كرديم گزارش هاي علمي و مستند و گزارشاتي از اقدامات عملي سازمان محيط زيست در خصوص مسائل زيست محيطي استان از جمله مبارزه با ريزگردها را خواهيم شنيد. سركار خانم ابتكار ! شما در گزارش هايتان بايستي مي گفتيد تلاش كرده ايد چند هكتار از اراضي را پوشش جنگلي و گياهي ايجاد كنيد. چه قدر پيگير مالچ پاشي و قيرپاشي و امثالهم بوده ايد؟ در چند هكتار از زمين ها اين كار انجام شده است.

خانم ابتكار! اصلا اداره كل شما در خوزستان فشل و ازكار افتاده است. هيچ فعاليت قابل توجهي صورت نمي گيرد و مديركل شما بسيار ضعيف و ناتوان است. چند بار من به شما تذكر دادم كه يك آدم توانمندي اين جا بگذاريد. در اين مورد چه اقدامي انجام دايد؟ بالاخره بايد گفت كه مشكل اين جاست كه در دولت اراده جدي براي حل مشكل خوزستان وجود ندارد. به من بگوييد چه كار مي خواهيد بكنيد. خروجي اين جلسات چيست؟ شما به عنوان رييس سازمان محيط زيست بايد دولت را متقاعد كنيد كه در خوزستان فاجعه در حال رخ دادن است و بايد به عنوان يك حادثه غير مترقبه مديريت بحران شود. آيا بايد ريزگردها به تهران و تهران نشينان برسد، تا اقدامي شود.

سنت شکنی کتابخانه ها در دهه فجر!
بهمن ماه حماسه های باشکوه انقلاب است که یادآور نوجوانان و جوانان انقلابی 57 و خاطرات شیرین آن دوران است و همیشه بیاد آن دوران کتابخانه های استان عضویت رایگان می پذیرفتند اما امسال این سنت قدیمی در خوزستان اجرا نشده است. یادمان باشد که انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بوده و ما باید نوجوانان و جوانان کشورمان را با کتاب آشتی بدهیم.در تمام استانها عضویت رایگان بمناسبت دهه فجر اجرا شده بجز استان ما که از همه استانها عقب تر هستند. چرا جوانان را بیشتر به کتابخانه ها ترغیب نمیکنیم. دهه فجر بهترین زمان برای بردن دانش آموزان به کتابخانه هست تا فرهنگ انقلاب و فداکاری رهبران انقلاب را از راه کتاب یاد بگیرند. پس مسئولان کتابخانه عمومی استان تا دیر نشده عضویت رایگان کتابخانه ها را هم به برنامه های دهه فجر اضافه کنند.

چماق دو متری در دربی اهواز !
این عکس که توسط عکاسان بومی به ثبت رسیده، افرادی را روی سکوهای ورزشگاه غدیر اهواز نشان می‌ دهد که چماق هایی به بزرگی تقریبا 2 متر در دست دارند. نکته عجیب این است که این وسایل که تنها برای مضروب کردن هواداران تیم مقابل استفاده می‌ شود، چگونه وارد ورزشگاه شده و چرا پس از عیان شدن، با برخورد سریع نیروهای حاضر در ورزشگاه مواجه نشده است؟ البته شاید در شرایطی که تیم های اهوازی اوضاع مناسبی در جدول لیگ دارند و این دربی حساسیت های کاذب مسابقه آبی و قرمز تهران را نداشت، واقعا کسی انتظار این رفتار را نداشته است. این تصاویر، تلخ ترین تصاویر این هفته فوتبال ایران هستند که اثبات می‌ کنند هنوز راه زیادی تا سالم سازی فضای فوتبال وجود دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار